ראשי חדשות הכרזות מוצרים ניקון משיקה את ה-Z50 – מצלמה חסרת מראה עם חיישן APS-C וסדרת עדשות

ניקון משיקה את ה-Z50 – מצלמה חסרת מראה עם חיישן APS-C וסדרת עדשות

3
0

ניקון השיקה הבוקר את ה-Z50 – מצלמה חסרת מראה ראשונה עם חיישן APS-C ואיתה זוג עדשות APS-C תואמות. בנוסף השיקה ניקון גם את ה-Z 58mm 0.95 ‘Noct עדשה Full Frame ידנית מהירה במיוחד (וכבדה בצורה יוצאת דופן) עם תג מחיר שמוכר יותר מעדשות לייקה.

יום כיפור מאחורינו ונראה שאנו צפויים ללא מעט השקות לקראת עונת החגים המתקרבת בחו”ל בסוף השנה. היום השיקה כאמור ניקון את ה-Z50 – המצלמה הראשונה מסדרת המצלמות חסרות המראה של החברה עם חיישן APS-C. זאת הזדמנות טובה להיזכר בשיחה שקיימנו בתערוכת פוטוקינה בראשית העשור עם נציגי החברה – אז שאלנו אותם מדוע הם בחרו להשיק מצלמות חסרות מראה עם חיישן קטן (סדרת מצלמות ה-1 עם חיישני 1 אינצ’ שהושקה בסוף 2011) במקום חיישן APS-C כפי שעשו בסוני (ובהמשך בחברות רבות אחרות). לא הרגשנו שלניקון הייתה תשובה מספקת אז ואם נעבור קדימה כמעט עשור אחרי, נראה גם שצדקנו. ליין ה-1 של ניקון נעלם מן העולם ובמקומו השיקה ניקון ליין חסר מראה עם חיישני FF והיום ליין עם חיישני APS-C – בדיוק כמו ליין מצלמות הרפלקס. מעניין לחשוב מה היה קורה אילו ניקון הייתה מקשיבה לנו ומשיקה ליין APS-C חסר מראה בראשית העשור…

c13 Z50 front

היסטוריה חלופית בצד, נחזור להשקה מהיום. ה-Z50 היא מצלמת ה-APS-C חסרת המראה הראשונה של ניקון אבל היא כנראה גם מסמלת באופן ברור את העזיבה של ניקון את עולם הרפלקס (לפחות במצלמות קרופ), ואנו מתקשים לראות עוד מצלמות קרופ רפלקס מושקות על ידי החברה בשנים הקרובות (אנו כבר יודעים כי לניקון יש מחויבות לפחות לדור מקצועי נוסף אחד עם ההשקה המתוכננת של ה-D6 כך שניקון עדיין לא נוטשת לחלוטין את צלמי ה-DSLR – לפחות לא בתחום המקצועי).

מה יש ל-Z50 להציע? ראשית מדובר במצלמה קומפקטית למדי אבל בעלת גוף נוח (כולל חוגות מקדימה ומאחור אם כי מספר נמוך בהרבה של כפתורים ביחס לדגמי ה-Z6/Z7), הגוף עשוי מגנזיום עם עמידות מסויימת למים ואבק, וכולל גריפ עמוק יחסית, מסך מגע 3.2 אינצ’, מתהפך (ההיפוך הוא כלפי מטה – לא אידאלי לצילום עצמי על חצובה), עינית דיגיטלית במרכז (עם רזולוציה של 2.3 מליון נקודות לעומת 3.6 מליון ב-Z6/Z7), יכולות צילום וידאו 4K (עד 30p אבל עם קרופ משמעותי של 1.5X בנוסף לקרופ הרגיל של החיישן – אז אם תרצו צילום רחב יחסית תאלצו להסב עדשה אולטרה רחבה מליין ה-DX של ניקון כמו ה-10-20 מ”מ של החברה למשל). מעבר לאלו יש לנו כאן סוללה חדשה – EN-EL25, היא חלשה יחסית ועל פי נתוני CIPA הרשמיים אמורה לספק כ-300 תמונות בין הטענות – לא מרשים במיוחד. מן הצד השני קצב הצילום הרציף עומד על לא פחות מ-11 פריימים לשנייה (אין לנו את נתוני החוצץ בשלב זה אז קשה לנו לדעת עד כמה היא תתאים לצילומי ספורט למשל).

למצלמה חיבוריות WIFI ו-BT עם תמיכה באפליקציית ה-Snapbridge והיא כוללת חיבור USB 2 המאפשר גם הטענה (חבל שלא USB-C), חיבור מיקרו HDMI וחיבור 3.5 מ”מ למיקרופון (אבל ללא חיבור לאוזניות). נקודה אחת שחסרה מאד במצלמה היא מערכת ייצוב על החיישן שקיימת ב-Z6/7 ובחלק מן המתחרות – שימו לב שכדאי לרכוש עדשות מיוצבות אם אתם מתכננים רכישה של ה-Z50. נקווה לראות בעתיד דגמי קרופ מתקדמים יותר עם מייצב.

החיישן הוא ככל הנראה גרסה מעודכנת של חיישן ה-20 מגה פיקסל המעולה שראינו ב-D500/D7500 של החברה הכולל כעת מערכת פוקוס מבוססת פאזה (עם מעל 200 נקודות) ומאפשר מעקב אחר עצמים בדומה לדגמי ה-Z6/Z7 המתקדמים יותר. תושבת העדשה היא בדיוק אותה תושבת Z שראינו במצלמות ה-Z6/Z7 כך שתוכלו להשתמש בעדשות המתאימות לתושבת זו כולל עדשות ה-full frame. אין כרגע מבחר גדול של עדשות קרופ (לניקון מעולם לא היה ליין גדול במיוחד של עדשות קרופ גם בתקופת מצלמות הרפלקס ואם להאמין למפת הדרכים שהיא פרסמה היא לא מתכננת ליין קרופ נרחב גם כעת אלא רוצה שהמשתמשים ירכשו עדשות קרופ בסיסיות או עדשות FF).

c39 Z50 16 50DX 3.5 6.3 tilt monitor 1

בכל הנוגע לעדשות השיקה ניקון עם המצלמה החדשה עדשת קיט קומפקטית הדומה במקצת לעדשת הקיט של סדרת ה-A6XXX של סוני. העדשה המכונה Nikkor Z DX 16-50mm F3.5-6.3 VR מיוצבת – העדשה קטנה וקלה מאד אבל מתארכת. בנוסף השיקה החברה גם עדשת זום טלפוטו מיוצבת – Nikkor Z DX 50-250mm F4.5-6.3 VR.

כריס וג’ורדן דרייק מ-DPR עם הצצה ראשונה אל ה-Z50 והעדשות החדשות שהושקו עימה

קצת בנוגע למחירים:

ה-Z50 – גוף בלבד – תימכר החל מחודש נובמבר בארה”ב תמורת 850 דולרים. עדשת ה-Nikkor Z DX 16-50mm F3.5-6.3 VR תימכר כקיט עם המצלמה תמורת 1000 דולרים וקיט משולב עם ה-Nikkor Z DX 50-250mm F4.5-6.3 VR תמורת 1350 דולרים.

c35 Z50 16 50DX 3.5 6.3 top

וכמו שאמרו מונטי פייטון – ועכשיו למשהו שונה לגמרי. מלבד ה-Z50 השיקה ניקון היום גם את עדשת ה-Z 58mm 0.95 ‘Noct. מדובר בעדשת FF ידנית מפלצתית (באמת שאין דרך אחרת לתאר אותה – אבל אתם מוזמנים לבחור את הסופרלטיב המתאים לכם), היא שוקלת כ-2 ק”ג (כן אתם קוראים נכון) כוללת רגלית, מסך נתונים זעיר והשליטה בצמצם נעשית מן המצלמה. היא כוללת שני כפתורים (נדיר מאד לעדשות ידניות), האחד לשליטה במסך והשני כפתור בר תכנות. טבעת הפוקוס העצומה שולטת בפוקוס מכאני (שימו לב זאת איננה עדשת FLY) עם טווח תנועה של 350 מעלות – כמעט סיבוב שלם, היא מגיעה עם מגן שמש מתכתי המוברג על העדשה ופילטר בקוטר 82 מ”מ.

מרחק הפוקוס המינימאלי של העדשה הוא 50 ס”מ (יחס ההגדלה נמוך – זאת איננה עדשת מאקרו או קרוב לכך), היא כוללת 17 אלמנטים ב-10 קבוצות כולל 3 אלמנטים אספריים ו-4 מסוג ED.

כל אלו הם רק מספרים – מה שעמד מאחורי הפיתוח של העדשה הוא סוג של הוכחת יכולת של ניקון עבור ליין ה-Z כמו גם רצון למחווה לעדשת ה-Noct הקלאסית של החברה מלפני 40 שנה. העדשה אמורה להיות חדה אפילו בצמצם פתוח (אנו מדברים על f/0.95) ומתאימה לשימושים מאד מסויימים כמו צילום כוכבים או פורטרטים – במיוחד גוף מלא שם טשטוש הרקע הוא עסק מורכב יותר עם עדשות מהירות פחות.

Noct angle4

במחיר של 8000 דולר זאת לא צפויה להיות עדשה פופולארית ולאור העדרה המתוכנן של ניקון מתערוכת פוטוקינה בשנה הבאה אנו גם לא יכולים לומר מתי יזדמן לנו להתנסות בה אם בכלל.

Z7 Noct

 

 

כריס מ-DPR מנסה להסביר את ההגיון מאחורי השקת ה-Z 58mm 0.95 ‘Noct על ידי ניקון

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

3 תגובות

  1. Avatar

    תמיר יגאל

    14/10/2019 ב 7:12 PM

    צניעות זה בריא.
    אני מאמין שחברת ניקון אחת משתי החברות הטובות בעולם הצילום יודעת לקבל החלטות
    ולבחור מה טוב ומתאים לה

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    17/10/2019 ב 10:30 AM

    צניעות זה תמיד טוב אבל גם הטובים ביותר אינם חפים מטעויות וזאת הייתה טעות קריטית של ניקון שאנחנו זהינו בזמן אמת וגם אמרנו זאת ישירות לניקון בשיחות שקיימנו עם נציגה בפוטוקינה בראשית העשור (לא שציפינו שזה באמת ישפיע אבל זה עניין אחר). ניקון הייתה צריכה לבחור ללכת בדיוק כמו סוני (ופוג’י, וקנון ואפילו סמסונג שיצאה בסוף מהשוק למרות שלקראת בסוף הוציא את ה-NX1 שבמובנים מסויימים עודנה נחשבת מצלמה חדשנית) ולבחור ב-APS-C ולהמשיך בעצם את ליין ה-DX רק בגרסה חסרת מראה. ההיסטוריה כמובן מלמדת שצדקנו כי כמעט עשור מאוחר יותר – זה בדיוק מה שהיא עשתה – רק מה שהיא הפסידה בדרך זה את המקום השני במכירות בעולם וזה היה (אולי) יכול להימנע או להצטמצם עם מהלך הרבה יותר מהיר ואגרסיבי לכיוון החסרות מראה – אבל בזה אגב גם קנון אשמה – שתיהן חברות מאד שמרניות.

    השב

  3. Avatar

    גלעד הראל

    26/02/2024 ב 4:53 AM

    האם יש שלט למצלמה Z50 ?

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *