ראשי מבזקים הפתעה: סאמיאנג תשנה מיתוג ותחל לייצר עדשות עם פוקוס אוטומטי

הפתעה: סאמיאנג תשנה מיתוג ותחל לייצר עדשות עם פוקוס אוטומטי

3
0

בין מבול ההכרזות היום, הייתה גם ידיעה קטנה אחת (לא רשמית בשלב זה) אשר לדעתנו עשויה להיות מעניינת לא פחות ועוסקת בחברת סאמיאנג הקוריאנית. על פי הידיעה החברה צפויה לשנות מיתוח ולהכריז בקרוב על פיתוח עדשות בעלות פוקוס אוטומטי (עד כה ייצרה החברה עדשות ידניות בלבד).

אם אכן מתכננת סאמיאנג לצאת בקרוב בהכרזה רשמית בנוגע לשילוב מערכת פוקוס אוטומטית בעדשותיה אנו צפויים לראות כניסה של חברה משמעותית נוספת לשוק העדשות לקהל הרחב. עד כה ראינו רק את היצרניות הגדולות (קנון, ניקון, סוני, פנסוניק, אולימפוס ופנטקס-ריקו) ומספר מצומצם מאד של יצרניות צד שלישי (סיגמא, טמרון וזייס במספר ליינים בודדים) המייצרות עדשות עם AF (ובשנים האחרונות יותר ויותר עדשות מגיעות גם עם מייצב). אף שעבור חלק מצומצם מן הצלמים נושא הפוקוס האוטומטי איננו מהווה מכשול, צלמים רבים לא ישקלו כלל לרכוש עדשה ללא פוקוס אוטומטי ולכן פוסלים מראש את עדשות חברת סאמיאנג.

עדשת ה-16 מ”מ f/2 החדשה של סאמיאנג – האם בקרוב נראה ליין חדש של עדשות AF?

DSC_00023-fixed

אנו בדקנו כאן בהרחבה לא מעט עדשות של חברת סאמינאג, וחלקן הפגינו ביצועים אופטיים מעולים (ראוי לציין לטובה במיוחד את עדשת ה-14 מ”מ f/2.8 ואת עדשת ה-16 מ”מ f/2 – את שתיהן בדקנו כאן בשנים האחרונות עם תוצאות חיוביות למדי). אלא שעדשות אלו כאמור אינן רלוונטיות עבור חלק גדול מן הצלמים. כעת נשאלת השאלה, בהנחה שאכן תיכנס סאמיאנג לתחום העדשות בעלות AF, כיצד ישפיע הדבר על האיכות האופטית של העדשות (היו מקרים בהם הוספת רכיבים אופטיים ואלקטרוניים לעדשות פגמו בתכנון האופטי הבסיסי של העדשה) וחשוב מכך כיצד הדבר ישפיע על מחירי עדשות החברה (כיום עדשות סאמיאנג נחשבות זולות למדי ומספקות יחס עלות-תועלת גבוה למדי למי שאינו זקוק לעדשות AF).

אנו נמתין להכרזה רשמית בעניין – בתקווה בקרוב מאד.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

3 תגובות

  1. Avatar

    אדי

    12/02/2014 ב 9:31 PM

    די-מפליא שהם לא עשו את זה עד-כה.

    אני לא חושב שזה מתוך רצון למחיר תחרותי, כמו מחשש לחוסר תאימות במובן של תקשורת עדשה-מצלמה

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    12/02/2014 ב 11:06 PM

    יכול להיות. נראה מה תהיה רמת המנוע ואילו בעיות יהיו להם.
    כך או כך אם זה נכון אלו חדשות מצויינות כי את הידע האופטי יש להם – ורוב הצלמים לא שוקלים אותם פשוט בגלל עניין ה-AF. חשוב גם שהם ישמרו על מחיר מתחת לסיגמא וטמרון למרות ה-AF.

    השב

  3. Avatar

    אדי

    13/02/2014 ב 5:19 PM

    הם אגב, בכלל לא חדשים בתחום, והם ייצרו עדשות עבור Vivitar ועבור Panagor עוד בשנות השמונים והתשעים

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *