ראשי חדשות טמרון מאפשרת שינוי הגדרות עדשה באמצעות אפליקציה סלולארית

טמרון מאפשרת שינוי הגדרות עדשה באמצעות אפליקציה סלולארית

0
0

בשנה שעברה השיקה טמרון תוכנה למחשב המאפשרת לה לשנות הגדרות שונות בשניים מדגמי העדשות החדשים שלה באופן ישיר (לעדשות חיבור USB-C בחלק התחתון). אלא שלסחוב את המחשב לכל צילום בשביל לשנות הגדרות בעדשה זה לא מעשי במיוחד וכעת מגיע הפתרון – חיבור העדשה לסלולארי ושינוי הגדרות באמצעות אפליקציה.

נתחיל מהסוף – בשלב זה ישנם שני דגמי עדשות בלבד התומכים ביכולת החדשה הזאת – 35-150mm f2/2.8 וה-28-75mm f2.8 G2 – הדגמים הקודמים לא כוללים חיבור USB-C מובנה בעדשה (אם כי חלקם בהחלט תומך בתחנת העגינה של החברה ואולי יאפשרו בטמרון לעדכן את העדשה בשטח בדרך זו בהמשך).

עכשיו גם באפליקציה – שליטה בעדשות טמרון

TAMRON Lens Utility

החיבור עצמו אמור להיות פשוט למדי – כל מה שתצטרכו הוא מכשיר סלולארי תומך (בשלב זה אנדרואיד בלבד), וכבל USB-C ל-USB-C ואתם מסודרים.

ועכשיו לחלק החשוב – אילו הגדרות תוכלו לשנות בעדשה ולמה זה טוב בכלל?

  • שינוי מצב פוקוס – שינוי מפוקוס לינארי לפוקוס לא לינארי (פוקוס לינארי מתאים יותר לסטילס בו תנועה מהירה יותר של טבעת הפוקוס תשנה אותו יותר אבל פחות מתאימה לצלמי וידאו הרוצים לבצע שינוי פוקוס מדויק ואחיד כך שסיבוב של 90 מעלות של טבעת הפוקוס לדוגמא תמיד יוביל לאותה נקודת פוקוס).
  • שינוי מ-A ל-B – תכונה זו מאפשרת למשתמש לקבוע שתי נקודות פוקוס ולעבור ביניהן על ידי סיבוב טבעת הפוקוס בצורה מדויקת וחלקה – הוא גם מאפשר הגדרה של מהירות התנועה – שימושי מאד לוידאו.
  • שמירת נקודת פוקוס – אם אתם עובדים ממרחק קבוע למשל בתנאי חשיכה מוחלטת (מתחילים צילום ביום ומסיימים בלילה) אתם יכולים לשמור נקודת פוקוס על אובייקט ובלחיצה אחת לחזור אליה גם אם אין אפשרות למקד אוטומטית.

סרטון רשמי של טמרון מראשית השנה בו מוצגת התוכנה (אז למחשב בלבד וכיום גם כאפליקציה ניידת)

משהו אחד חשוב שלא נתמך כרגע הוא עדכון הקושחה של העדשה מהאפליקציה הניידת – בשביל זה עדיין תצטרכו מחשב (למה? לא ברור).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *