ראשי חדשות הכרזות מוצרים גוגל נקסוס 5X ו-6P – הזווית הצילומית

גוגל נקסוס 5X ו-6P – הזווית הצילומית

0
0

באירוע השקה שהתקיים הלילה בארה”ב הכריזה חברת גוגל על שורה של מוצרים חדשים ובניהם 2 מכשירים סלולאריים מסדרת הנקסוס, טאבלט גדול חדש ומערכת הפעלה חדשה.

אחרי אין סוף שמועות בשבועות האחרונים השיקה סוף סוף חברת גוגל שני סמרטפונים מתקדמים מתוצרתה מסדרת הנקסוס – ההנקסוס 5X (מבית LG) ואחיו הגדול נקסוס 6P (מבית החברה הסינית וואווי).

נתחיל מהמפרטים וההבדלים בין שני הדגמים:

  • מסך – 5.7 אינצ’ בדגם ה-6P לעומת 5.2 בדגם ה-5X. המסך מוגן בשני המקרים על ידי ציפוי גורילה גלס (3 בדגם הקטן ו-4 בגדול). הרזולוציה בדגם ה-5X היא 1080p ואילו בדגם ה-6P הרזולוציה היא גבוהה יותר – 2560 על 1440 פיקסלים.
  • מעבד – שני המכשירים עושים שימושי במעבדי קוולקום ה-5X עושה שימוש ב-snapdragon 810 ואילו ה-6P ב-Snapdragon 808.
  • מערכת הפעלה – שניהם עושים שימוש במערכת ההפעלה אנדרואיד 6 מרשמלו החדשה.
  • אחסון – שני הדגמים יגיעו בגרסאות עם נפח אחסון משתנה מ-16GB עד 32GB בדגם הקטן ועד 128GB בגדול.
  • מצלמה – לשני המכשירים זוג מצלמות מקדימה לדגם ה-5X מצלמה בעלת רזולוציה של 5 מגה פיקסל וצמצם f/2.4 לעומת 8 מגה פיקסל בדגם ה-6P עם צמצם זהה. המצלמה המעניינת נמצאת מאחור עם 12 מגה פיקסל משני המקרים, צמצם f/2 וגודל פיקסל גדול באופן יחסי (1.55 מיקרון) מה שמאפשר לכידת אור בכמות גדולה יותר – ראו פרטים בסרטון בהמשך). כמו כן ישנה אפשרות לצילום בהילוך איטי (240 תמונות לשנייה בדגם ה-6P ו-120 תמונות לשנייה בדגם ה-5X), מערכת פוקוס לייזר מהירה ועוד.
  • צילום וידאו – שני המכשירים תומכים בצילום וידאו ב-4K.
  • חיבורים – שני המכשירים תומכים ב-USB C החדש (התקן שצפוי להיכנס בחודשים הקרובים כמעט לכל המכשירים הניידים ולהחליף את המיני USB אליו התרגלנו).
  • סוללה – 2700mAh בדגם הקטן ואילו בדגם הגדול סוללה אדירה בת 3450mAh.
  • מחיר – בארה”ב מחירו של הדגם הקטן יחל מ-380 דולר ואילו הדגם הגדול יחל מכ-500 דולר.

סרטון מן ההכרזה בו מציין נציג החברה כמה מן התכונות המרכזיות הנוגעות לתחום הצילום במכשירים החדשים:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=xJhNKyGPnac[/youtube]

שני המכשירים החדשים של גוגל זה לצד זה – שימו לב למצלמות האחוריות560ad43e5e3a32861

לפני כשלוש שנים השיקה גוגל את הנקסוס 10 – טאסלט 10 אינצ’ אך מאז עברו הרבה דורות של מכשירים  (ומערכות הפעלה). הערב השיקה החברה טאבלט מתקדם חדש – Pixel C – טאבלט 10.2 אינצ’ חדש ומתקדם (ויקר – כ-500 דולרים) המתבסס על מעבד Tegra X1 של Nvidia, כולל 3GB זיכרון, תומך במערכת ההפעלה החדשה, ועוד שלל תכונות (כולל חיבור USB C כמו שני המכשירים האחרים). למכשיר יש מקלדת מגנטית וניתן לראות אותה בפעולה בסרטון למטה:

סרטון קצר המציג את ה-Pixel C

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=wd4AXRGxpfo[/youtube]

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *