ראשי חדשות אולימפוס OM-1: מה שאתם צריכים לדעת

אולימפוס OM-1: מה שאתם צריכים לדעת

0
0

אמש הכריזה OM Digital Solutions (או OMDS), שמו החדש של המותג אולימפוס שנרכש בשנה שעברה על ידי חברת JIP, על דגם חדש של מצלמה תחת הכינוי OM-1. זאת צפויה להיות מצלמת הדגל של המותג אולימפוס והיא כוללת חיישן 20 מגה פיקסל בטכנולוגיה חדשה ושורה של שיפורים ביחס לדגמים הקדומים. כמו כן הודיעה החברה על השקתן של שתי עדשות מיקרו 4/3 מקצועיות חדשות.

מיקרו 4/3 מתקדמת עם עמידות גבוה למים/אבק – OM-1

OM-1

עידן מסתיים ואחר מתחיל

בשנה שעברה פרסמנו כאן כתבה שעסקה בסופו של עידן עם מכירתה של חטיבת הצילום של אולימפוס לתאגיד ה-JIP היפני. בזמנו עלו כל מיני שאלות בדבר עתידו של המותג והכיוון אליו מתכננת JIP לקחת את המותג הוותיק. לפחות בנתיים נראה כי ב-JIP ממשיכים עם ההשקות עליהן עבדה אולימפוס כשהייתה עצמאית והיום הושקה כאמור המצלמה המתקדמת ביותר של החברה עד כה (וגם היקרה בשנים האחרונות), ה-OM-1.

על המצלמה החדשה עדיין מתנוסס הלוגו של חברת אולימפוס אבל לא מן הנמנע כי בעתיד נראה מצלמות של OMDS עם לוגו שונה. מעניינת יותר היא השאלה כיצד יראו המצלמות הראשונות של החברה שיפותחו במלואן תחת “בעל הבית החדש” והאם אלו יראו על הכיוון החדש אליו שואפת JIP לקחת את המותג.

אגב, קצת היסטוריה. בשנת 2012 פרסם אצלנו אלעד אקרמן סקירה אודות מצלמת ה-OM-1 המקורית (האנלוגית) של חברת אולימפוס משנת 1972. הדגם הוצג בתערוכת פוטוקינה ז”ל וזכה לפופולאריות עצומה.

OM-1 – מפרט ויכולות מרכזיות

דגם ה-OM-1 שונה ממצלמת ה-OM-D E-M1X שהושקה על ידי אולימפוס ב-2019. המצלמה קטנה משמעותית ומזכירה יותר את ה- E-M1 Mark III אבל עם גריפ עמוק יותר. מבדיקות של נסיינים ראשונים ברחבי הרשת נראה כי היא כנראה פחות תתאים לבעלי ידיים גדולות וכפתורי השליטה שלה קטנים יחסית.

הדגם החדש לא מביא עימו מהפכות גדולות אבל יש בו כמה שיפורים משמעותיים. נתחיל מהחיישן. אף שהרזולוציה נותרה זהה זאת היא הפעם הראשונה שחיישן בטכנולוגיית Stacked מוצא את דרכו למצלמת מיקרו 4/3 והוא מאפשר צילום ללא החשכה של העינית והרבה פחות עיוותי תנועה בוידאו עם קצב קריאה מהיר משמעותית מחיישנים קודמים.

שיפורים נוספים מגיעים מכיוון “הבינה המלאכותית” ומערכת הפוקוס שתומכת כעת בזיהוי מגוון רחב מאד של אובייקטים כולל אנשים, בעלי חיים, מטוסים, רכבות אופנועים, מכוניות ועוד.  יש שיפורים באלגוריתמים לזיהוי פנים ועיניים ושיפורים כלליים במערכת הפוקוס.

מבחינת קצב הצילום ניתן להגיע עם 6 מתוך עדשות הפרו של החברה לצילום בקצב מרשים של עד 50 תמונות לשנייה. עם שאר העדשות תאלצו להסתפק ב-25 פריימים לשנייה “בלבד”. ישנו גם מצב באפר רציף בו חצי לחיצה מתחילה רצף צילום מהיר שמסתיים כשמפסיקים ללחוץ על הכפתור (מתאים למצבים בהם צפויה התרחשות מהירה שמועד תחילתה איננו ידוע).

בתחום הוידאו ישנם שיפורים נוספים כולל אפשרות הקלטה עד 60 פריימים לשנייה ב-4K או 240 פריימים לשנייה ב-1080P. הצילום אפשרי ב-10Bit 4:2:2 ויש אפילו אפשרות הוצאה החוצה למקליט חיצוני עד 5.2K ב-ProRes RAW למי שמעוניין.

מעבר לכל אלו יש סוללה חדשה בשם BLX-1 שאמורה להספיק רשמית לעד 520 תמונות בין הטענות וניתן לעבוד ברציפות על ידי חיבור למקור USB-C PD.

OM-1 – מפרט

  • חיישן – מיקרו 4/3 20.4 מגה פיקסל (בטכנולוגיית Stacked ו-quad-pixel עם ארבע תת פיקסלים במקום שלושה).
  • מעבד חדש ומהיר יותר – TruePic X.
  • מערכת פוקוס עם 1053 נקודות.
  • אפשרות צילום עד 50 תמונות לשנייה בלי החשכה של העינית (כולל AF) ועד 120 פריימים לשנייה עם נעילה של AF וחשיפה.
  • מייצב 5 צירים (משופר המאפשר ייצוב של עד 7 סטופים ועם עדשות מסוימות עד 8 סטופים).
  • עינית בת 5.76 מליון נקודות OLED עם הגדלה של 0.83X.
  • מסך מגע מפרקי בן 3 אינצ’ ברזולוציה של 1.62 מליון נקודות.
  • וידאו 4K עד 60p ועד 240p ב-1080p.
  • זוג כרטיסי SD עם תמיכה ב-UHS-II.
  • Live ND – מאפשר הדמיה של ND עד 6 סטופים.
  • עמידות גבוהה במיוחד למים/אבק (בתקן IP53).

שתי עדשות מקצועיות חדשות

לצד המצלמה השיקה OMDS שתי עדשות זום מקצועיות חדשות:

M.Zuiko Digital ED 12–40mm F2.8 PRO II – גרסה מעודכנת לעדשת הזום הוותיקה של החברה באורך מוקד זהה מ-2013. למרות שהתכנון האופטי נותר זהה יש שיפורים בציפויים ובעמידות לאבק ומים (IP53). העדשה עצמה קלה מאד – 382 גרם בלבד.

עדשת ה-M.Zuiko Digital ED 12–40mm F2.8 PRO II

M.Zuiko Digital ED 12–40mm F2.8 PRO II

M.Zuiko Digital ED 40–150mm F4.0 PRO – זאת היא עדשה חדשה לגמרי עם 15 אלמנטים ב-9 קבוצות ומרחק פוקוס מינימאלי של 70 ס”מ. משקלה זהה ל-12–40mm F2.8 החדשה.

עדשת ה-M.Zuiko Digital ED 40–150mm F4.0 PRO

M.Zuiko Digital ED 40–150mm F4.0 PRO

מחירים וזמינות

ה-OM-1 צפויה להגיע לשוק במהלך חודש מרץ 2022 (הכל תלוי כמובן בעיכובים בשרשראות האספקה העולמית, מצב השבבים ואולי איומים גלובליים אחרים שקשה לחזות בשלב זה). מחירה של המצלמה יעמוד על 2200 דולרים – ללא ספק אחת ממצלמות המיקרו 4/3 היקרות אי פעם (אם לא היקרה ביותר)

עדשת ה-M.Zuiko Digital ED 12–40mm F2.8 PRO II תימכר תמורת כ-1000 דולרים ועדשת ה-M.Zuiko Digital ED 40–150mm F4.0 PRO תמורת כ-900 דולרים (שתיהן אמורות להיות זמינות בראשית מרץ 2022).

סקירות ראשונות מרחבי הרשת

מאז הוכרזה אמש פורסמו ברשת לא מעט סקירות ראשוניות על המצלמה החדשה – אנו מביאים כמה מהן בפניכם כאן:

כריס ניקולס וג’ורדן דרייק מ-DPR עם ה-OM-1

גורדון ליאנג הבריטי עם ה-OM-1

גווין הואי מאדורמה משחק עם ה-OM-1

הצצה ראשונה של B&H למצלמה החדשה

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *