ראשי חדשות מצלמות מבוססות Android בקרוב?

מצלמות מבוססות Android בקרוב?

0
0

ברחבי האינטרנט ניתן למצוא לא מעט גולשים המעוניינים לראות את חברת אפל נכנסת אל שוק הצילום, אך בעוד שלפחות בשלב זה לא ידוע על כוונות מסוג זה של אפל, הציגה חברה אמריקנית אחרת מעבד חדש עבור מצלמות אשר עשוי להביא כבר בקרוב את מערכת ההפעלה הסלולארית המתחרה – Android (של גוגל), אל שוק הצילום.

המצלמה הסלולארית הפכה בשנים האחרונות למצלמה הראשית עבור משתמשים רבים. גם אם הנתון הזה הינו למורת רוחם של צלמים רבים, האייפון הפך כבר מזמן ל”מצלמה” הנפוצה ביותר לצילום תמונות באתר אחסון התמונות פליקר לדוגמא. הערבוב בין עולם הסלולאר לעולם הצילום עומד כנראה לעבור שלב בקרוב. חברת Ambarella האמריקנית הודיעה כי פיתחה שבב משולב (מעבד ויחידת עיבוד גרפית) אשר מיועד למצלמות (סטילס ווידאו) ומתוכן להריץ את מערכת ההפעלה אנדרואיד.

להכנסתה של מערכת הפעלה בקוד פתוח אל תוך מצלמות שורה של יתרונות הן עבור החברות והן עבור הצרכן. השימוש במוצר מדף מאפשר קיצור זמן הפיתוח של מוצרים חדשים, הוזלת עלויות הפיתוח והתבססות על קוד קיים. כל אלו יכולים להוזיל את עלויות המצלמה ולאפשר לדורות חדשים של מוצרים להגיע מהר יותר אל הצרכן הסופי. עדכוני תוכנה יכולים אף הם להיות זמינים יותר ורבים יותר.

יתרון כללי יותר קשור בגמישות של מערכת האנדרואיד כלפי קהילת המשתמשים והמפתחים. כיום אין דרכים פשוטות בהן משתמש יכול להתאים את תוכנת המצלמה לצרכיו (בדגמים מסוימים ניתן במקרה הטוב לקבוע כפתורי שליטה מותאמים אישית). האנדרואיד תאפשר למפתחים ליצור ממשקי שליטה אלטרנטיביים למצלמות אותם יוכלו משתמשים להחליף בקלות בדומה להתקנת תוכנה במכשיר הסלולארי. אפשר בהחלט לדמיין חנות אפליקציות למצלמות אשר תכלול שיפורים שונים (מפילטרים מיוחדים ועד שיטות עיבוד תמונה).

אלא שהכנסתן של מערכות קוד פתוח למצלמות תביא עימה גם לא מעט קשיים. המעבד הנדרש להרצת מערכת הפעלה מורכבת שכזו חייב להיות חזק יותר ולפיכך יזלול יותר משאבי סוללה. בשונה ממערכות הפעלה ייעודיות למצלמות אשר משלבות חומרה עם תוכנה בקשר הדוק בכדי לצמצם למינימום תקלות ולאפשר ביצועים אופטימאליים (מהירות הדלקה/כיבוי, היעדר תקלות וכו’) האנדרואיד לא תוכנן מלכתחילה למצלמות ועשוי להוביל לפחות בתחילה לביצועים מופחתים ולבאגים אותם נדיר יחסית למצוא במצלמות כיום. כמו כן אסור לשכוח כי נותני השירות (ובראשם היבואנים והחנויות) יצטרכו לעבוד קשה יותר מול לקוחות אשר ביצעו שינויים במצלמותיהם וכעת מתקשים להתמודד עם הבעיות העולות כתוצאה מכך.

חברת Ambarella אשר הכריזה מוקדם יותר השבוע על שבב ה-iOne המשולב שלה לא מסרה לאיזה סוג מצלמות הוא מיועד אך אנו מרשים לעצמנו לשער כי לפחות בשלב הראשון לא נראה מצלמות מקצועיות המכילות את השבב, אלא דווקא דגמים קומפקטיים מתקדמים ועתירי טכנולוגיה ואולי אף דגמים עתידיים של מצלמות חסרות מראה.

מעבד ה-iOne:

ambarella ione chip camera

מספר פרטים אודות שבב ה-iOne החדש:

  • תמיכה בעיבוד תמונה מחיישנים בעלי רזולוציה המגיעה עד 32 מגה פיקסל.
  • הקלטת וידאו וסטילס בו זמנית ותמיכה במהירות צילום של עד 30 תמונות לשנייה ב-5 מגה פיקסל.
  • ביצועים גבוהים בתאורה נמוכה (ככל הנראה הכוונה היא לטיפול בזמן אמת בתמונות שצולמו ב-ISO גבוה).
  • תמיכה בקישוריות אלחוטית (WIFI ו-BT) ואפשרות הקלטת וידאו HD ושליחתו לאינטרנט באופן אלחוטי בו זמנית.
  • תמיכה בצילום וידאו ברזולוציה גבוהה מלאה (1080p ב-60 פריימים לשנייה בתלת מימד).
  • תמיכה בתקן HDMI 1.4 המאפשר בין השאר העברת סרטי תלת מימד באמצעות כבל ישירות למכשיר טלויזיה/רסיבר או התקן מתאים אחר.
  • תמיכה באפשרויות עריכת סטילס ווידאו מתקדמות במכשיר עצמו.
  • ייצוב דיגיטלי מובנה ותיקון אפקט rolling shutter עבור וידאו.
  • תמיכה מובנית ב-GPS, רדיו ושידורי טלוויזיה אלחוטיים (שני האחרונים עשויים להפוך את מצלמות הדור הבא למכשירי מולטימדיה של ממש – דרישה לכך עשויה להגיע בעיקר משווקי המזרח).

אין ספק שיהיה מעניין לראות להיכן יתפתח שוק הצילום בתקופה הקרובה והאם אנו עומדים בפני מהפכה שתביא עימה גמישות רבה בהרבה לשוק הצילום.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *