ראשי חדשות חדשות מוצרים נלווים סמסונג משיקה דור חדש של כונני SSD מהירים – הצצה ראשונה

סמסונג משיקה דור חדש של כונני SSD מהירים – הצצה ראשונה

0
0

נושא האחסון נמצא לאחרונה יותר ויותר בכותרות (ולא רק בגלל שאנו חווים תקופה ממושכת יחסית של המתנה בהכרזה על מצלמות ועדשות, תקופה שתגיע כנראה לסיומה סביב המחצית השנייה של השנה). נושא האחסון הפך למהותי במיוחד בשל הצורך בנפחים גבוהים לאחסון תמונות וסרטונים ברזולוציה גבוהה כמו גם מהירויות העברת הנתונים הנדרשות לשם עריכה (במיוחד עריכת סרטונים ברזולוציה אולטרה גבוהה). לפני קצת יותר משבוע השיקה חברת סמסונג דור חדש של התקני אחסון מהירים – SSD – בפורמט NVME (הפורמט הצרכני המהיר ביותר בשוק כיום לצורך אחסון) משתי סדרות 970 EVO ו-970PRO.

רק לאחרונה פרסמנו כאן פרטים על ההשקה האחרונה של חברת WD וחברת סנדיסק אשר חשפו שני דגמים חדשים של כונני NVME מהירים משלהם הנקראים – WD Black NVMe SSD ו-SanDisk Extreme PRO M.2 NVMe SSD ומבוססים למעשה על אותה החומרה (אותם זיכרונות ואותם בקרים – לראשונה כאלו שפותחו על ידי WD עצמה) ומציגים ביצועים מרשימים בבדיקות של אתרי חומרה (כאלו המשתווים לראשונה לאלו של כונני סמסונג מסדרת ה-960 שהיו עד כה חוד החנית בתחום).

סמסונג לא יכולה כמובן להישאר ללא תגובה והשיקה כאמור שני כוננים משלה – דגם ה-970 EVO (זול מעט יותר ומגיע בנפחים של עד 2TB ומבוסס טכנולוגיית MLC NAND) ודגם ה-970 PRO (הדגם המהיר ביותר המבוסס על טכנולוגיית TLC NAND).

דגם ה- EVO 970

Samsung 970 EVO1

אז מה התעדכן בדגמים החדשים של סמסונג לעומת הדגמים הקודמים? ראשית שניהם מבוססים על בקר חדש (Phoenix של סמסונג) אשר משפר באופן משמעותי את מהירות הכתיבה (מהירות הקריאה של שני הדגמים נותרת זהה והיא קרובה למקסימום המעשי שמאפשר כנראה תקן ה-PCIe 3 x4 – בין 3300MB/s ל-3500MB/s). כל זאת על הנייר כמובן, אבל איך הכוננים מתפקדים בפועל?

האתר anandtech ערך בדיקה מעמיקה של דגם ה-970 EVO והתוצאות מעניינות. נראה כי הכונן החדש אכן מהיר יותר בכתיבה מקודמו (ולמעשה מהיר יותר כמעט מכל כונן אחר כיום) אבל סמסונג נאלצה כנראה גם להקריב משהו בדרך והכונן החדש הוא בעל צריכת חשמל גבוהה משמעותית (עניין שאולי יכול להשתפר בעתיד באמצעות עדכון קושחה), בכל מקרה הוא כנראה פחות אידאלי לשימוש במחשבים ניידים מסיבה זו, אבל למערכות שולחניות מתקדמות הוא בהחלט אופציה. האתר pcworld ערך בדיקה של שני הדגמים (EVO/PRO) והתוצאות של דגם ה-PRO בהחלט מרשימות מאד ועולות על אלו של הדגמים הקודמים (כונני 960 בשתי הגרסאות) וזאת פחות או יותר בכל הפרמטרים (דגם ה-970 EVO השיג כאמור שיפור בעיקר בסעיף הכתיבה).

לגבי מחירים – אין הבדלים משמעותיים ביחס לדור הקודם ויש גם דמיון רב למחירים שמציגה חברת WD באותם הנפחים. המחירים ינועו עבור דגמי ה-Samsung 970 EVO בין 120 דולרים לדגם ה-256GB ל-850 דולר לדגם ה-2TB. עבור ה-Samsung 970 PRO – בנפח 512GB המחיר יעמוד על 330 דולרים ולדגם ה-1TB תשלמו 630 דולרים. הכוננים החדשים צפויים להיות זמינים בארה”ב בעוד מספר ימים וניתן לרכוש אותם בהזמנה מוקדמת מאתר B&H.

סרטון רשמי של סמסונג המציג את בכוננים החדשים

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות מוצרים נלווים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *