ראשי חדשות הכרזות מוצרים טמרון חושפת ארבע עדשות חדשות למצלמות סוני (אוקטובר 2019)

טמרון חושפת ארבע עדשות חדשות למצלמות סוני (אוקטובר 2019)

0
0

מוקדם יותר היום חשפה חברת טמרון שורה של עדשות חדשות למצלמות סוני בתושבת FE (כיסוי Full Frame), שלוש מהן עדשות פריים שיהיו זמינות בנובמבר ובינואר הקרובים ועדשת זום שצפויה להיות זמינה באביב הבא.

שלושת עדשות הפריים – כולן בעלות צמצמי f/2.8 באורכי מוקד של 20 מ”מ, 24 מ”מ ו-35 מ”מ הן קטנות וקומפקטיות מאד (סביב 220 גרם בלבד) ושלושתן בעלות יחס הגדלת מאקרו נאה של 1:2 (לא מאקרו מלא ובכל זאת יחס המתאים מאד לצילום מוצרים ומזון, עם מרחקי פוקוס של 11 עד 15 ס”מ).

שלושת עדשות הפריים החדשות של טמרון

Tamron 3 new prime lenses

לעדשות מנועי פוקוס חדשים ושקטים המותאמים לעבוד עם מערכות הפוקוס בדגמים האחרונים של מצלמות סוני (כולל eye AF ותיקוני עיוות), הן בעלות אטימות למים ואבק, תומכות בפילטרים בקוטר 67 מ”מ והמחירים של שלושת העדשות נגישים ביותר – $350 דולרים בלבד לכל אחת מהן. דגמי ה-24 וה-35 יהיו זמינים כבר באמצע החודש הבא ודגם ה-20 מ”מ מחודש ינואר בארה”ב.

סרטון קצר של Digital Goja על העדשות החדשות

העדשה הנוספת עליה הכריזה טמרון, אם כי לא באופן מלא, היא עדשת זום מעניינת וייחודית – 70-180mm F2.8 Di III VXD. עדשה זו נועדה להתחרות בעדשות הזום טלפוטו המקבילות של סוני עצמה (70-200 מ”מ f/2.8 ו-f/4) אך היא מעט קצרה יותר. מצד שני מדובר בעדשה קטנה וקלה מאד באופן יחסי – פחות מ-15 ס”מ אורכה ומשקלה 815 גרם בלבד (לשם השוואה עדשת 70-300 מ”מ הוותיקה של ניקון ארוכה וכבדה יותר (ואפילו עדשת ה-70-200 f/4 של סוני מעט כבדה וארוכה יותר). החיסרון המרכזי כפי שאנו מבינים אותו הוא היעדר ייצוב בעדשה. מצד שני גם עדשה זו מיועדת למצלמות סוני הכוללת מייצב מובנה ברובן כך שהצורך בייצוב בעדשה עשוי להצטמצם במידה מסוימת (מרבית היצרניות הודו בפנינו בהזדמנויות שונות כי כשמדובר באורכי מוקד ארוכים יותר ההעדפה היא לייצוב בעדשה על פני ייצוב בגוף ובכל זאת אפשר להניח שייצוב בגוף יעזור לפחות במידה מסוימת אפילו באורך מוקד של 180 מ”מ). גם לעדשה זאת עמידות למים ואבק ופילטר 67 מ”מ ומרחק הפוקוס המינימאלי שלה יעמוד על 85 ס”מ (יחס ההגדלה לא פורסם). עוד פרט מידע מעניין – העדשה תשלב טכנולוגיה חדשה בשם Voice-coil eXtreme-torque Drive (או VXD בקיצור) אשר אמור לאפשר הנעת פוקוס מהירה ושקטה במיוחד.

עדשת ה-70-180mm F2.8 Di III VXD הקומפקטית

Tamron 70 180mm

אין תאריך מדויק להשקה של העדשה (טמרון מסרה כי היא תגיע לשוק באביב 2020) וגם מחירה לא ידוע עדיין.

 

 

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *