ראשי ביקורות\סקירות Spiffy Gear KYU-6 – דור שני לצמידי התאורה בביקורת

Spiffy Gear KYU-6 – דור שני לצמידי התאורה בביקורת

0
0

חברת Spiffy Gear הישראלית (אין עוד הרבה כאלו בתחום הצילום לצערנו) השיקה מוקדם יותר השנה דור שני לצמידי התאורה שלה שהוצגו במקור לפני יותר משנה ואנו זכינו להיות בין הראשונים בעולם לבחון את צמידי הדור החדש, לעמוד על השינויים ועל השימושים האפשריים שלהם ושל מגוון העזרים החדשים שניתן לרכוש עבורם.

בשנה שעברה פרסמנו כאן ביקורת על צמידי ה-Lumee, הדור הראשון של התאורות הגמישות של החברה. הדור השני אותו אנו בוחנים היום אמנם לא מביא מהפכות גדולות אבל הוא משפר כמה היבטים תפעוליים חשובים ומביא עימו גם מספר עזרים שימושיים למדי.

צמידי תאורה מדור שני – Spiffy Gear KYU-6 

A7R07025 secon gen rgb KYU 6

 עיצוב ומבנה

ה-KYU-6 ממש כמו ה-Lumee המקוריים (אגב, הרבה יותר אהבנו את השם מהקורי וחבל שהוא לא נשמר גם בדור השני), הם רצועות תאורה קומפקטיות המגיעות בשני סוגים – Bi-color עם טווח טמפרטורה של 2700-6500 קלווין ו-RGB עם לא פחות מ-14 אפשרויות צבע (כנראה שהטכנולוגיה עוד לא הבשילה לשלב במוצר כל כך קטן גם וגם – אולי בדור הבא). מדובר בתאורה סופר קלה – 42 גרם בלבד אשר מגיעה כפס ארוך וצר המתקפל כשמצמידים אותו ליד (או לחפץ עגול אחר למשל).

יש בשוק המון תאורות קומפקטיות, חלק גדול מהן יותר חזקות ואיכותיות יותר מה-KYU-6 אבל מה שבאמת מיוחד בו (כמו גם בגרסה הקודמת) הוא הצורה, הגודל ופשטות ההפעלה (ויש יגידו שגם המחיר), השילוב של כל אלו יחד מאפשר שימושים יצירתיים במיוחד גם בצילום סטילס וגם בוידאו.

תכונות

מבנה הגומי של ה-KYU-6 הופך אותו לעמיד לרטיבות (נא לא לטבול במים בבקשה), בדגם החדש יש סוגר טוב יותר לחיבור המיקרו USB להטענה (אגב חבל שבדגם החדש לא עברנו ל-USB-C אבל זה כנראה היה מייקר את המוצר), הסוללה המובנית מספיקה לבערך שעה של פעולה בעוצמה מלאה אבל בעוצמה נמוכה תוכלו להפעיל את ה-KYU-6 אפילו 8 שעות. בנוסף אפשר כמו בדגם הקודם להפעיל את התאורה בזמן שהיא מחוברת לסוללת USB חיצונית או למתאם חשמל מהקיר.

ניתן לעבור בין חמישה אפקטים כולל פולס, נר, “פיצוץ”, “שטיח אדום והבהוב מהיר. ב-KYU-6 ניתן לשלוט בעוצמת האפקט מה שלא היה אפשרי בדגם הקודם ויכול להיות שימושי למי שאוהב לשחק עם האפקטים.

כמו בדגם הקודם גם כאן ל-KYU-6 יש גב מגנטי מה שמאפשר לחבר את התאורה בכל מיני מקומות מוזרים (בסרטון הביקורת שלנו למטה תוכלו לראות כמה דוגמאות – אחת מהן היא הצמדה לתקרה של תנור לצילום מבפנים החוצה). אם אין לכם דרך לחבר את ה-KYU-6 למוצר מתכתי תמיד תוכלו לתלות אותו באמצעות החריץ הקטן בחלק העליון (החריץ שונה בצורתו מזה של הדגם הקטן וקטן מעט יותר וכך אנו נוהגים גם להבדיל בין הדגמים).

שיפורים

הזכרנו כבר מספר שיפורים ושינויים בדגם החדש ביניהם האטם המשופר לחיבור המיקרו USB, חמשת מצבי עוצמה והוספת שינויי עוצמה במצב האפקטים והשינוי הצורני בחריץ העליון. בנוסף יש מצב עוצמה נמוך במיוחד לצילום בתאורה נמוכה. כאמור אין פה משהו פורץ דרך, אלא הם שיפורים תפעוליים מתבקשים אבל לא כאלו שיגרמו לכם ללכת לקנות את הדגם החדש אם כבר יש לכם את הקודם.

מה שבהחלט מעניין בהשקה החדשה של Spiffy Gear הם מוצרי העזר. אם אתם רוצים לחבר את ה-KYU-6 מעל המצלמה או כל מוצר אחר תוכלו לרכוש מעתה מתאם cold shoe שיחזיק יחידה אחת או מתאם מתכת שיחזיק שלוש יחידות בו זמנית – אפשרות מעניינת ל-vlogging. אולי הדבר שהכי סיקרן אותנו היה כבר USB עם שלושה כבלי משנה (כולם מיקרו USB) שיכול להטעין בו זמנית שלוש תאורות – שימושי בהחלט אולי גם לא רק עבור ה-KYU-6 (למרות שלא ניסינו על מוצרי םאחרים עדיין).

בעבודה

היו לנו מספר שבועות “לשחק” את התאורות החדשות והספקנו בעיקר להשתמש בהן לטובת צילום מוצרים בסטודיו. בתמונה למטה אפשר לראות דוגמא אחת לשימוש מאד חביב שה-KYU-6 מאפשר בעת חשיפה ארוכה (האורות הכחולים והכתומים בצידי המכונית הם התאורות בתנועה בחשיפה ארוכה (אם היה לנו קצת יותר זמן היינו מוסיפים קצת יותר ריאליזם לתנועת המכונית – הסוג הזה של יצירתיות צילומית הוא כיף גדול אבל גם נוטה לגזול הרבה מאד זמן).

צילום בחשיפה ארוכה עם תאורות ה-KYU-6 מאפשר יצירה של פסי אור צבעוניים

A7R07050 Car

בדיקות

כמו שאנו תמיד עושים עם תאורות, גם הפעם בדקנו את ה-KYU-6 עם הספקטרומטר שלנו והפעם עם דגם ה-C800 החדש של סקוניק (ביקורת בהמשך). מרחק הבדיקה במקרה הזה עמד על 30 ס”מ (מדובר בתאורה קטנה ומדידה מהמרחק הסטנדרטי של 1 מטר איננה רלוונטית במקרה זה). את הבדיקה ערכנו על דגם ה-Bi-Color (יש הרבה פחות מה לבדוק בדגם ה-RGB) ואת התוצאות אפשר לראות למטה.

ממרחק של 30 ס”מ ב-2700K קיבלנו:

  • Lux – 291
  • Color Temperature – 2494K
  • CRI – 93.7
  • TLCI – 97
  • TM-30-18 Rf – 92
  • TM-30-18 Rg – 100

Untitled 07 2494K ColorRendering

Untitled 07 2494K SpectralDistribution

Untitled 07 2494K TM30

ממרחק של 30 ס”מ ב-5600K קיבלנו:

  • Lux – 318
  • Color Temperature – 5534K
  • CRI – 93.9
  • TLCI – 95
  • TM-30-18 Rf – 89
  • TM-30-18 Rg – 98

Untitled 08 5534K ColorRendering

Untitled 08 5534K SpectralDistribution

Untitled 08 5534K TM30

סיכום

ה-KYU-6 הוא מוצר מעולה. ממש כמו ה-Lumee שקדם לו החוזקה המרכזית שלו הוא בצורה ובתפעול הפשוט ובמגוון אפשרויות השימוש הרחב שהוא מאפשר, כל זאת במחיר מאד נגיש. הפעם כאמור יש גם כמה אביזרים שימושיים שמאפשרים ל-KYU-6 למצות אף יותר מהפוטנציאל שלו.

למרות שבבדיקות שלנו דיוק הצבע של ה-KYU-6 אינו מושלם אנו מאמינים כי היתרונות האחרים של המוצר עולים משמעותית על חסרונותיו והופכים אותו למוצר שימושי מאד לציור באור, לצילום מוצרים ולהרבה יישומים יצירתיים נוספים.

בכל הנוגע למחיר – תמורת 45 דולר תוכלו לרכוש את ה-KYU-6 (דגם ה-RGB וה-bi-color נמכרים במחיר דומה) ומחיריהם של האביזרים נעים סביב ה-20 דולר ומטה (מוצרי החברה נמכרים בארליך וגם נשלחים ישירות מאתר החברה).

סרטון הביקורת שפרסמנו בשבוע שעבר באתר הבנת שלנו בשפה האנגלית LensVid.com

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *