ראשי חדשות Flip-Cap – מכסה עדשה נפתח

Flip-Cap – מכסה עדשה נפתח

2
0

לחברת kenko/Tokina יש מוצר חדש – כיסוי עדשה הנפתח בלחיצה ועשוי למנוע ממשתמשים לאבדו. בנוסף, במיטב המסורת היפנית, תוכלו להוסיף כיסויים בצבעים ובדוגמאות אשר יאפשרו לכם לקבל מצלמה עם מגע “אישי”.

היפנים היו הראשונים להכניס את הצבע לעולם מצלמות הרפלקס ובעידן המצלמות חסרות המראה גרסאות צבעוניות קיימות כיום כמעט לכל אחד מן הדגמים הנמכרים. עדשות לעומת זאת נותרות לרוב בצבעים “קלאסיים” יותר אבל בחברת טוקינה החליטו שאפשר גם אחרת ויצרו פיתרון “אופנתי” אבל גם שימושי – כיסוי עדשה המתלבש על חלקה הקדמי של עדשה קיימת ונפתח בלחיצת כפתור. את החלק הקדמי של הכיסוי ניתן לרכוש במגוון רחב של צבעים ודוגמאות.

פתיחה בלחיצת כפתור – Flip-Cap של טוקינה

Flip cap 2

הפיתוח עצמו פשוט למדי – מכסה עדשה מתברג הנפתח כלפי מטה בלחיצת כפתור (ניתן לראות את אופן הפעולה באיור). הבעיה העיקרית שאנו רואים עם הקונספט היא מה קורה עם מכסה העדשה אחרי הפתיחה – לכאורה לא נראה מנגנון המחזיק את המכסה במקומו לאחר הפתיחה – כלומר לאחר שפתחנו את המכסה אנו נותרים עם כיסוי מתנדנד בתחית העדשה – לא בדיוק פיתרון נוח (אפשר לחשוב על דרכים לפתור בעיה זו אבל לא ניכר שבטוקינה חשבו עליהן וחבל).

מתלבש על העדשה

Flip cap 1

בעיית הכיסוי לעדשות היא עניין המטריד לא מעט אנשים ושורה של גורמים ניסו למצוא לו פיתרון, בהצלחה חלקית בלבד. רק לאחרונה פרסמנו כאן קונספט אחר של חברה סינית בשם X-Cap ולפני כן הצגנו כאן שורה ארוכה של פתרונות אחרים דוגמת ה-LensBling המגניב של Blackrapid, ה-HoodCap Flower – קונספט מקורי דמוי פרח לכיסוי עדשה נפתח, The Nice Clip של Zeke Kamm שכיכב בקיקסטרטר וה-Lens Cap Holder אשר הופיע גם הוא באתר בשנה שעברה.

מגוון צבעים ודוגמאות לגיסויים – Pimp my lens cover

Flip cap

בשלב זה אין מחיר או זמינות למוצר וגם קטרי הפילטר של העדשות הנתמכות לא לחלוטין ברורים (49/58 מ”מ כפי הנראה בלבד בשלב זה). עוד פרטים באתר קנקו/טוקינה.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

2 תגובות

  1. Avatar

    aviv

    09/08/2012 ב 10:22 AM

    רוב הצלמים המקצועיים שמים את מכסה העדשה בכיס (למיטב ידיעתי).
    אלו פתרונות יפים ומדליקים אבל יותר לחובבי הצילום.
    המכסה לעולם לא יהיה על העדשה שלי אלא אם כן העדשה בתיק.
    אין זמן לרוב להתעסק עם זה.

    השב

  2. Avatar

    שייקה

    15/08/2012 ב 7:14 PM

    נסו לצלם כלפי מטה כשזה מחובר. זה יתנדנד אל תוך הפריים. ובלי קשר זה נראה גאדגט נחמד לחובבים בלבד.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *