ראשי חדשות חדשות IBC 2022 עדשות סאמיאנג V-AF – סיקור מתערוכת IBC 2022

עדשות סאמיאנג V-AF – סיקור מתערוכת IBC 2022

0
0

בימים אלו אנו נמצאים באמסטרדם בסיקור מקיף במיוחד של תערוכת הוידאו IBC 2022 (עוד הרבה כתבות יתפרסמו כאן בימים הקרובים מהתערוכה). אחת ההכרזות המעניינות ביותר שהתקיימו ממש לקראת התערוכה היו של חברת סאמיאנג אשר הציגה באירוע סדרה חדשה וייחודית של עדשות קולנועיות קומפקטיות עם AF וגיר יחד ועוד כמה תכונות מעניינות.

הצצה ראשונה לעדשות ה-V-AF של סאמיאנג מהסיקור שלנו באתר הבת באנגלית LensVid

ליין ה-V-AF

בתערוכת IBC 2022 שוחחנו עם ג’ון, מנהל השיווק של חברת סאמיאנג הקוראנית אשר הציג בפנינו את הליין החדש שבשלב זה כולל 5 עדשות עתידיות, כולן מבוססות על האופטיקה של סדרת ה-Tiny של החברה (אשר חלק העדשות שלה סקרנו כאן באתר בעבר). העדשה הראשונה הצפויה להיות מושקת ממש בקרוב היא עדשת 75 מ”מ T1.9 בעוד שייתר העדשות יפרסו על פני השנה הקרובה (ראו לו”ז משוער של החברה בתמונה למטה).

העדשות בסדרה החדשה ותאריכי ההשקה הצפויים שלהן

Samyang V-AF-release-dates

מה חדש ב-V-AF?

אז מה חדש בעצם בליין ה-V-AF ביחס לסדרת הסטילס המקבילה של החברה. נתחיל דווקא במה דומה וזאת האופטיקה שנותרה זהה בסדרת הוידאו למיטב הבנתנו. ההבדלים קשורים לעבודה עם העדשות, למבנה ולתפעול.

העדשות עשויות משילוב של חומר פלסטי מיוחד באזור השיניים של העדשה וחלק קדמי עשוי מתכת. הגיר עצמו זהה במיקומו בכל העדשות וכך גם המשקל (280 גרם) של כל העדשות בסדרה והגודל ולא פחות חשוב האיזון. הסיבה – קל הרבה יותר להחליף עדשות מהסדרה האחת בשניה על גימבל למשל מבלי לייצב מחדש או לשנות את מיקום מנוע הפוקוס החיצוני (אגב מדובר בפוקוס מסוג fly by wire כמו בעדשות הסטילס משום שעדיין ישנה אפשרות שימוש בפוקוס אוטומטי כך שאין בעדשות אלו hard stops).

עדשת ה-24 מ”מ מהסדרה החדשה

Samyang AF-cine-24mm

עוד תכונה חדשה שאנו רואים לראשונה בעדשה כלשהי היא tally light – תאורה הנדלקת בצבע אדום ברגע שמתחיל צילום וידאו ומיידעת בעצם את המצולם שהוא מוקלט (התאורה נמצאת ממש באזור טבעת העדשה מקדימה וגם מצד העדשה באזור החיבור למצלמה). בהחלט ראיון נחמד אם כי בשמש לא ברור כמה קל יהיה לראות את התאורה.

לכל העדשות אטימות לאבק ומים, 9 להבי צמצם ובדומה לעדשות הסטילס כפתור focus hold בר תכנות ומתג שינוי צמצם\פוקוס בר תכנות דרך עמדת הבסיס של סאמיאנג. כל העדשות בעלות כיסוי FF וידיעו בתשובת E של סוני.

בחלק הקדמי של העדשה ישנו חיבור עם מגעים. שאלנו את נציג החברה לפשר החיבור אך נמסר לנו כי הוא מיועד לתוספות עתידיות (בנתיים אפשר רק לשער מה מתכננת החברה בנושא).

מחיר וזמינות

ניתן לראות את הצפי לשחרור כל הסדרה בתמונה למעלה אבל עדשת ה-75 מ”מ תגיד כבר בקרוב מאד לשוק ומחירה יעמוד בחו”ל על 630 דולרים.

מהיבואן הרשמי בישראל נמסר לנו כך:

העדשה הראשונה בסדרה (75 מ”מ T1.9) תהיה זמינה בארץ בסוף ספטמבר 2022 במחיר של 2,500 ש”ח כולל אחריות רשמית לשלוש שנים (כולל תחנת עגינה מתנה עד סוף אוקטובר 2022). הזמנות עד סוף דצמבר 2022 יקוזזו ממחיר סט שלוש, ארבע וחמש עדשות עתידי, לאחר משלוח תעודת אחריות.

עדשת ה-75 מ”מ מהסדרה החדשה

Samyang AF-cine-75mm

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
  • Samyang AF 50mm F1.4 FE II - main

    סאמיאנג AF 50mm F1.4 FE II בביקורת

    היום אנו מפרסמים את הסקירה השנייה אודות עדשות סאמיאנג דור II שהושקה בסוף שנת 2021 למצלמות …
  • Samayng-85mm-thumb

    סאמיאנג AF 85mm F1.4 FE II בביקורת

    היום אנו מפרסמים את הראשונה מבין שתי ביקורות על עדשות סאמיאנג מהסדרה השנייה שהושקה במהלך 2…
  • IBC-2022-retrospect

    סיכום תערוכת IBC 2022

    במהלך החודש האחרון פרסמנו כאן (ובעיקר באתר הבת שלנו בשפה האנגלית) עשרות כתבות וסרטונים עם …
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות IBC 2022

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *