ראשי מבזקים סוני משיקה עדכון קושחה לדגם ה-A7 IV (אוגוסט 2022)

סוני משיקה עדכון קושחה לדגם ה-A7 IV (אוגוסט 2022)

0
0

אמש השיקה סוני עדכון קושחה לדגם ה-A7 IV שלה (ראו ביקורת שלנו מסוף השנה שעברה). העדכון כולל מספר שיפורים ביניהם אפשר לשמירת קבצי RAW בינוניים וקטנים (כפי שנוסף לאחרונה גם לדגם ה-A1 של סוני בעדכון הקושחה האחרון). לפני שאתם רצים לדען חשוב במיוחד שתקראו את הפרטים הבאים.

לאחר עדכון הקושחה למספר משתמשים היו בעיות עם המצלמה וסוני פרסמה הודעה בעניין וגם הבהרות. אנו שוחחנו עם סוני במהלך היום וכעת העדכון מופיע באתר החברה וניתן להורדה אבל חשוב מאד לקרוא את הדברים הבאים לפני שרצים לבצע אותה.

לפי שמעדכנים – חשוב מאד!

מעבר להזהרות הרגילות (השתמשו בכרטיס ריק שפורמט במצלמה ובסוללה מלאה ואל תסירו את הכרטיס/סוללה בטרם מסתיים העדכון) ונסו לבצע את העדכון כשהמצלמה הייתה במנוחה במקום מוצל לפחות זמן מה (עשויים להיות בעיות אם המצלמה עברה בדיוק התחממות משמעותית – לא משהו שקשה להגיע אליו בטמפרטורות הנוכחיות כאן בארץ).

שימו לב שבניגוד לעדכונים אחרים העדכון מתבצע באמצעות כרטיס זיכרון ולא תוכנה מהמחשב.

החלק השונה (הנוסף) בעדכון הנוכחי הוא שיש למעשה לבצע שני עדכונים: אם המצלמה בגרסת קושחה Ver.1.01 (אפשר לבדוק זאת בתפריט setup – צבע צהוב, במספר תפריט 52), עליכם קודם לשדרג לקושחה מספר Ver.1.05. ורק אחרי זה להוריד את גרסת הקושחה החדשה (Ver. 1.10) ולעדכן אליה. עדכון ישירות לגרסה החדשה מהגרסה הראשונה עשוי לגרור בעיות.

לעמוד העדכון באתר סוני.

לא למהר לשדרג

A7-IV-firmware

מה חדש?

העדכון הנוכחי קטן יחסית והוא כולל את השינויים הבאים על פי סוני:

  1. תמיכה ב-Lossless Compressed Raw (cRAW) בגדלים של 8.2 מגה פיקסל ו-14.2 מגה פיקסל.
  2. תוספת של Touch Shutter (לחיצה על המסך לצורך צילום תמונה).
  3. שיפור דיוק בפוקוס-עין.
  4. שיפורים בעבודה עם פלאש ושיפור בחיבוריות WIFI.
  5. אפשרות לשמירת מספר סיריאלי של המצלמה בעת צילום וידאו (בקובץ ה-metadata).
  6. אפשרות להתאמת בהירות העינית בהתאם לתאורה הסביבתית (ומצב Power Save למצלמה באורך של דקה).
  7. תיקוני באגים שונים ושיפור יציבות כללי של המצלמה.

אזהרה שלנו

במיוחד כשמדובר בציוד יקר (ועוד יותר מזה בציוד המשמש לעבודה יום יומית) אנו ממליצים להיות מאד זהירים בכל הנוגע לעדכוני קושחה ולא להיות שפני נסיונות ולהוריד ראשונים למרות הפיתוי. במיוחד אם המצלמה שלכם עובדת בסדר, המתינו שבוע או אפילו שבועיים לראות שלא מדווחות בעיות עם העדכון ורק אז תורידו אותו (ואותו הדבר אגב נכון לא רק למצלמה הזאת ולא רק למצלמות באופן כללי אלא להרבה מכשירים ולא פחות מכך לעדכוני תוכנה למכשירים סלולאריים ומחשבים). בקיצור המלצה שלנו – המתינו קצת לפני שאתם רצים לעדכן.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *