ראשי ביקורות\סקירות GeChic 1102H – מוניטור רב שימושי

GeChic 1102H – מוניטור רב שימושי

0
0

היום אנו סוקרים מוצר ייחודי שיכול להתאים גם לצלמים (בעיקר צלמי וידאו), אבל ניתן בהחלט להשתמש בו גם כמסך חיצוני נייד למגוון שימושים נוספים. ה-GeChic 1102H (ואחיו ה-GeChic 1102l בעל מסך המגע) הם מסכי 12 אינצ’ דקים וקלים במיוחד שנועדו לספק פיתרון נייד, קל, נגיש ורב שימושי למגוון מטרות.

לפני מספר שבועות התחלנו את סדרת ביקורות המסכים שלנו עם מסך ייעודי לוידאו של חברת smallHD מסוג FOCUS (מאז הספיקה אגב החברה להשיק דור חדש של מסכים מהסדרה כולל מסכים בעלי פאנלי OLED). המסך שאנו בוחנים היום הוא משהו קצת אחר. הוא לא מתכונן מראש לעבודה בוידאו (ולכן איננו כולל אף אלמנט עזר לצילום וידאו – לא focus peaking לא zebras ואפילו לא הגדלה של 1:1 שהיא לטעמנו המינימום הכרחי למסכים שאמורים לעבוד בוידאו). מצד שני כפי שנראה בהמשך הסקירה הנוכחית, למרות המגבלות הללו יש למסך הנוכחי שימושים גם עבור צלמים במתארים מסוימים גם אם הוא לא מהווה תחליף למוניטורים יעודיים לצילום.

GeChic (שם המורכב מקיצור של Generational ו-Chic או אופנה בצרפתית) מגיעה מטיוואן והיא מתמחה במסכים ניידים ויש לה ליין מאד נרחב של מסכים בגדלים שונים. ה-GeChic 1102H הוא אחד המסכים החדשים ביותר של החברה והוא ניצב באמצע הליין מבחינת גודל (11.6 אינצ’) כשמעליו מסכים בני כ-15 אינצ’ ומתחתיו מסכים הנעים סביב ה-10 אינצ’ למי שמחפש מוצר קומפקטי במיוחד.

ה-GeChic 1102H על מצלמה (אנו מעדיפים הצבה בנפרד כמסך שני או שלישי)

SNY03630

GeChic 1102H מבנה

המסך עשוי פלסטיק והוא פחות רובסטי מחלק מהמוניטורים המקצועיים (אפילו מכאלו העשויים פלסטיק), הצד החיובי הוא שמדובר במוניטור קל מאד (רשמית פחות מחצי קילו אנחנו שקלנו קצת יותר), וגם דק מאד שנוח לשאת איתכם לכל מקום. מבחינת גודל מדובר במסך ברוחב 29 ס”מ על 19 ס”מ עם באזל די עבה (בערך אינצ’ בתחתית) לא אידאלי מבחינת מראה אבל אם אתם רוצים להחזיק את המסך ביד זה דווקא די נוח.

החלק הייחודי באמת במסך שלא קיים למיטב ידיעתנו בשום מסך ייעודי לצילום הוא שילוב של סוללת ליתיום פילומר בת 7800mAh בתוך המסך עצמו – לא זו בלבד אלא שהמסך מסוגל להיטען מ-USB (אנו לא מכירים מוניטורים לצילום שיכולים להיטען מסוללת USB אפילו כשמדובר במוניטור קטן בהרבה בן 5 או 7 אינצ’).

למסך יש מספר חיבורים בחלקו השמאלי – חיבור חשמל (מיקרו USB), חיבור מיקרו HDMI וחיבור מיקרו HDMI נוסף עם הכיתוב VGA (לא ממש הצלחנו להבין מה מטרתו והוא לא תפקד כחיבור HDMI נוסף למרות נסיונותנו, פה שווה להזכיר כי ל-GeChic יש גם דגמים אחרים להם יש גם חיבורי displayport למי שמעדיף אופן חיבור זה למחשב).

בחלק הימני התחתון יש חיבור אוזניות ובחלק העליון תמצאו זוג רמקולים חזקים למדי (חזקים בהרבה מכל מקול של מצלמה או רמקולים מובנים למוניטור שנתקלנו בהם עד היום (אם כי עדיין מומלץ לחבר אוזניות אם אתם רוצים לבדוק סאונד כראוי).

המסך מגיע עם שורה של כבלים כולל מספר כבלי HDMI (מיקרו ל-HDMI מלא, ומיקרו למיני – מה שלנו היה חסר הוא מיקרו למיקרו, אבל עשינו שימוש במתאם). בנוסף ישנו כבל מיקרו USB ל-USB ומתאם (אנו קיבלנו מתאם אירופאי שעובד בארץ ב-220V). שימו לב שכבל ה-USB הוא כבל כפול כלומר כולל זוג חיבורי USB צמודים. כאשר אתם טוענים את הסוללה של המסך מהחשמל אתם זקוקים רק לחיבור אחד (באמצעות המתאם) אבל אם אתם משתמשים בסוללת USB או מחשב נייד תשתמשו בשני חיבורי USB בכדי למשוך יותר חשמל (ישנן בשוק לא מעט סוללות עם שני חיבורי USB ויותר).

מצד ימין של המסך תמצאו חמישה כפתורים (הדלקה/כיבוי, בהירות, תפריטים ומעבר בין אפשרויות) וכן אפשרות לנעילה פיזית של המסך עם מנעול (לא סופר שימושי אבל נחמד שיש).

מבחינת נתונים יבשים מדובר במסך ברזולוציה של 1080p בטכנולוגיית IPS עם בהירות של 300cd/m² וניגודיות של 1:800 וזוויות צפיה סבירות בהחלט. באור שמש המסך תפקד באופן סביר אם כי באמצע הקיץ בשמש ישירה ספק אם תראו הרבה (ולא אין מגן שמש).

חיבורים בצד המסך

SNY03636

עוד תכונה מעניינת ודי ייחודית של המסך הזה ביחס למוניטורים יעודיים לצילום נוגעת לאפשרויות החיבור/העמדה שלו. עם המסך קיבלנו מעמד פלסטיק עם סוגרים מגנטיים ורגל אחורית (התקן מעט מוזר אבל אחרי שמבינים כיצד הוא עובד אפשר להשתמש בו די בקלות להציב את המסך על שולחן במספר זוויות). אנו קיבלנו גם מספר אביזרים אופציונאליים – בסיס מתכת עם חיבור 1/4 אינצ’ 20 (חיבור חצובה סטנדרטי) המאפשר לחבר את המסך לחצובה/עמוד תאורה די בקלות (אם כי החלק התחתון שלו לא הכי נוח אם רוצים לחבר למשל פלטה מה שאנחנו ניסינו לעשות). וכן חיבור VESA ממתכת המאפשר לחבר את המסך לזרועות להצבה קבועה של המסך (שימו לב שבשוק יש חיבורים דומים שמתאימים גם לעמודי תאורה כך שגם זאת אפשרות אם תרצו).

התנסות ועבודה

כפי שכתבנו בראשית הדברים, ה-GeChic 1102H לא נועד להיות מוניטור עבודה ראשי עבור צלמים, אבל בהחלט ניתן להשתמש בו כמסך שני או שלישי וזאת גם הייתה המטרה שלנו כשיצאנו לבדוק אותו, אבל נאלצנו להתנסות בו כמסך ראשי פשוט משום שה-smallHD FOCUS לא כולל יציאת HDMI והמסכים הבאים אותם אנו צפויים לסקר בסדרה טרם הגיעו. בכל מקרה אנו לא ממליצים עליו בתור מסך ראשי מהסיבות שכבר הזכרנו (היעדר עזרים לצלם וגם משום שלא מצאנו את הצבעים שלו מדוייקים מאד – אם כי יש לו אפשרויות מסוימות לשליטה בצבעים).

למסך סוללה מובנית כאמור ובהתנסות שלנו גילינו שהיא מחזיקה בערך כשלוש שעות של עבודה – זה די מרשים סך הכל, והיכולת לעבוד באמצעות סוללת USB היא ללא ספק בונוס נפלא והיא הרבה יותר נוחה וזולה מרכישה של סוללות יעודייות. עוד משהו נחמד הוא היכולת לעבוד עם המסך בקלות כמסך שני למחשב נייד – פשוט מחברים דרך HDMI מציבים עם המתאם והרגלית על השולחן  ויש לכם מסך נוסף לעבודה בשטח, לצפות בתמונות, לערוך סרטונים או כל דבר אחר – פשוט מעולה.

אחד הדברים שלא כל כך אהבנו הם התפריטים ועוד יותר מכך כפתורי השליטה – הם קטנים, לא אינטואיטיביים במיוחד לשימוש (מצאנו את עצמנו לוחצים פעמים רבות על הכפתור הלא נכון) והדבר המרגיז ביותר – כפתור ההפעלה של המסך לא אוהב להידלק כשאין כבל HDMI מחובר, וגם איתו לפעמים צריך להתעקש. אפשר לחיות עם הדברים הללו כמובן, אבל היה עדיף אם GeChic הייתה פותרת אותם.

סיכום

אז מה יש לנו פה בעצם? ה-GeChic 1102H הוא חיה די מוזרה. הוא לא מסך שנועד לצלמים, אבל צלמים בהחלט יכולים להשתמש בו כמסך שני או שלישי (למשל בכדי להציג למצולם שלכם מסך לצפיה עצמית לטובת סידור קומפוזיציה, או סתם מסך נוסף גדול יותר במחיר לא יקר שאפשר לעבוד איתו בקלות בשטח) לחילופין הוא גם יכול לשמש כמסך שני עבור המחשב הנייד בדרכים בלי צורך בחיבור לחשמל (בהחלט עניין נדיר).

יש למסך גם חסרונות כפי שראינו, היעדר מוחלט של עזרים לצלם, צבעוניות לא ממש מושלמת, כפתורי שליטה לא הכי נוחים וגם המעמד המחבר אותו לחצובה לא ממש אידאלי (אם כי בהחלט אפשר להסתדר איתו עם קצת תושיה).

כפתורי השליטה במסך

SNY03635

בכל הנוגע למחיר, ה-GeChic 1102H נמכר תמורת כ-300 דולרים אבל כנראה בשל הפופולאריות הלא צפויה שלו הוא אזל לגמרי מן המדפים וישוב סביב חודש יולי השנה. גרסת ה-GeChic 1102l עם מסך המגע נמכרת תמורת 320 דולרים אבל שימו לב כי למסך זה אין סוללה מובנית (חבל), אם אתם לא חייבים את הסוללה, אבל אוהבים את שאר התכונות (כולל טעינה מUSB) – זאת היא אופציה מעניינת.

הביקורת שלנו בוידאו מאתר הבת בשפה האנגלית – LensVid

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *