ראשי מבזקים רעידת האדמה ביפן: הייצור הטכנולוגי מופסק

רעידת האדמה ביפן: הייצור הטכנולוגי מופסק

0
0

רעידת האדמה ההרסנית והצונאמי שבא בעקבותיה גבו ככל הנראה אלפי קורבנות ומימדי ההרס מתגלים להם אט אט. אף שהפגיעה הקשה ביותר הייתה בסמוך לאזור פגיעת הצונאמי בעיר סנדאי וסביבתה ישנם נזקים ישירים ועקיפים גם באזורים אחרים של יפן.

אמש דיווחנו כי המפעל של חברת ניקון הממוקם בסנדאי ככל הנראה לא נפגע באופן משמעותי. היום מפרסם האתר electroiq מפה ובה פירוט של חלק ממפעלי הטכנולוגיה הגדולים של יפן (לא דווקא בתחום הצילום). אף שרמת הדיוק של המפה (מ-2007) איננה ברורה לגמרי ניתן לראות כי מרבית המפעלים ממוקמים דווקא בדרום המדינה – אזור אשר נפגע פחות ברעש האדמה.

למרות זאת בשורה של הודעות שנמסרו לעיתונות ופורסמו באתר bloomberg מדווח כי מספר חברות ובהן חברת סוני (כמו גם חברות גדולות אחרות דוגמת טויוטה) הודיעו כי לעת עתה הן מפסיקות את העבודה במפעליהן. מחברת פנסוניק נמסר כי מספר עובדים נפצעו באחד ממפעלי החברה וכרגע נבדק האם ישנו נזק למפעל עצמו. מחברת קנון נמסר כי לא נגרם נזק לעובדים או למפעלי החברה. לא ברור בשלב זה כיצד תשפיע רעידת האדמה על תפוקת המפעלים היפניים בתחום הצילום אך למרות האופטימיות של החברות אפשר ויהיו עיכובים מסויימים. אנו נמשיך לעדכן.

מפעלים טכנולוגיים ביפן (מקור: electroiq/objective-analysis)

Japan factory map

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *