ראשי חדשות סופו של עידן? אולימפוס מוכרת את חטיבת הצילום שלה

סופו של עידן? אולימפוס מוכרת את חטיבת הצילום שלה

0
0

אחרים שנים של ירידות מתמשכות בשוק הצילום ושנה נוראית מבחינת מכירות בתקופת הקורונה אולימפוס הודיעה כי חתמה על מזכר הבנות עם חברת JIP (או Japan Infrastructure Partners, אותה החברה אשר רכשה את מותג מחשבי ה-VAIO מסוני לפני מספר שנים).

אולימפוס היא אחת מחברות הצילום הוותיקות בעולם – ופעילה מזה 84 שנים. בשנים האחרונות התקשתה אולימפוס שלא נתמכה על ידי גב כלכלי גדול וחזק כמו חלק מאחיותיה היפניות (לחברות האלקטרוניקה הגדולות דוגמת פנסוניק וסוני חטיבות גדולות נפרדות שיכולות לקיים אותן גם בתקופות משבר או עסקים נוספים כמו במקרה של קנון או פנטקס/ריקו). אולימפוס חיפשה באופן לא רשמי קונה מזה מספר שנים ולאחר שסוני וויתרה כנראה על האפשרות נסתם הגולל על האפשרות שאולימפוס תיבלע על ידי אחת מהיצרניות האחרות באופן ישיר.

לאולימפוס היו הפסדים ניכרים בשלוש השנים האחרונות והקורונה כפי הנראה כי רק המסמר האחרון בדרך למכירתה של חטיבת הצילום (אגב אולימפוס כחברה תמשיך להתקיים ותעסוק כפי שעשתה בעבר בעיקר במוצרים בתחום הרפואי).

מה יקרה הלאה, לא לחלוטין ברור בשלב זה. בהצהרה שפרסמה אולימפוס נמסר כך:

Olympus Corporation (“Olympus”) and Japan Industrial Partners, Inc. (“JIP”) hereby announce that, today, the parties signed a memorandum of understanding to carveout Olympus’s Imaging business to a new company (“NewCo”) and subsequently transfer its shares to a fund managed, operated or otherwise handled by JIP (the “Transaction”).

תהליך הרכישה אמור להסתיים עד סוף השנה. לכל מי שדואג בנוגע לתמיכה במוצרי החברה נמסר כי החברה החדשה תמשיך לתמוך במוצרים הקיימים (כלומר חלקי חילוף ותיקונים במרכזי החברה ימשיכו כרגיל – מה המשמעות לגבי יבואנים מקומיים במדינות שונות – קשה לדעת). רבים ברשת כבר מספידים את אולימפוס – בפועל אולי קצת מוקדם לעשות זאת. JIP רכשה כאמור את מותג VAIO של סוני לפני מספר שנים ולמרות שהמותג לא תפס תאוצה הוא גם לא נעלם לגמרי ואפילו השיק מחשב חדש ממש לא מזמן (ראו ביקורת מחודש מרץ האחרון למשל) כך שהכל אפשרי.

גם אם המותג אולימפוס ימשיך להתקיים דרך צד שלישי כלשהו בעתיד הנראה לעין אין ספק שהדבר מראה על מצבה הקשה של התעשיה שהוחמר מאד בשנה החולפת (2019 הייתה שנה גרועה מאד לתעשיית הצילום עם ירידות במכירות של עשרות אחוזים, 2020 צפויה להסתיים עם מספרים גרועים הרבה יותר וזאת למרות הכרזות משמעותיות הצפויות לנו מקנון וסוני בשבועות הקרובים שכנראה לא ישפיעו משמעותית על השורה התחתונה בסוף השנה).

החברה הגדולה הבאה אחרי אולימפוס אשר צריכה להיבחן בתקופה האקרובה מתחת לראדר היא כנראה ניקון. בשונה מהחברות הגדולות האחרות שהוזכרו כאן היא נסמכת הרבה יותר על חטיבת הצילום שלה ואין לה את המשאבים הכלכליים שיש לקנון למשל. החברה גם עשתה בשנים האחרונות שורה ארוכה של שינויים מבניים שמטרתם ייעול בתפעול החברה – אבל גם אחרי שורה של סבבים כאלו ועם נתוני מכירות הקורונה מצבה של החברה רק מתדרדר (ראו למשל את המסמך הזה מחודש מאי האחרון המתריע בפני המשקיעים על הפסדים משמעותיים).

אולימפוס והקרחון?

olympus

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *