ראשי מבזקים סוני: בוחנים את אפשרות פיתוח RX10 – קומפקטית מתקדמת עם חיישן APS-C

סוני: בוחנים את אפשרות פיתוח RX10 – קומפקטית מתקדמת עם חיישן APS-C

3
0

בראיון שנתן לאחרונה אחד מנציגי סוני בתערוכה ביפן נמסר כי החברה בוחנת את האפשרות לייצר דגם ביניים בין ה-RX100 הזעירה לדגם ה-RX1 המתקדם.

המגזין בספרדית dslrmagazine ערך לאחרונה ראיון עם Masaaki Oshima מחברת סוני במסגרת תערוכת +CP ביפן בו התגלו מספר פרטים מעניינים על ליין ה-RX הקומפקטי המתקדם של החברה. כך למשל התברר כי ה-RX1 מיוצרות בעבודת יד כאשר שני עובדי מפעל בלבד עוסקים בהרכבה של כל מצלמה (במקום פס ייצור סטנדרטי יותר בו קבוצה גדולה של עובדים מרכיבה כל מצלמה וכל עובד תורם חלק או מספר חלקים בזה אחר זה). זאת כנראה גם אחת הסיבות למחיר הגבוה של ה-RX1 (סיבות נוספות הן השילוב של חיישן Full Frame ועדשת זייס/צייס איכותית במצלמה אשר מייקרים אותה ללא ספק מעבר לכל מצלמה קומפקטית יפנית אחרת בשוק).

ה-RX1 בתערוכת פוטוקינה 2012 (צילום: אופיר אילוז)

Sony RX1

 

מר. Masaaki לא מסר שום פרטים בקשר ל-RX10 אך אמר כי סוני בוחנת את הנושא. לאור ההצלחה הגדולה של ה-RX100 והביקורות החיוביות על ה-RX1 נראה מתבקש כי סוני תמשיך את הקו גם למצלמה בעלת חיישן בגודל APS-C (כזה הנמצא בדיוק בין חיישן ה-“1 של ה-RX100 וחיישן ה-FF של ה-RX1). למעשה מבחינות רבות יהיה מדובר על גרסה בעלת עדשה בלתי מתחלפת של סדרת ה-NEX של סוני. שני הנעלמים הגדולים בהקשר זה הם העדשה (סוני תצטרך למצוא דרך ביניים אשר תשאיר את העדשה קומפקטית ויחד עם זאת תספק טווח אופטי שימושי וצמצם יעיל) וכמובן המחיר (ה-RX100 נמכרת כיום בחו”ל סביב 650 דולר וה-RX1 יקרה מאד ונמכרת תמורת כ-2800 דולר) – אשר יצטרך להיות אטרקטיבי מספיק בכדי שיפנה לקהל רחב דיו.

ללא קשר לכל אלו, סוני ממשיכה לפתח בימים אלו גרסה חסרת מראה של סדרת ה-NEX בעלת חיישן Full Frame – המצלמה הזאת עליה כבר דיווחנו כאן צפויה להיות מוכרנה לקראת סוף 2013 או ראשית 2014.

סוני RX100 – בקרוב אחות גדולה? (צילום: אופיר אילוז)

Sony RX100

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

3 תגובות

  1. Avatar

    אדי

    13/02/2013 ב 5:08 AM

    לפורמט גדול תמיד תהיה בעית קוטר/גודל של עדשה.

    מצלמת ה Full-Frame הכי ממוזערת שיכולה להיות, תהיה כמו מכסה שמרכיבים על הצד האחורי של עדשה ענקית ממילא…

    השב

  2. Avatar

    יקים

    13/02/2013 ב 10:22 AM

    צמצם יעיל. אמן כן יהי רצון.

    השב

  3. Avatar

    עידו גנוט

    13/02/2013 ב 12:42 PM

    אדי- בגדול זה נכון אבל ה – RX1 היא דוגמא לכך שעם עדשה מתאימה ניתן לייצר גם FF קטנה (והיא קטנה תאמין לנו ראינו אותו בפוטוקינה). כמובן שזה בא על חשבון פונקציונאליות ולא כל אחד יסתדר עם עדשת 35 מ”מ קבועה, אבל למי שזה נוח לו – זה אפשרי בהחלט.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *