ראשי מבזקים רץ ברשת: פרטים ראשונים (ותמונה) של הסוני ZV1 שתוכרז החודש

רץ ברשת: פרטים ראשונים (ותמונה) של הסוני ZV1 שתוכרז החודש

0
0

חברות הצילום לא השיקו כמעט שום מוצר מרכזי (מצלמה או עדשה) בחודשים האחרונים בשל המצב אבל נראה שאנו מתחילים לראות את השינוי סוף סוף באופק והכרזה ראשנה מבית סוני צפויה כפי הנראה כבר לקראת סוף החודש הנוכחי (עם הכרזה נוספת ומשמעותית יותר בחודש הבא).

קנון חשפה פרטים על ה-R5 לאחרונה (אם כי לא מדובר בהשקה, עדיין) ונראה שהדבר הזיז משהו גם אצל המתחרים מסוני. האתר sonyalpharumors מדווח היום כי החברה צפויה להשיק בסוף החודש הקרוב מצלמה מסדרה חדשה המכונה ZV1. מדובר למעשה במצלמה דומה מאד לאלו מסדרת ה-RX100 השונות אבל מכוונת יותר לתחום הוולוגינג (ואולי אפילו גם לשידורי הלייב – אם כי עוד נצטרך לראות כמה סוני תעשה מאמץ אמיתי בתחום זה שהוא כיום חם במיוחד).

מה אנו יודעים בעצם על ה-ZV1 על פי הידיעה?

  • חיצונית מדובר (לכאורה כמובן) על דגם דומה מאד לסדרת ה-RX100 עם כמה שינויים קטנים אך חשובים.
  • למצלמה מסך מפרקי מלא (נפתח הצידה לא למעלה), כפי שמשתמשים רבים ביקשו כבר מזמן.
  • למצלמה גריפ משופר ביחס לסדרת ה-RX100.
  • למצלמה כפתור צילום וידאו גדול ובולט יותר מלסדרת ה-RX100 (מה שמדגיש את העובדה שמצלמה זאת מכוונת לשוק הוידאו יותר מלתחום הסטילס).
  • למצלמה עדשה בעלת אורך מוקד שווה ערך ל-24-70 מ”מ עם צמצם f/1.8-f/2.8 (החיישן הוא כנראה בגודל 1 אינצ’ בדומה לסדרת ה-RX100 – אין פרטים נוספים בשלב זה).
  • למצלמה תכונות AF מתקדמות כולל פונקציות מעקב עין מלאות ומעקב אחר עצמים באופן אוטומטי.
  • למצלמה אפשרות ליצירת בוקה מלאכותי (כנראה שטכנולוגיה דומה ואולי טובה יותר מזו שיש כיום בפלפונים – מה שלא ראינו עד כה במצלמות באופן מפתיע).

מעבר למצלמה הנ”ל אנו צפויים כנראה (כך על פי אותו דיווח) במהלך חודש יוני גם להשקה משמעותית יותר של מצלמת FF של סוני עם מספר עדשות FF חדשות (האפשרות המובילה כרגע היא מחליפה ל-A7S II שתתחרה ב-R5 של קנון לכשתוכרז – אין כרגע יותר מידי פרטים ואנו כרגיל נעדכן אם וכאשר יהיו).

האם זאת תהיה ה-ZV1 שתושק בסוף מאי?

Sony ZV1

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *