ראשי חדשות הכרזות מוצרים חברת Aputure מציגה תאורות חדשות: Light Storm 60d/x

חברת Aputure מציגה תאורות חדשות: Light Storm 60d/x

0
0

בחברת Aputure הבטיחו לנו כי בשבועות הקרובים הם ישיקו מספר מוצרים חדשים בכל שבוע והם בהחלט עומדים במילתם ומחדשים שוב הפעם עם זוג תאורות COB בינוניות בעוצמה של 60W אבל עם כמה חידושים מעניינים למדי (ויש גם הפתעה נוספת בסוף).

ליין ה-Light Storm של חברת Aputure הציג תאורות קטנות יחסית (20W בגרסה האחרונה) אך בעלות אפשרות מיקוד עם barn doors בדומה לדגמים הגדולים יותר אך בגרסה הרבה יותר קומפקטית. אמש השיקה רשמית החברה שני דגמים חדשים חדשים ועוצמתיים יותר בסדרה – ה-Light Storm 60d (עם אור בטמפרטורה של 5500K) ודגם ה-Light Storm 60x עם תאורה בטמפרטורה משתנה (בטווח שבין 2700K-6500K). למרות שמדובר בתאורה קטנה בהרבה פיזית מה-120D II עוצמת האור שהיא מספקת לא מבוטלת כלל. למעשה גרסת ה-60d מסוגלת לספק עד 50,000lux ממרחק של 1 מטר במצב spot (ה-120d ii מספקת 67K lux עם Fresnel בספוט – לא הבדל עצום).

ה-Light Storm 60d/x – תאורות קומפקטיות ורב שימושיות מבית Aputure 

Aputure Light Storm 60d and 60x 1

היתרון המשמעותי של התאורה החדשה הוא הגודל ויותר מכל העובדה שכמעט כל מה שצריך בשביל להפעיל את התאורה כבר נמצא בתוך הראש – כולל מנגנון השליטה והמסך. רק הסוללה/power brick נמצא מחוץ ליחידה וניתן לחבר אותו בצורה נוחה אל ה-yoke המחזיק את התאורה מה שמשאיר את היחידה קומפקטית מאד ונוחה להעברה ונשיאה.

אם מדברים על חשמל לתאורה הנוכחית מגוון רחב של אפשרויות – ניתן להפעיל אותה באמצעות חיבור לשקע (כאמור עם power brick שניתן לחבר ל-Yoke) אפשר לחבר אותה לכל סוג של סוללת v-mount – כולל סוללות קטנות וקלות יחסית ואפשר אפילו לחבר אותה לזוג סוללות L של סוני (חברת Aputure מספקת מתאם כפול או ניתן להשתמש בסוללה אחת תקבלו מחצית עוצמה). התאורה כולה עמידה למים כך שאפשר לעבוד איתה בקלות גם בחוץ.

התושבת של התאורה החדשה היא Mini Mount שהיא ייחודית ל-Aputure אבל תוכלו לרכוש מתאם ל-bowens (יהיה מעניין לראות כיצד יחזיק המתאם הזה softbox גדולים וכבדים יותר אבל לקטנים הוא אמור לעשות את העבודה) ולא פחות מעניין – Aputure משיקה יחד איתו Spotlight Mini Zoom – ההופכת את התאורה לממוקדת עוד יותר, חדה יותר (ועגולה יותר) עם אפשרות להכניס באמצע גם gobos ואפילו iris (מדובר בעצם בגרסה מוקטנת ל-Spotlight הגדול של החברה שמותאמת לתאורה הקטנה החדשה והוא יכול להיות שימושי במיוחד למי שלא צריך עוצמות אור עצומות בכדי להוסיף קצת עניין לרקע, צילום מוצרים ועוד).

אין ממש מחירים ואפילו לא זמינות מדוייקת לשתי התאורות ול-Spotlight Mini Zoom אבל אפשר לשער שנראה אותם בהמשך השנה – אולי אפילו בתחילת המחצית השנייה של השנה.

לפני סיום הבטחנו הפתעה ואפשר לראות אותה לקראת סוף הסרטון שלמטה. Aputure הבטיחה בשנה שעברה שהיא עובדת על נורה ייחודית בעלת RGB מובנה, שליטה מרחוק ואיכות צבע גבוהה ועוד כמה תכונות מעניינות. עבר זמן והמוצר לא הגיע לשוק וכעת מדגים TED מהחברה את ה-B7C Lightbulb – גרסה מעודכנת של הנורה שהוצגה בשנה שעברה עם מספר שיפורים כולל קירור משופר וחירוץ בחלק הקדמי. גם כעת אין ממש תאריך השקה או מחיר (שאמור להיות זול למדי – כמה עשרות דולרים לפחות לפי מה שפורסם לפני כשנה) אבל אפשר לקוות שהפעם המוצר כן ימצא את דרכו לשוק – ובמהרה. אנו נמתין למוצרים הבאים של החברה שיושקו אולי כבר בשבוע הבא.

ידידנו הצלם אריק נסו מ-newsshooter מראיין את TED מ-Aputure אודות ההכרזות החדשות

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *