ראשי חדשות הכרזות מוצרים הצצה ראשונה אל ה-Olympus OMD EM5 MKIII

הצצה ראשונה אל ה-Olympus OMD EM5 MKIII

0
0

חברת אולימפוס הייתה שקטה במשך תקופה ארוכה יחסית אבל היום השיקה החברה את הגרסה השלישית בסדרת ה-OMD EM5 עם מספר שיפורים חשובים וסקירות ראשונות כבר מופיעות ברשת ואנו מביאים אותם בפניכם. בנוסף השיקה החברה גם מצלמה חדשה מסדרת ה-PEN הוותיקה.

אז מה חדש ב-E-M5 MARK III? ראשית שווה להזכיר כי הדגם הקודם בסדרה, ה-E-M5 MARK II הושק לפני לא פחות מארבע שנים ומאז השיקה החברה שתי מצלמות מתקדמות יותר. הדגם החדש כולל הרבה מהיכולות של דגמי ה-E-M1 המתקדמים אבל במבנה פיזי קטן וזול משמעותית. בין השאר אנו רואים חיישן 20 מגה פיקסל (מיקרו 4/3) חדש המגיע היישר מה-E-M1 Mark II עם 121 נקודות פוקוס מבוססות פאזה. גם מערכת הייצוב שופרה (אולי אחת הנקודות שתמיד היו חזקות אצל אולימפוס) וזאת הודות למעבד החדש -TruePic VIII המאפשר עד 5.5 סטופים של ייצוב.

ה-E-M5 MARK III החדשה מבית אולימפוס

E M5 MARK III

העינית הדיגיטלית שופרה אף היא ולמרות שהרזולוציה לא שודרגה הטכנולוגיה כן וכעת ישנה עינית מבוססת OLED. הגוף עצמו שודרג והוא קל יותר – 366 גרם בלבד בין השאר הודות לשימוש בחומרים קלים יותר אם כי לפי הביקורות איכות הבניה נותרה טובה). גם הבטריה הפכה קטנה יותר אבל מספר התמונות הרשמי נותר זהה.

מבחינת נתוני וידאו אנו רואים שיפור גדול עם צילום ב-4K (עד 30 פריימים לשנייה, יש גם פורמט רחב יותר C4K), ישנה כניסת מיקרופון אבל לא כניסת אוזניות וחבל. יש גם מספר שינויים בגוף כולל ידית אחיזה גדולה יותר והחוגות המוכרות במראה הרטרו נותרו אם כי נוסף כפתור בחלק העליון לבחירת מצב הפוקוס. אולימפוס גם שילבה אפשרות ליצירת תמונות משולבות (מספר חשיפות ברצף) של 50 מגה פיקסל (על חצובה בלבד),

מבחינת מחיר מדובר במוצר יקר יחסית – 1200 דולר לגוף בלבד – קשה לדעתנו להצדיק מחיר זה לאור התחרות בשוק בעיקר של מצלמות טובות לא פחות עם חיישנים גדולי יותר הנמכרים במחירים דומים דוגמת ה-XT-3 של פוג’י או ה-A6600 של סוני.

הצלם סטיב האף בביקורת ראשונה על ה-E-M5 MARK III החדשה

אולימפוס השיקה כאמור גם מצלמה מסדרת ה-PEN – ה-PEN E-PL10 – מצלמה זאת מיועדת לשווקים היפניים והסיניים ולכן תהיה כנראה פחות רלוונטית לקהל המערבי.

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *