ראשי ביקורות\סקירות LUMEE: צמידי תאורה לצילום בביקורת

LUMEE: צמידי תאורה לצילום בביקורת

0
0

לפני כחצי שנה פרסמנו כאן ידיעה אודות זוג מוצרי תאורה חדשניים של ידידנו הטובים מ-Spiffy Gear. לפני כחודש שמחנו להיות בין הראשונים לקבל את תאורות הצמיד החדשות מסדרת ה-LUMEE לבדיקה ואנו מגישים לכם היום את מסקנות ההתנסות שלנו.

כמו שכתבנו כאן בידיעה המקורית שלנו, ה-LUMEE הוצג לראשונה בתערוכת NAB 2019 והוא למעשה סוג של צמיד תאורה גמיש ורב עוצמה עם תאורות LED איכותיות שבחלקן האחורי תמצאו מגנט. ה-LUMEE מגיע בשני “טעמים” – תאורה רגילה (bi-color) ותאורת RGB אנו קיבלנו את שתי הגרסאות לבדיקה ויצאנו לגלות מה ניתן לעשות איתן.

העיצוב של ה-LUMEE פשוט ונוח למדי – מדובר בפס תאורה כשבחלקו הקדמי נורות ה-LED ובחלקו האחורי כפתורי השליטה וחיבור ה-USB להטענה. כאשר לוחצים את הפס ליד הוא הופך לצמיד – זה גימיק נחמד מאד ויכול להיות שימושי לצילום קליפים או צילום של מסיבה אם כי כדאי לקחת בחשבון שמדובר במוצר שיש לו עלות מסוימת (נמוכה אולי למוצר צילומי אבל בהחלט לא מוצר חד פעמי כמו שרואים בחתונות ומסיבות לפעמים). מנקודת המבט שלנו השימוש כצמיד הוא יותר גימיק אבל המוצר עצמו רחוק מלהיות גימיק ויש לו שימושים אפשריים רבים ולא מעט יתרונות.

צמידי תאורה – RGB ו-Bi-Color – קטנים, קלים ושימושיים

Lumee 2

אורכם של שני הצמידים 22 ס”מ ורוחבם 2.5 ס”מ הם שוקלים קצת יותר מ-40 גרם ויש להם מגנטים בחלק האחורי מה שאומר שניתן לחבר אותם כמעט לכל דבר מתכתי והם מגיעים עם עיגולי מתכת קטנים עם דבק (אלו מעט חלשים אז אנו ממליצים שאם אתם רוצים לחבר אותם תמצאו מגנטים מעט חזקים יותר). מעבר לכך עוד דרך שימוש היא באמצעות קשירה בחלק העליון (ישנו חור בגומי וניתן לחבר אותו לשאקל, חוט או כל פיתרון DIY דומה שתרצו). אנו גם מצאנו שניתן להתאים את הצמידים לחפצים עם צורה גלילית והם יצמדו אליהם כמו שהצמיד מתאים עצמו ליד המשתמש (ראו סרטון בהמשך) – יכול להיות שימושי לעיתים מתחת לכוסות למשל.

עוד כמה פרטים על ה-LUMEE – גרסת ה-Bi-Color אמורה לפעול בטמפרטורת צבע של 2600 עד 6500 מעלות קלווין (נראה מייד אם היא עומדת בהבטחה), לתאורה חיבור USB להטענה וסוללה מובנית שאמורה להספיק לכשעה בעוצמה מלאה.

ביצועים

אנו בדקנו את שתי הגרסאות עם הספקטרומטר המקצועי שלנו (C700 של חברת סקוניק היפנית). נתחיל מהעוצמה – מדובר בתאורות קטנות וקומפקטיות ועוצמת ההארה שלהן בהתאם. ממרחק של מטר תקבלו בערך 30lux אבל ממרחק של 30 ס”מ תקבלו 250lux (משתנה מעט בהתאם לטמפרטורת הצבע של האור שתבחרו) שזאת כבר עוצמה שמאפשרת שימוש ממשי למשל בכדי להוסיף קצת אור לצילום מוצר למשל, גרסת ה-RGB נותנת מעט יותר מחצי עוצמה במרחק זה אגב (הנתון משתנה בהתאם לצבע), מספיק בכדי להוסיף מעט צבע לצילום שלכם.

מבחינת איכות התאורה – מדדנו עם ה-C700 שלנו את ה-CRI וקיבלנו תוצאות טובות מאד בסך הכל. גרסת ה-Bi-color של ה-LUMEE הגיעה ל-CRI של 95 עם אדומים (R9) מעולים – 96 וכחולים מעט פחות מרשימים (81) במדידה ב-2600 מעלות קלווין. בצד הקר של הספקטרום התוצאות מעט פחות מרשימות אבל עדיין טובות מאד בסך הכל – 94 ציון כולל ו84 ו-72 לאדום ולכחול בהתאמה. שימו לב שה-C700 שלנו לא מתוכנן לבדוק CRI של תאורות RGB ולכן לא הצלחנו למדוד את הצמיד השני.

בכל הקשור לטמפרטורת האור – לפי המדידות שלנו היא מתחילה מסביבות 2600K אבל מסיימת סביב 5600K (פחות מהמוצהר אבל עדיין שימושי בהחלט).

שליטה פשוטה משלושה כפתורים

Lumee 3

תפעול

מבחינת תפעול, ב–Spiffy Gear עשו בסך הכל עבודה מצוינת עם הממשק ומדובר בתאורה שקל מאד לפעיל. לכל אחד מהצמידים שלושה כפתורים השמאלי מדליק ומכבה (לחיצה ארוכה) ומאפשר גם להעלות עוצמה או להוריד (לחיצות קצרות). הכפתור המרכזי משנה צבע או טמפרטורה (בהתאם לדגם הצמיד) בלחיצות קצרות והכפתור הימני מאפשר בשתי התאורות להיכנס למצב אפקטים (ריצוד במהירויות שונות) בלחיצה ארוכה. לחיצה קצרה על הכפתור הימני בגרסת ה-Bi-Color  תיקח אותנו לטמפרטורה של 4700K (לא לגמרי הבנו למה דווקא טמפרטורה זאת) ובגרסת ה-RGB תוכלו לעבור בין צבעים קרובים.

שני דברים קטנים שהצענו לחברה לתקן בעתיד הם – שמירה בזיכרון של מצב התאורה האחרון בעת כיבוי ושינוי החומר ממנו עשוי ה-LUMEE לחומר דומה לזה בו עשתה שימוש חברה ישראלית אחרת – Miggo ביצירת חצובת ה-Splat שלה – גומי זה עם חיזוק מתכת פנימי מאפשר גמישות רבה יותר מזו של ה-LUMEE ואפשר לכרוך אותו כמעט על כל צורה (אם כי אין לו את אפקט הצמיד המגניב – שימושי יותר, מגניב פחות – תחליטו לבד מה עדיף – ב-Spiffy Gear בכל מקרה אמרו שיבדקו).

תוספת צבע קטנה לצילומי מוצר

Lumee 4

סיכום

אין מה לומר צמידי ה-LUMEE הם מגבינים וחדשניים אבל מההתנסות שלנו הם גם שימושיים בהחלט – בעיקר לצילום מוצרים קטנים יחסית והם יכולים להוסיף קצת או או צבע כמעט בכל מקום בצורה קלה ונוחה ואם במקרה אין לכם אור אחר הם יכולים גם לעזור פה (אנחנו למשל שומרים אותם באופן קבוע בתיק הצילום ובמקרה שאנו עובדים במקום עם תאורה חלשה או בלילה בחוץ אם מאפשרים לנו לחפש דברים בתיק ואפשר אפילו להצמיד אותם בקלות לצד התיק – נוח בהרבה מהפנס בסלולארי).

מעבר לגמישות, המידות הקטנות והמשקל הזעיר יש לנו כאמור גם איכות אור מעולה (אם כי בנוגע לעוצמה מדובר על שימוש להארה ישירה במרחק קרוב או הוספה של אור או צבע לרקע במרחק גדול יותר). כל הדברים האלו לא היו מאפשרים להמליץ לנו על התאורה אם המחיר היה גבוה מידי. לשמחתנו ה-LUMEE ממש לא יקר. למעשה אנו מתקשים לחשוב על תאורות עם CRI דומה במחיר כזה – 45 דולרים ליחידה וה-LUMEE שלכם.

ניתן לרכוש את ה-LUMEE דרך אתר החברה:

אם תרצו חנות פיזית בארץ תמצאו אותן אצל ארליך בתל אביב.

סרטון הביקורת מאתר הבת שלנו בשפה האנגלית LensVid.com

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *