ראשי חדשות פנסוניק GH6: מה שאתם צריכים לדעת

פנסוניק GH6: מה שאתם צריכים לדעת

0
0

חברת פנסוניק השיקה בשעות הלילה את מצלמת ה-GH6 – דגם מצלמה חסר מראה עם חיישן מיקרו 4/3 חדש בן 25 מגה פיקסל ויכולות צילום וידאו וסטילס מתקדמות עם שיפורים במגוון תחומים.

אז מה חדש ב-GH6

חברת פנסוניק שילבה ב-GH6 שורה ארוכה של שיפורים, שינויים ושידרוגים. המקום הראשון שראוי לבחון הוא החיישן שקיבל שדרוג משמעותי והוא כעת בן 25 מגה פיקסל (הרזולוציה הגבוהה ביותר לחיישן מיקרו 4/3 למצלמה סדרתית).

אף שלא מדובר בחיישן Stacked כמו בחלק מהדגמים המתקדמים האחרים בשוק (כמו למשל בדגם ה-OM-1 החדש של אולימפוס לשעבר שהושק לאחרונה) הוא עדיין מציג ביצועים מהירים עם קצב קריאה טוב שמאפשר הפחתה ב-rolling shutter וקצב צילום של עד 14 פריימים לשנייה בסטילס (עם מצבים נוספים שמאפשרים גם למעלה מכך עם מגבלות פוקוס שונות). המעבד הוא החלק השני שקיבל שדרוג ב-GH6 (דגם ונוס מעודכן) וכך גם המייצב המובנה שמאפשר עד 7.5 סטופים של ייצוב בשילוב עם עדשות פנסוניק תואמות.

המסך של ה-GH6 מגיע ישירות מדגם ה-SH1 המתקדם (רזולוציה של 1.8 מליון פיקסלים) והוא לא רק בהיר במיוחד, אלא גם מאפשר לא רק סיבוב הצידה אלא גם הטיה למעלה – טריק שימושי מאד. העינית היא בת 3.68 מליון נקודות עם קצב רענון מקסימאלי מהיר (120 פריימים לשנייה) בטכנולוגיית OLED.

הפנסוניק GH6

GH6

למצלמה תהיה אפשרות הקלטה ישירות ל-SSD (על גבי USB-C) והמאורר המשולב בה (בדומה ל-S1H) אמור לאפשר לה הקלטה ממושכת ללא התחממות. היא תהיה מסוגלת לצלם ב-ProRes DCI 4K ו-HD אחרי עדכון קושחה (ובשלב הראשון היא תהיה מסוגלת ל-5.7K 30p RAW פנימי ב-4:2:2 ב-10 ביט).

למצלמה תמיכה משופרת בעדשות ובצילום אנומורפי (עד 4.4K ב-60p), היא כוללת זוג כרטיסי זיכרון – אחד CFexpress Type B והשני SD-UHS-II. חלק ממצבי הצילום בוידאו ידרשו שימוש ב-CFexpress Type.

ל-GH6 יכולות AF משופרות אם כי פנסוניק עדיין שומרת על הפוקוס מבוסס הקונטרסט בלבד – דבר שהגביל מאד את הדגמים הקודמים שלה ונראה שגם ה-GH6 לא מסוגלת להתחרות בתחום זה בדגמים המתקדמים של סוני/קנון ואפילו ניקון (אפשר לראות דוגמאות בסרטונים בסוף הכתבה).

עוד שינוי שלא בטוח שרבים יעריכו הוא המשקל הגבוה. המצלמה כבדה יותר מלא מעט מצלמות FF עם גוף במשקל של יותר מ-830 גרם ועיצוב עבה יחסית (בין השאר בגלל המאורר) אם כי בצד היתרונות הגוף עמיד לאבק/מים.

העיצוב הכללי מזכיר מאד את ה-GH5 אבל ישנם מספר שינויים הקשורים לכפתורים (אין למשל כפתורים לצילום סטילס 6K שהיה קיים בדגם הקודם). מצד שני יש כפתורים גדולים בצבע אדום לתחילת צילום וידאו בחלק העליון והקדמי ויש גם tally light שיאפשר למצולם לדעת מתי המצלמה מקליטה (תכונה שהיינו שמחים לראות בעוד הרבה מצלמות אם לומר את האמת).

החיבורים נותרו דומים לדגם הקודם (גם אם חלקם שינו מיקום) כולל HDMI בגודל מלא, USB-C וחיבור 3.5 מ”מ לאוזניות ולמיקרופון. שימו לב שניתן להפעיל את הדגם החדש ממקור כוח מסוג USB-C PD (ולא רק להטעין את הסוללה – מה שלא היה אפשרי בדגם הקודם). הסוללה נותרה זהה לדגם הקודם ומספקת בין 45 דקות ל-1.5 שעות של הקלטת וידאו בהתאם להגדרות. אם תשתמשו במקור כוח חיצוני תוכלו להקליט במשך שעות ללא הפרעה.

פנסוניק מבטיחה שיפורים משמעותיים בטווח הדינאמי וברגישות – אפשר לראות התייחסות לנושא בחלק מהמבחנים שנראים בסרטונים בהמשך. למצלמה גם אפשרות צילום תמונות משולבות (עיבוד ממוחשב במצלמה של מספר תמונות ליצירת תמונה אחת ברזולוציה גבוהה). ניתן להגדיר זאת במצב במספק 50 מגה פיקסל או 100 מגה פיקסל ולפי פנסוניק הדבר אפשרי אפילו בלי חצובה (התוצאות לפי מבחנים ראשוניים טובות אבל בעיקר עם אובייקטים סטטיים).

ישנן עוד לא מעט תכונות ופיצרים חדשים שלא הספקנו לסקר כאן – חלקם מוצגים בסרטונים שבהמשך. חשוב לציין כי פנסוניק כבר הבטיחה מספר שידרוגי קושחה שיביאו תכונות חדשות שלא יהיו זמינות עם ההשקה של המצלמה (לדוגמא הקלטה ב-Apple ProRes 422 והקלטה לכונן SSD, כמו גם הקלטה ב-4K עד 120p החוצה למקליט נינג’ה 5 פלוס).

מחיר וזמינות

המצלמה צפויה להיות זמינה מאמצע מרץ 2022 תמורת כ-2200 דולרים בחו”ל.

ביקורות ראשונות מרחבי הרשת

לרשת כבר הגיעו מספר סקירות ראשוניות של ה-GH6 ואנו מביאים כמה מהן בפניכם היום:

כריס ניקולס וג’ורדן דרייק עם סקירה ראשונית של מצלמת קדם ייצור של ה-GH6

גורדון ליאנג עם הלומיקס GH6

סרטון “היכרות” עם ה-GH6 של Media Division המדהימים

potato Jet משחק עם ה-GH6

ארמנדו פריירה בסקירה ראשונה של ה-GH6

טוני וצ’לסי נורתרופ על ה-GH6

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *