ראשי חדשות הצצה ראשונה אל Google Earth Studio

הצצה ראשונה אל Google Earth Studio

0
0

לתוכנת ה-Google Earth יש לא מעט משתמשים ברחבי העולם ביניהם גם כמות נכבדה של יוצרי תוכן (כולל וולוגרים ועורכי וידאו) העושים שימוש בצילומים שמנגישה התוכנה בכדי לסייע בהמחשת מיקום או מסע בין נקודות. עד כה השימוש ב-Google Earth לצורך זה היה מסורבל למדי ודי מוגבל. בגוגל החליטו לשפר את המצב ופיתחו תוכנה חדשה (עדיין בשלבי פיתוח – עוד על כך בהמשך) בשם Google Earth Studio שנחשפה בשקט בשקט בשבועות האחרונים.

ערוץ יוטיוב תחת השם Boone Loves Video פרסם אמש סרטון בו הוא מציג חלק מהיכולות המסקרנות של ה-Google Earth Studio העתידית. התוכנה מזכירה בממשק שלה תוכנות אנימציה (למי שיש מספיק ניסיון עם תוכנות עריכת וידאו והממשק של Google Earth ימצא את עצמו בבית כנראה די מהר) והיא מתבססת על שימוש ב-keyframes הפועלים על פרמטרים שונים כגון מיקום, מהירות, סיבוב, זווית ראיה (די סטנדרטי) אבל גם שורה של פרמטרים קצת יותר מסקרנים כמו שעה ביום (או תאריך בחודש – שניהם מדמים זריחה ושקיעה ואת מצב השמש), עננות, מצבי ים ועוד.

באמצעות התוכנה ניתן ליצור, כולל בצורה פשוטה יחסית באמצעות templates מוכנים מראש, קטעי וידאו של תנועה מעל צילומי הלווין (ישירה ממקום למקום, סיבוב סביב אובייקט, התקרבות או התרחקות ועוד ועוד). ניתן לראות כמה דוגמאות בסרטון הרשמי (היחיד עד כה) שפרסמה גוגל עצמה.

סרטון הדגמה של התוכנה שנוצר באמצעותה ופורסם על ידי גוגל

אולי הדבר היחיד שלא ממש אהבנו על סמך מה שפורסם בשלב זה, מבלי לנסות עדיין את התוכנה בעצמנו, היא העובדה שבכדי לייצא את מה שיצרתם תצטרכו עדיין לעבור שלב שעשוי להיות מיותר עבור חלק מן המשתמשים (בעיקר אלו שרוצים תוצרים במהירות שיא ובמינימום התעסקות). הכוונה היא לכך שבשלב הייצוא לא תקבלו קובץ וידאו אלא קובץ ZIP המכיל עשרות/מאות או יותר קבצי JPEG – כולל חותמת מים של Google אגב, אותם תצטרכו לייבא לתוכנת עריכת הוידאו שלכם כ-image sequence – לא נורא אולי אבל קצת מיותר לדעתנו. לא ברור לגמרי גם מה הרזולוציה המקסימאלית של קבצי ה-JPEG (בהדגמה שבסרטון בהמשך מדובר ברזולוציה של 1080p).

בשלב זה ה-Google Earth Studio עדיין נמצאת כאמור בפיתוח ואיננה זמינה להורדה חופשית. יחד עם זאת בגוגל החליטו לאפשר לקבוצה מצומצמת של משתמשים גישה לתוכנה (כך גם קיבלו החברה מערוץ היוטיוב שבהמשך גישה אליה). הדבר נעשה על ידי רישום פרטים באתר ייעודי של גוגל (אנחנו כבר נרשמנו) והמתנה לאישור (דבר שיכול לקחת מספר שבועות).

הסרטון המציג את ה-Google Earth Studio

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *