ראשי חדשות פנסוניק S5 II – מה שאתם צריכים לדעת

פנסוניק S5 II – מה שאתם צריכים לדעת

1
0

בסוף השבוע שעבר השיקה חברת פנסוניק את הגרסה המעודכנת למצלמת ה-FF הזולה שלה – ה-S5 II עם שורה של עדכונים ובראשם מערכת פוקוס מבוססת פאזה – לראשונה במצלמות FF של החברה. ריכזנו עבורכם את כל הפרטים אודות ההכרזה כמו גם הפרטים על דגם ה-S5 IIX מוכוון הוידאו שיצא בהמשך השנה ועל עדשת ה-14-28mm החדשה.

מה חדש ב-S5 II?

פנסוניק השיקה את ה-S5 המקורית באמצע 2020 בתקופה לא אידאלית במיוחד מבחינת שוק הצילום תוך כדי סגרים ומגבלות בכל רחבי העולם. הדגם החדש מגיע בתקופה מעט חיובית יותר אבל גם מתמודד ראש בראש עם לא מעט מתחרות חזקות מבית קנון, ניקון וסוני.

ה-S5 II כוללת חיישן חדש בן 24 מגה פיקסל שאולי איננו מוסיף רזולוציה ביחס לדור הקודם אבל מביא עימו את טכנולוגיית ה-PDAF (או phase detection autofocus) שעד כה הייתה חסרה מאד לליין ה-FF של פנסוניק וקיימת אצל כל המתחרות. בנוסף ישנו מעבד חדש אשר פותח יחד עם לייקה בשם L2 המאפשר עד 30 פריימים לשנייה (בסטילס) עם תריס דיגיטלי ועד 9 עם תריס מכאני. פנסוניק גם הגדילה את החוצץ והוא מאפשר שמירה של עד 200 תמונות RAW ברצף.

חיישן חדש עם phase detection מובנה

Panasonic Lumix S5 II sensor

שיפור נוסף ב-S5 II נוגע למייצב התמונה אשר אמור להיות עד פי 2 יותר יעיל מזה המצוי ב-S5. תכונה חדשה שנוספה ל-S5 II היא סופר רזולוציה המאפשרת צילום 8 תמונות וחיבור שלהן (במצלמה) לתמונה יחידה ברזולוציה של 96 מגה פיקסל. כדאי לשים לב שבשונה ממה שהמאפשרת ה-GH6 של פנסוניק, ב-S5 II אין פיצוי על תנועת יד (כלומר תצטרכו כנראה חצובה בכדי להשתמש בתכונה הזו).

ל-S5 II מערכת קירור חדשה לגמרי ושונה מזו שראינו בכל מצלמה אחרת עד כה. למצלמה מאורר קטן פנימי (זה כבר קיים במספר דגמים של יצרניות אחרות ושל פנסוניק עצמה) אבל פתחי האוורור נמצאים במיקום מקורי למדי – ליד העינית מה שאולי נועד לקרר גם אותה (היא אגב מגיעה ברזולוציה של 3.68 מליון נקודות – לעומת 2 מגה פיקסל בלבד בדור הקודם). אגב, מעניין שפנסוניק הצליחה ליצור את הפתחים למאורר בדרך כזו שלא יפריעו לאטימה של המצלמה לאבק ומים. אם אתם דואגים לרעש – ישנן מספר אפשרויות לשלוט במאורר מתוך המצלמה. מעבר לכך המאורר אמור לאפשר למצלמה לצלם בכל הרזולוציות שלה ללא הגבלת זמן – מרשים (אם כי עדיין צריך לראות איך הדבר יעמוד בחום הקיץ הישראלי).

ככל שהדבר נוגע לוידאו, ה-S5 המקורית הייתה מתקדמת יחסית לזמנה אבל ה-S5 II מוסיפה עוד מספר יכולות מתקדמות כולל צילום open gate שמאפשר לנצל את כל שטח החיישן לצילום (אפשר לקרופ יותר בעריכה אבל גם לצלם יותר בקלות ביחסי תמונה שונים). חשוב לשים לב שבצילום 6K ניתן לצלם עד 30P ב-10 ביט אבל רק ב-:4:2:0. אם תרדו ל-4K כבר אפשר לצלם ב-60 פריימים לשנייה אבל רק במצב APS-C שם גם תוכלו לקבל צילום אנמורפי מובנה (אגב כעת אפשר להזין גם LUT מסוג CUBE הנפוצים אל תוך המצלמה ולא רק VLT של פנסוניק כפי שהיה אפשרי במצלמות קודמות).

עוד שיפורים פיזיים מלבד העינית החדשה הם הג’ויסטיק עם שמונה כיווני הזזה (במקום 4 בדור הקודם), חיבור HDMI בגודל מלא (צעד חשוב ומבורך) וגם חיבור USB-C בתקן USB 3.2 Gen 2 המהיר יותר עם תמיכה ב-USB-C PD מה שמאפשר לא רק הטענה של המצלמה אלא גם הטענה+הפעלה של המצלמה בזמן אמת (מה שאומר שהמצלמה באמת יכולה לצלם ברצף זמן ארוך עם חיבור להתקן USB-C PD תומך מבלי שהסוללה תיגמר ומבלי שתתחמם.

מה ההבדלים בין ה-S5 II ל-S5 IIX

יחד עם ה-S5 II הודיעה פנסוניק כי בהמשך השנה תושק גרסה מיוחדת של המצלמה שתיקרא S5 IIX. תת הדגם הזה נועד במיוחד לוידאו וכולל את כל היכולות הקיימות של ה-S5 II ובנוסף:

  • תמיכה ב-Apple ProRes 422 HQ in HD .
  • הקלטה של 5.8K Apple ProRes להתקן חיצוני (דרך USB או HDMI).
  • הקלטה פנימית ב-8K עד 800Mbps.
  • תמיכה ב-Apple ProRes RAW למכשירי Atomos תומכים וגם לסטרימינג.

עבור מי שהיכולות הללו חשובות לו שווה אולי להמתין לדגם ה-S5 IIX, עבור שאר המשתמשים ה-S5 II כנראה תהיה הבחירה העדיפה מבין השתיים.

עדשת ה-Lumix S 14-28mm F4-5.6 Macro

מלבד שתי המצלמות בפנסוניק גם השיקו עדשת זום אולטרה רחבה המתחילה מ-14 ומגיעה עד 28 מ”מ (טווח מרשים לכל הדעות במיוחד בחלק הרחב). לעדשה 14 אלמנטים ב-10 קבוצות כולל אלמנט אספרי יחיד ואלמנט אספרי ED אחד, שלושה אלמנטים מסוג ED ואלמנט UHR אחד. לעדשה יכולות תקריב נאות (מרחק פוקוס מינימאלי של 15 ס”מ ויחס הגדלה של בין 1:2-1:4 – לא מאקרו מלא אבל הגדלה נאה בהחלט).

העדשה קלה מאד – 345 גרם וקצרה יחסית (פחות מ-9 ס”מ) אבל מה שהפתיע אותנו במיוחד היא העובדה שהיא מקבלת פילטרים בקוטר 77 מ”מ (נדיר למצוא עדשות 14 מ”מ עם תמיכה בפילטרים רגילים).

עוד תכונה מעניינת של העדשה נוגע לוידאו. לעדשה אפשרות לשנות את הפוקוס שלה ממצב לינארי ללא לינארי כולל שינוי רגישות התנועה והיא כוללת מעט מאד נשימה לדברי נציגי פנסוניק (היא כוללת גם מנגנון מיוחד לשינוי חלק יותר של צמצם אשר אמור לעשות גם כן בוידאו).

עדשת ה-Lumix S 14-28mm F4-5.6 Macro החדשה של פנסוניק

panasonic-14-28mm

מחירים וזמינות

מעבר לכל החידושים חזרת המחיר היא אולי אחת מנקודות החוזקה של ה-S5 II אל מול המתחרות הישירות. המצלמה תחל להימכר בחו”ל תמורת כ-$2000 בלבד בסוף חודש ינואר ודגם ה-S5 IIX תמורת כ-200 דולר נוספים בחל מחודש מאי 2023. העדשה החדשה תגיע לשוק בחודש מרץ ותימכר תמורת $800.

אנו עומדים בקשר עם היבואן ונעדכן מחירים וזמינות בארץ ברגע שנקבל פרטים.

ביקורות וסקירות מרחבי הרשת

ברשת התפרסמו בימים האחרונים לא מעט ביקורות וסקירות אודות ה-S5 II (אודות ה-S5 IIX טרם ראינו סקירות).

ג’רלד אנדן עם ה-S5 II

טוני וצ’לסי נורתרופ עם ה-S5 II

דן ווטסון עם הפנסוניק החדשה

ידידנו ג’ורדן דרייק וכריס ניקולס מ-DPR ביפן עם הפנסוניק S5 II

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

תגובה אחת

  1. Avatar

    משה

    11/02/2023 ב 11:56 PM

    תודב רבה על סקירה מעולה.
    יש לך מושג האם היא מאפשרת הקלטה חיצונית של 10bit 4k 60 עם כל החיישן ולא APSC?

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *