ראשי ביקורות\סקירות אולימפוס PEN E-PL1 – סקירה

אולימפוס PEN E-PL1 – סקירה

2
0

תצוגה ומבזק

  • עינית – בכדי לשמר את מבנה הגוף הקומפקטי, המשקל הנמוך ובכדי לחסוך בעלויות ה-PEN E-PL1 מגיעה ללא עינית מובנית. יחד עם זאת בדומה לאחותה הוותיקה והיקרה יותר – ה-PEN E-P2, גם היא מסוגלת לעשות שימוש בעיניות חיצוניות הנרכשות בנפרד. בשלב זה קיימים שני דגמי עיניות למצלמה: VF-1 האופטית המותאמת לשימוש עם עדשת ה-ZUIKO DIGITAL 17mm 1:2.8 Pancake בלבד, וה-VF-2 הדיגיטלית המאפשרת שימוש עם כל עדשה. עינית זאת מתקדמת מאד (כוללת רזולוציה גבוהה מכל עינית דיגיטלית קיימת, למעלה מ-1.4 מליון פיקסלים ויכולת מתכווננת). לצערנו אף אחת מן העיניות לא עמדה לרשותנו בזמן הבדיקה הנוכחית אך אנו מקווים להקדיש לעניין פרק נפרד באחת הסקירות הבאות.
    VF-2 - עינית דיגיטלית אופציונאלית ברזולוציה גבוהה (קרדיט: אולימפוס)
VF-2 - עינית אופציונאלית ברזולוציה גבוהה (קרדיט: אולימפוס)
  • גודל מסך ראשי – ל-PEN E-PL1 מסך LCD ברזולוציה של 2.7 אינצ'. לכאורה קשה לראות כיצד היה ניתן לדחוס מסך גדול יותר במבנה הקטן מלכתחילה של המצלמה אבל עיון במפרט ה-PEN E-P2 מגלה שניתן בהחלט להכניס מסך 3 אינצ' ללא איבוד כפתורים חשובים או הגדלה של הגוף. מכאן אנו מסיקים שהבחירה במסך נבעה בעיקר משיקולי עלות. המסך עצמו בהיר למדי (ניתן אף לשנות את רמת הבהירות של המסך מתוך תפריטי המצלמה) אלא שכמו מרבית מסכי המצלמות כיום צפייה בו באור שמש ישיר מקשה מאד על השימוש (ואנו חוזרים שוב לחשיבותה של העינית).
E-PL1 מסך 2.7 אינצ' (צילום אופיר אילוז)
  • רזולוציית מסך – אולימפוס מעולם לא הצטיינה בשילוב מסכים מתקדמים ברזולוציות גבוהות במצלמותיה (תחום אותו מובילה כיום חברת סמסונג) וה-PEN E-PL1 איננה יוצאת מן הכלל בתחום זה וכוללת מסך ברזולוציה של 230 אלף פיקסלים (הנורמה במרבית המצלמות כיום). רמת הפירוט של המסך סבירה, אך מול מסך ה-OLED של ה-NX10 של חברת סמסונג (614 אלף פיקסלים) והרזולוציה הגבוהה (יחסית) של ה-GF1 של פנסוניק (460 אלף פיקסלים) מן הראוי כי אולימפוס תשקול שיפור בתחום זה בדור הבא. למען ההגינות חשוב להזכיר כי רזולוציית מסך גבוהה מעלה את צריכת החשמל ומקצרת את חיי הסוללה (בעיקר במצלמות חסרות עינית) וכמובן גם מייקרת את המצלמה.
E-PL1 - מסך ברזולוציה סטנדרטית (צילום: אופיר אילוז)
  • אפשרויות כוונון והצגת נתונים – כפתור ה-INFO מאפשר לשנות את אפשרויות תצוגת המידע על המסך. ניתן לבחור האם להציג את כלל הנתונים בזמן הצילום (ISO, מספר תמונות שנותרו לצילום, מצב הסוללה, צמצם, מהירות, מצב החוגה ועוד). כמו כן ניתן לבחור את כמות התמונות המוצגות בו זמנית לאחר הצילום ובנוסף ישנה גם אפשרות להצגת היסטוגרמה (אותה ניתן להציג גם בזמן הצילום עצמו, מצב המכונה גם Live Histogram).
E-PL1 - נתונים על המסך (צילום: אופיר אילוז)
  • מסך עילי – כמו כל המצלמות חסרות המראה הקיימות כיום בשוק גם ל-PEN E-PL1 אין מסך תצוגה עילי (המציג נתונים כגון מהירות, צמצם, מספר תמונות, סוללה, סוג הפוקוס וכו'). משום שמדובר במצלמת כניסה ובייחוד משום שהמצלמה מגיעה ללא עינית (ונתונים אלו ניתן להציג כאמור על המסך הראשי) העניין פחות משמעותי, אם כי נשמח לראות בעתיד שילוב של מסך תצוגה עילי לפחות בחלק מן המצלמות חסרות המראה מהסדרות המתקדמות יותר.

מבזק

  • סוג המבזק המובנה ועוצמתו – בניגוד לדגמי ה-PEN E-P1 וה-PEN E-P2 אשר יצאו לשוק ב-2009 ולא כללו מבזק מובנה, בדגם ה-PEN E-PL1 למדה כנראה אולימפוס לקח מה-GF1 של פנסוניק ושילבה מבזק זעיר קופץ בצידה השמאלי של המצלמה. עוצמתו של המבזק הזעיר חלשה יחסית והוא מספיק לכסות את הטווח האופטי של עדשת הקיט אך עדשות בעלות אורך מוקד ארוך יותר יזדקקו כנראה לסיוע של פלאש חיצוני.
E-PL1 - מבזק זעיר כלול (צילום אופיר אילוז)
  • אפשרויות כוונון הפלאש / חיבור למבזק חיצוני – פתיחת הפלאש נעשית באופן ידני (על ידי לחיצה על הכפתור הייעודי בגב המצלמה). למצלמה חיבור למבזק חיצוני המגיע עם כיסוי פלסטיק המכסה גם את חיבור העינית החיצונית וננעל בצורה משביעת רצון. תוך כדי שימוש במצלמה גילינו כי באמצעות אחיזה של הפלאש וכיוונו לעבר התקרה ניתן "להקפיץ" את האור (דבר המוכר בדרך כלל מפלאשים חיצוניים מתקדמים). לא ברור האם אולימפוס התכוונה לאפשר פעולה זו (קשה להאמין) אבל מצאנו את האפשרות יעילה למדי במצבים מסוימים.
חתול מצולם באמצעות פלאש ישיר (צילום: אופיר אילוז)

ובגרסה המוקפצת:

"הקפצת" פלאש מהתקרה באמצעות הפלאש המובנה (צילום: אופיר אילוז)
  • AF Assist – ל-PEN E-PL1 אין תאורה מסייעת פיקוס (מכונה בדרך כלל AF Assist Light). חיסרון זה מצער משום שאפשר והוספת הנורה הייתה משפרת את מהירות הפיקוס (האיטית כאמור) של המצלמה. לבעלי ידיים טובות ניתן תמיד לנסות לבד.
Pages 1 2 3 4 5 6 7 8 9
טען עוד כתבות קשורות
  • Stream Deck XL בביקורת

    אנו מפרסמים היום סקירה של אחד ממוצרי העזר השימושיים ביותר בהם נתקלנו בשנה האחרונה מבית חבר…
  • bitLighter: פנס צילום בביקורת

    בתחום הצילום והוידאו כשאומרים "פנס" מתכוונים לרוב לתאורה רציפה מכל סוג כמעט. היו…
  • SmallRig: מחזיק סוללת USB בביקורת

    אנו מפרסמים היום ביקורת על מוצר שקרוב מאד לליבנו פשוט משום שאנחנו היינו אלו שיזמו (לפחות ב…
טען עוד ב ×‘יקורות\סקירות

2 תגובות

  1. שלמה

    26/07/2010 ב 8:26 PM

    יש לי בעיה עם המשפט "איכות הבנייה הכללית של העדשה סבירה בהחלט לעדשת קיט בסיסית."
    במצלמות אחרות יש אפשרות בחיה בין עדשות לכן היצרנית יכולה להרשות לעצמה רמות שונות של עדשות.
    כאן אין אפשרות בחירה (באותו טווח כמובן) לכן עדשת הקיט חייבת להיות באיכות גבוהה בהרבה.

    השב

  2. עידו גנוט

    26/07/2010 ב 9:38 PM

    מדוע אין אפשרות בחירה? ראשית ניתן בהחלט לרכוש את המצלמה עם עדשה אחרת – באופן תיאורטי (וגם מעשי אם אתה מוכן לרכוש בחו"ל) ניתן לרכוש אותה עם עדשת הקיט של ה-GF1 אפשר גם להשתמש בעדשות קיט רגילות של אולימפוס – סך הכל יש מבחר יפה של עדשות. בקשר לשאלה מה באמת איכות הבניה – מדובר בעדשה פלסטית זולה – התפקוד שלה פרט לנושא הכפתור היה בסדר גמור והתרשמנו מאד לטובה מאיכות המאקרו. לגבי הריצודים בוידאו – קשה לנו לומר בשלב זה ממה הם נובעים – אחרי שנבדוק יותר מצלמות מהסדרה/עדשות אולי נוכל לומר משהו ביותר וודאות.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *