ראשי חדשות סמסונג, פנסוניק וסוני יכריזו בקרוב על מצלמות WIFI

סמסונג, פנסוניק וסוני יכריזו בקרוב על מצלמות WIFI

2
0

שילוב יכולות אלחוטיות במצלמות קומפקטיות איננו עניין חדש בתעשיית הצילום. גם התקנים אלחוטיים חיצוניים עבור מצלמות רפלקס קיימים בשוק כבר מספר שנים, אלא ש-2012 תהיה ככל הנראה השנה הראשונה בה נראה מצלמות בעלות עדשות מתחלפות בהן משולבים משדרים אלחוטיים מובנים. כיצד הדבר צפוי להשפיע על שוק הצילום ואילו השלכות יש לכך – הכל בידיעה שלפניכם.

מאז תערוכת פוטוקינה 2010 אנו מנסים לברר מול חברות הצילום הגדולות מדוע כל מכשיר סמרטפון בסיסי מגיע כיום עם משדר WIFI מובנה בעוד שמצלמות ובעיקר מצלמות רפלקס ומצלמות חסרות מראה תקועות עדיין הרחק מאחור. היכולת להעביר מידע אלחוטי מן המצלמה ואליה נראה אולי שולי לצלמים רבים אך הוא צפוי לאפשר מגוון רחב מאד של יישומים שלא מתאפשרים כיום. ברמה הבסיסית ביותר יוכלו משתמשים להעביר תמונות למחשב מבלי להוציא את כרטיס הזיכרון מן המצלמה בכל פעם שמסתיים הצילום. בשילוב עם אפליקציות במכשירים ניידים ניתן בקלות להעלות תמונות לאתרי שיתוף חברתיים או למייל מכל מקום בו ישנה קליטה סלולארית מהירה דיה (ובאופן ישיר בכל מקום בו קיימת קליטת WIFI חופשית). אלא שזהו רק קצה הקרחון. ניתן לחשוב על מגוון רחב בהרבה של יישומים ברגע שהמצלמה עצמה מקושרת באופן ישיר למכשירים אחרים בחיבור אלחוטי. כך למשל תתאפשר שליטה ישירה (ופשוטה) במצלמה על תכונותיה השונות מכל התקן נייד או באופן אלחוטי מן המחשב עצמו ובהמשך, בהינתן קושחה מתאימה במצלמה, גם הורדת אפליקציות צילום אל המצלמה עצמה (בדומה לאפליקציות צילום למכשירים סלולאריים אשר הפכו נפוצות מאד בתקופה האחרונה) ובעתיד הרחוק יותר אפילו אפשרות לסייע לצלמים לצלם מרחוק באמצעות קורסי צילום אשר יועברו מתוך המצלמה עצמה דרך האינטרנט וידעו בכל רגע באיזה מצב צילום הצלם נמצא.

כיום ישנם שורה של פתרונות המאפשרים חלק מן האפשרויות הללו. חברות כגון Eye-Fi (ולאחרונה במסגרת שיתוף פעולה גם Sandisk) משווקות כרטיסי SD בעלי WIFI מובנה. אלא שכרטיסים אלו עודם מוגבלים מבחינות רבות (ביקורת על כרטיס אלחוטי של חברת Sandisk נפרסם בקרוב), הם אינם חלק אינטגרלי מן המצלמה ולכן פעולתם איננה חפה מבעיות והם עולים לא מעט כסף. חברות כגון קנון וניקון מוכרות מזה מספר שנים התקני WIFI חיצוניים המותאמים למספר מצלמות רפלקס, אלא שהתקנים אלו גדולים יחסית ובעיקר יקרים מאד וגם פעולתם מוגבלת (אם כי הם נוטים להיות אמינים יותר מהתקני צד שלישי מסיבות מובנות). באופן כללי אבל ניתן לומר ששוק הצילום טרם אימץ את מהפכת האינטרנט וזאת למרות שהטכנולוגיה זמינה וזולה והתשתית בעיקרה קיימת מזה זמן.

כרטיס Eye-Fi אלחוטי של חברת סנדיסק – בקרוב הביקורת (צילום: עידו גנוט)

Sandisk Eye Fi SD 4GB

אז מה צפוי להשתנות ב-2012? באופן לא מפתיע אולי, דווקא יצרניות האלקטרוניקה הגדולות ובראשן סמסונג, סוני וכפי הנראה גם פנסוניק הן שיובילו את השינוי ולא יצרניות הצילום הוותיקות (קנון/ניקון וכו’). במסגרת ראיון אותו קיימו נציגים בכירים של חברת סמסונג בקוריאה עם שורה של נציגי מגזינים ואתרים מובילים בשבוע שעבר, נמסר כי החברה בוחנת בימים אלו את נושא החיבוריות האלחוטית גם במצלמות מתקדמות. אם נכונות הידיעות אשר התפרסמו לאחרונה במגזין הצילום ההולנדי focusmedia.nl אזי ה-Samsung NX20 אשר תוכרז בקרוב, תהיה כנראה המצלמה הראשונה בעלת עדשות מתחלפות אשר תכיל משדר WIFI מובנה. סוני וכפי הנראה גם פנסוניק ילכו בעיקבותיה כבר בהמשך השנה הנוכחית. כמובן שהכנסת המשדר למצלמה היא החלק הפשוט. החלק המורכב יותר אשר יקבע עד כמה שימושית תהיה החיבוריות האלחוטית של המצלמה לצלמים קשורה בתוכנה של המצלמה, וגם כאן אנו צפויים כנראה לחידושים משמעותיים.

סמסונג NX20 העתידית – חסרת מראה משולבת WIFI (קרדיט: focusmedia.nl)

Samsung NX20

במסגרת מפגש העיתונאים שהתקיים בקוריאה מסרו הבכירים בחברת סמסונג כי הם בודקים את האפשרות לשלב את מערכת ההפעלה הפופולארית למכשירים ניידים אנדרואיד (של גוגל) גם בתוך מצלמות. שילוב זה, אם יתבצע באופן מוצלח ומושכל, עשוי לפתוח פתח למגוון רחב בהרבה של שימושים ואינטראקציות בין משתמשים (שוק אפליקציות למצלמות, שוק הגדרות למצבי צילום שונים, מדריכי שימוש מתקדמים מובנים כאפליקציות המתקשרות עם המצלמה ועוד ועוד). סמסונג בוחנת גם אפשרויות למצלמות מתקדמות אשר ימכרו עם סבסוד של המפעילות הסלולאריות במדינות שונות (כפי שמכשירים סלולאריים נמכרים כיום) – לא ברור האם במקרה זה WIFI יספיק או שסמסונג תצטרך לשלב במצלמה גם התקן 3G או 4G מובנים (חשוב לזכור כי תמונות ברזולוציה מלאה מחיישנים בני 20+ מגה פיקסל תופסים נפח רב ושליחתם באופן אלחוטי איננה עניין של מה בכך ברשתות סלולאריות אשר כבר עתה קורעות תחת העומס).

ה-SC1630 של פולרואיד – מצלמה קומפקטית מבוססת מערכת ההפעלה אנדרואיד (צילום: יוסף גוטליב; MegaPixel)

14

בהקשר זה קשה שלא להזכיר את הנסיון שעשתה לאחרונה חברת פולרואיד לשלב במצלמה הקומפקטית החדשה שלה (אשר הוצגה בתערוכת CES 2012) וזוכה לכינוי SC1630, את מערכת ההפעלה אנדרואיד. הניסיון, אם לשפוט לפי ההתנסות של נציגנו בביתן החברה, לא ממש מוצלח (לפחות לא בגרסת הניסוי שהוצגה) והמכשיר מרגיש הרבה יותר כמו מצלמה סלולארית מאשר כמו מצלמה של ממש עם מערכת הפעלה פתוחה. במובן זה לסמסונג (ובמידה מסויימת גם לסוני ופנסוניק) יכולת טובה בהרבה לבצע את ההתאמות הנדרשות בשל הניסיון הרב שצברה בהתאמת האנדרואיד להתקנים שונים. כך או כך, 2012 תיזכר כנראה כשנה המחוברת הראשונה בתעשיית הצילום.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

2 תגובות

  1. Avatar

    eyalg

    19/03/2012 ב 12:11 PM

    רק רמזת שבמצלמות קומפקטיות יש כבר יכולת wi-fi,
    אז שווה לציין את הדגמים הקיימים והחדשים בשוק –
    ה-ELPH 320 ו-530 הקטנטנות של קנון, ה-HX30V של סוני,
    ה-DV300F וה-SH100 של סמסונג, וה-FX90 של פנסוניק.

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    19/03/2012 ב 1:23 PM

    יש לדעתי עוד גם משנים עברו – WIFI בקומפקטיות הוא לא דבר חדש – מה שרק מחזק את השאלה מדוע הוא מאחר כל כך להיכנס למצלמות רפלקסיות וחסרות מראה.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *