ראשי חדשות הכרזות מוצרים הצצה ראשונה: אולימפוס OM-D E-M1X – מצלמת דגל חדשה

הצצה ראשונה: אולימפוס OM-D E-M1X – מצלמת דגל חדשה

0
0

אולימפוס הייתה שקטה מאד ב-2018 ואפילו לא הופיעה לתערוכת פוטוקינה פשוט משום שלא היה לחברה מה להציג בתערוכה. ב-2019 לעומת זאת היא פותחת עם הדגם המתקדם (והיקר) ביותר בליין – OM-D E-M1X ספינת דגל שנועדה להתחרות המצלמות המתקדמות ביותר של המתחרות, בעיקר בהיבטים של צילום רצף מהיר, פוקוס מתקדם, גוף עם חיי סוללהה ארוכים, שליטה מתקדמת ועוד.

ה-OM-D E-M1X היא מצלמה גדולה מאד – בוודאי ביחס למצלמות מיקרו 4/3 אחרות בשוק ואפילו ביחס לדגמי הפנסוניק המתקדמים. היא כוללת גריפ מובנה עם זוג סוללות (אם תרצו קריצה למצלמות העל של ניקון וקנון – D5/1DX MKII) והאחיזה בה בהחלט מתאימה לבעלי ידיים גדולות אשר יזכו לאחיזת יד עמוקה אבל גם להרבה מאד כפתורי שליטה ברי תכנות (וכשאנו אומרים הרבה מאד אנו מתכוונים לכך – מדובר באחת המצלמות בעלות יכולת ההתאמה האישית המובילות בשוק כיום אפילו ביחס למצלמות רפלקס).

ה-OM-D E-M1X – מצלמת העל החדשה של אולימפוס

olympus E M1X feature

אולי הטכנולוגיה החדשה המרכזית שאולימפוס שילבה ב-OM-D E-M1X היא בינה מלאכותית ומה שמכונה “ראיית מכונה” (Machine vision). שני התחומים הללו צפויים להיות משמעותיים ביותר בעולם הצילום בשנים הקרובות וחברות דוגמת אדובי כבר עושות בהן שימוש משמעותי למדי וגם סוני נכנסה לאחרונה למשחק בהצלחה עם ההשקה של ה-A6400 והעדכונים ל-A9. בדגם החדש שילבה אולימפוס יכולות מעניינות לעקוב אחרי סוגים מסוימים של עצמים – מכוניות, מטוסים ורכבות ולפחות לפי המבדקים הראשונים נראה שמדובר בשיפור די משמעותי ביכולות המעקב אחרי עצמים אלו. הבעיה היא שבניגוד לסוני שפיתחה מערכת מעקב כללית יותר אחרי עצמים שעובדת כפי הנראה באופן כמעט מושלם (אנו מקווים לבחון זאת על ה-A6400 בעוד מספר שבועות כשהיא תגיעה ארצה), באולימפוס התוצאות מעט פחות מרשימות במעקב אחרי אנשים, ציפורים וכו’.

עוד מערכות מעניינות שזכו לשילוב המצלמה החדשה הן ND מובנה, צילום ברזולוציה מוגברת (על ידי חיבור מספר רב של תמונות במצלמה עצמה – תכונה ששופרה ביחס לדגמי עבר של אולימפוס ומשיגה תוצאות מרשימות) ומייצב משופר במיוחד (לאולימפוס תמיד היו מייצבים מעולים והפעם נראה שהחברה הצליחה להתעלות על עצמה אפילו יותר).

מבחינת אולימפוס נראה שה-OM-D E-M1X היא קצת בגדר להיות או לחדול, שוק הצילום המשיך להתכווץ ב-2018 במקביל התחרות בעולם חסרות המראה הפכה להיות אגרסיבית מתמיד עם מוצרים מתקדמים חדשים של קנון, ניקון ופנסוניק, וסוני שהובילה את התחום כנראה לא תישאר על הגדר עוד זמן רב. במצב כזה לאולימפוס (אחת החברות הקטנות בשוק ובעלת עבר של לא מעט קשיים כלכליים) לא נותרו יותר מידי קלפים בשרוול והצלחת הדגם הנוכחי עשויה להשפיע רבות על המשך דרכה של החברה בתחום הצילום (פינה לא נוחה במיוחד כשמדובר במצלמה שמראש מכוונת לנישה צרה ולא זולה במיוחד).

OM-D E-M1X תכונות מרכזיות

  • חיישן – מיקרו 4/3 20.4 מגה פיקסל.
  • גריפ משולב (כולל שתי בטריות BLH-1 המספיקות לכ-2500 תמונות).
  • עינית בת 2.3 מליון נקודות עם הגדלה של 0.83X.
  • מסך מגע מפרקי בן 3 אינצ’.
  • וידאו 4K עד 30p (ו-DCI 4K/24p).
  • מייצב 5 צירים (משופר מאד המאפשר ייצוב של עד 7.5 סטופים עם עדשות מסוימות).
  • מערכת פוקוס עם 121 נקודות (מוצלבות) ורגישות של עד מינוס 6 EV.
  • USB-C מאפשר הטענה מהירה של שתי הסוללות (בו זמנית).
  • זוג כרטיסי SD עם תמיכה ב-UHS-II.
  • תריס מחוזק במיוחד (עד 400 אלף הקלקות).
  • Live ND – מאפשר הדמיה של ND מ-ND2 עד ND32.
  • מצב Multi-shot המאפשר יצירת תמונות ברזולוציה גבוהה במיוחד 50/80 מגה פיקסל – המצב מאפשר גם שימוש ללא חצובה (אם כי שימוש בחצובה מועדף כמובן).
  • צילום רצף מהיר במיוחד – עד 15 תמונות לשנייה עם תריס מכאני (החוצץ מרשים למדי – עד 103 תמונות RAW).
  • עמידות גבוהה במיוחד למים/אבק.
  • מחיר: גוף – 3000 דולר.

המפרט כאמור לא מספק את התמונה המלאה ביחס למצלמה שכוללת הרבה מאד תכונות תוכנה ואפשרויות שליטה שלא מופיעות בנתונים היבשים ולכן הבאנו לכן כמה ביקורות ראשוניות על המצלמה שמציגות חלק מן היכולות הללו למה שמתעניין.

כריס ניקולס (DPR) זכה לקבל את המצלמה לביקורת ולקח אותה לסיבוב בקור הקנדי המקפיא

ידידנו ג’וני מcinema5D (מעט צרוד) מסכם את יכולות הוידאו של המצלמה

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *