ראשי מבזקים Coolpix S800 – הניקון הראשונה עם מערכת ההפעלה אנדרואיד?

Coolpix S800 – הניקון הראשונה עם מערכת ההפעלה אנדרואיד?

0
0

חברת ניקון עשויה להכריז עוד החודש על המצלמה הראשונה מתוצרתה המבוססת על מערכת ההפעלה אנדררואיד. המצלמה אשר פרטיה נחשפו בפורום אינדונזי צפויה לכלול תכונות המצויות כיום בעיקר במכשירים סלולאריים אך אופטיקה הקיימת במצלמות אולטרה זום קומפקטיות וכמובן תמיכה מלאה באפליקציות.

האם אנו עומדים בפני עידן חדש בתחום הצילום? לפני כשנתיים דיווחנו כי מצלמות המבוססות על מערכת ההפעלה של חברת גוגל הן רק ענין של זמן ואכן בראשית השנה בתערוכת CES 2012 הוצג אבטיפוס ראשון של מצלמה חברת פולרואיד המבוססת על מערכת ההפעלה אנדרואיד (מצב הפרויקט כיום – יותר מחצי שנה מאוחר יותר – עדיין לא ידוע אגב). כעת מגיעים דיווחים כי ניקון צפויה להיכנס לזירה עם מצלמה ראשונה משלה. המפרט נראה כהכלאה בין מכשיר סמרטפון ומצלמת אולטרה זום קומפקטית (מקור: nikonrumors):

  • אופטיקה: עדשת 25-250 מ”מ – זום 10X (אורך מוקד אקוויולנטי ב-35 מ”מ).
  • מסך מגע OLED בגודל 3.5 אינצ’.
  • GPS מובנה.
  • WIFI מובנה (כפי הנראה ללא 3G).
  • מערכת הפעלה אנדרואיד 2.3.
  • תמיכה ביישומי  אנדרואיד מחנות ה-Google Play (לא ברור האם יהיו מגבלות כלשהן על היישומים אותם ניתן יהיה להריץ).

ההכרזה צפויה כאמור לקראת פוטוקינה 2012 שתתקיים בחודש הבא. ישנן עוד שורה של חברות אשר צפויות לפי ההערכה להיכנס לתחום החדש של מצלמות התומכות באפליקציות ולדעתנו בשנים הקרובות מצלמות אלו צפויות לחולל מהפכה גדולה באופן שבו רבים מאיתנו יצלמו (אחרי הכל רובם המוחלט של הצלמים כיום מוגבלים לתכונות אותן סיפקה היצרנית עם המצלמה – פתיחת השוק לתוכונות/אפליקציות עשויה לחולל מהפך דומה לזה שעבר על שוק המכשירים הסלולאריים עם הכרזת האייפון לפני כחמש שנים). אם אתם מתכנתי אפליקציות לא מן הנמנע כי בעוד 2-3 שנים תחום האפליקציות למצלמות יהיה אחד התחומים המתפתחים בקצב המהיר ביותר.

האם ניקון תהיה פורצת הדרך בתחום האפליקציות למצלמות?

Nikon Android

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *