ראשי מבזקים אולימפוס בחקירה חלק 3 – ה-FBI נכנס לתמונה

אולימפוס בחקירה חלק 3 – ה-FBI נכנס לתמונה

0
0

המכות לא מפסיקות ליפול על אולימפוס. מידע חדש המתפרסם היום אשר מקורו ברוייטרס וב-New York Times ולפיו ה-FBI האמריקני החל לחקור את הפרשיה (בשלב זה לא ברור מה מוקד החקירה המדויק).

כזכור הפרשיה התפוצצה לאחר שמנכ”ל החברה Michael Woodford פוטר מתפקידו על ידי מועצת המנהלים היפנית לאחר שחשף כי בשנת 2008 ביצעה אולימפוס רכישה של חברה רפואית בריטית (אולימפוס עוסקת כידוע באופן נרחב גם בפיתוח וייצור ציוד אופטי רפואי) בסכום העומד על כ-2.2 מיליארד דולר, מתוכם כ-680 מליון דולר שולמו ליועצים בלתי מזוהים (חקירה בלתי תלויה העלתה כי מדובר כפי הנראה ביועץ אחד – אמריקני ממוצא יפני אשר קיבל את התשלום). ראוי להזכיר כי יועצים מקבלים לרוב עד 1% משווי העיסקה ואילו במקרה זה שולמו ליועץ לא פחות מ-36%. אולימפוס עצמה אישרה את דבר התשלום אך לא את הסיבה לסכום החריג (וכן סירבה לחשוף למי שולם הכסף).

אולימפוס גם הכחישה באופן רשמי כי לתשלום שהועבר ליועצים היה קשר כלשהו לפשע המאורגן ביפן – כך מדווח במקביל ה-Telegraph הבריטי. עוד מדווח העיתון כי שאלות מתחילות לעלות כעת גם בקשר לרכישות נוספות אותן ביצעה אולימפוס בעבר כולל רכישתה של חברת ITX.

לסיום – המכה הכואבת ביותר לאולימפוס ממשיכה כנראה להיות בכיס – מניית החברה ממשיכה לצנוח יום אחרי יום (המניה איבדה מראשית השנה למעלה מ-50% מערכה על פי bloomberg):

Olympus stock japan

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *