ראשי חדשות יום הגימבלים: Zhiyun Weebill 3 ו-DJI RS 3/Pro

יום הגימבלים: Zhiyun Weebill 3 ו-DJI RS 3/Pro

0
0

בזה אחר זה ובסמיכות די מפתיעה הכריזו היום גם DJI וגם חברת Zhiyun על הדור השלישי שלי גימבלים מתקדמים מתוצרתם – ה-Zhiyun Weebill 3 ה-DJI RS 3 וגרסת ה-DJI RS 3 Pro יחד עם התקן שליטה מרחוק (DJI Transmission) והתקן מכ”ם זעיר המאפשר מיקוד גם עם עדשות ידניות – כל הפרטים, המחירים וסרטונים ראשונים בידיעה שלפניכם.

מה חדש ב-Zhiyun Weebill 3

לאחר שבשנה שעברה השיקה חברת Zhiyun את ה-Weebill 2 – הדור השני והמשודרג של הגימבל המקצועי המתקדם שלה (ראו ביקורת שלנו), כעת משיקה החברה את דור ההמשך המביא עימו הפחתה משמעותית במשקל, חיי סוללה משופרים וכמה חידושים שצפויים להפוך את העבודה שלכם איתו לקלה ונוחה באופן משמעותי.

לגימבל החדש של Zhiyun יש מבנה שונה מאד מן הדגם הקודם. מרכז הכובד הועבר לחלק התחתון, נוספה ידית אחיזה שמזכירה ידית אחיזה של ראש fluid לוידאו ומעניין מכולם – נוספה משענת יד שנועדה להוריד את הלחץ מכף היד בעיקר במצבי צילום נמוכים.

יש גם דברים שהוסרו בהשוואה לדגם הקודם. אולי הדבר המרכזי הוא המסך המובנה. בדגם מהשנה שעברה שילבה החברה מסך מתקפל נוח למדי. הבעיה (מעבר לתוספת המורכבות, המשקל והמחיר שלא לדבר על חיי הסוללה) היא שעבודה עם המסך כשהוא מחובר למצלמה מחייבת כבלים והפכה את מורכבות החיבור וההתעסקות עם כל הפעלה של הגימבל לפחות נוחה. בדגם הנוכחי יש מסך מרכזי בן אינצ’ אחד וכפתורי השליטה עברו גם הם שינוי מסוים.

סרטון רשמי של Zhiyun המציג את ה-Weebill 3

עוד חידושים ביחס לדגם הקודם מגיעים בדמות נורת לד בצד הגימבל (ראינו כבר בדגמים קטנים יותר של החברה), מיקרופון מובנה בגימבל עם מבטל רעשים (הצורך בכך לא ממש ברור, אבל למי שמצלם סלפי או תקריב עם דיבור אולי יש בכך יתרון כלשהו).

מעבר לכל אלו המנועים שודרגו ויש תמיכה ב-VC100 MasterEye שהושק בשנה שעברה וגם אותו סקרנו), הסוללה בת ה-7,800mAh חזקה משמעותית ואמורה להספיק ל-21 שעות עבודה והיא נטענת תוך שעתיים (תומכת ב-USB-C PD), מעניינת לא פחות היא האפשרות לחבר את הגימבל למצלמה וכך להטעין את המצלמה תוך כדי עבודה.

מעבר לכל אלו יש גם פלטה כפולה חדשה (תואמת 501 ופלטה עליונה נוספת וקטנה יותר) אם כי מהסרטונים הראשונים על הגימבל נראה של-Zhiyun עדיין יש קצת עבודה בתחום הזה.

מחירים

ה-Zhiyun Weebill 3 יתחיל להימכר בגרסה הבסיסית בחו”ל בקרוב במחיר של 450 דולרים ועם ידית האחיזה והתמיכה יעלה 530 דולרים.

סרטונים מרחבי הרשת

Armando Ferreira בסרטון על ה-Weebill 3

ארתור R מדבר על ה-Weebill 3

James Matthews בהתנסות ראשונה עם ה-Weebill 3

מה חדש ב-DJI RS 3 וב-DJI RS 3 PRO (ואביזרים)

חברת DJI הכריזה כמעט במקביל ל-Zhiyun על שורה של מוצרים חדשים ובראשם זוג גימבלים מתקדמים. ה-DJI RS 3 וה-DJI RS 3 PRO אשר מסוגלים לשאת 3 ו-4.5 ק”ג בהתאמה.

נתחיל מכמה מן התכונות החדשות והמעניינות של הגימבלים. לשניהם אפשרות לנעילת שלושת הצירים בלחיצת כפתור אחת. לשני הגימבלים אפשרות להתחבר באופן אלחוטי (BT) למצלמה ולשלוט בהתחלה/הפסקה של הקלטה מהגימבל. הגימבל גם יזכור את המצלמה האחרונה איתה עבדתם ויתחבר בקלות ללא צורך בחיבור מורכב מחדש (חשוב לציין כי שימוש בתכונות מורכבות יותר יחייב חיבור כבל כפי שהיה עד כה יחד עם זאת כעת ניתן לשלוט בתכונות אלו עם הגלגלת הקדמית בקלות רבה יותר).

לגרסת ה-PRO יש סוללה גדולה וחזקה יותר הנטענת מ-USB אבל ניתן להחליפה תוך כדי תנועה והיא אמורה להספיק עד ל-14 שעות (בגרסה הרגילה 12 שעות). עוד שינוי נחמד – לפלטה לחיבור המצלמה יש גלגלת המאפשרת לבצע שינויים זעירים במיקום המצלמה לצורך איזון מדויק.

 

מערכת ה-LiDAR המשודרגת הנמכרת בנפרד מאפשרת עבודה עם עדשות ידניות ומנוע פוקוס לקבלת AF גם עם עדשות קולנוע או סטילס ישנות (מסקירות ראשונות נראה של-DJI יש עוד מה לשפר בתחום אבל אפשר לקוות שעם מספר עדכוני קושחה הטכנולוגיה תבשיל מעט יותר). שימו לב שהטווח של ה-LiDAR מוגבל לסביבות 15 מטרים.

מוצר חדש שילהיב בוודאי רבים הוא מערכת שידור חדשה הכוללת גם מסך עם מקלט. מדובר במערכת עם טווח עצום של מאות מטרים גם בשטח בנוי ויכולות מתקדמות מאד כפי שניתן לראות בסרטון למה ובסקירות שכבר פורסמו ברשת (אם כי יש לה עדיין מספר מגבלות והיא רחוקה מלהיות זולה).

סרטון רשמי של חברת DJI על ערכת השידור והשליטה החדשה

מחירים

ה-DJI RS 3 יימכר בחו”ל תמורת 550 דולרים (או 720 בגרסת הקומבו) וה-DJI RS 3 PRO תמורת 870 דולר (או 1100 בגרסת הקומבו).

ערכת השידור תעלה 1500 דולרים והשלט/מסך החדש כ-1100 דולרים. המכ”מ (LiDAR) המתקדם יעלה 660 דולרים והמנוע המעודכן למערכת הפוקוס 150 דולרים.

אין לנו בשלב זה מחירים או זמינות בישראל.

סרטונים מרחבי הרשת

פרקר וולבק בסקירה מעמיקה של הגימבלים החדשים של DJI

“תפוח האדמה המעופף” בסרטון הומוריסטי משהו על הגימבלים החדשים של DJI

סרטון רשמי של B&H המסביר חלק מהתכונות החדשות של הגימבלים החדשים של DJI

DSLR Video Shooter בסרטון אודות ה-DJI Transmission 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *