ראשי מגזין אלגוריתם חדש יאפשר תיקון צבע אוטומטי בצילומים תת ימיים

אלגוריתם חדש יאפשר תיקון צבע אוטומטי בצילומים תת ימיים

0
0

חוקרת מהאוניברסיטה של פלורידה בשיתוף חוקרת מאוניברסיטת חיפה פיתחו אלגוריתם חדש לתיקון תמונות אשר מאפשר להסיר באופן אוטומטי את עיוותי הצבע הקיימים בצילום תת ימי.

Derya Akkaynak – מהנדסת וחוקת תת ימית יחד עם טלי טרייביץ מההחוג לטכנולוגיות ימיות באוניברסיטת חיפה פיתחו אלגוריתם חדש בשם Sea-thru (משחק מילים על השם See-through למי שלא הבין) המנקה את עיוות הצבע המתקבל בצילומים תת ימיים. העיוות נוצר כתוצאה מההתנהגות השונה של אור בתווך התת ימי והאופן בו הוא מוחזר מן המים ומהחלקיקים המצויים בהם (ניתן לקרוא את המחקר המקורי בקישור הבא וכתבה על הנושא במגזין Scientific American).

צלמים תת ימיים השתמשו מזה שנים רבות בתוכנות עיבוד תמונה “לניקוי” הצבעוניות של של תמונות אלא שניקוי זה נועד למטרות אסתטיות ואיננו נאמן בהכרח למציאות. Sea-thru לעומת זאת מבוסס על עבודת מחקר מקיפה וחישובים פיזיקאליים יחד עם מידע המבתסס על מאגר תמונות תת ימיות שצולמו בתנאים שונים וממרחקים שונים עם ידי Akkaynak כשלצידם פלטת צבעים מקצועית שנתוניה ידועים. באופן כזה מתקבלת תמונה המקבילה לזאת שהייתה מתקבלת לו האובייקט התת ימי היה מצולם מעל פני המים.

לפני ואחרי – תיקון צבע על ידי אלגוריתם ה-Sea-thru

Underwater Sea thru algorithm color

חשוב לציין כי לפחות בשלב זה יש צורך לא רק בצילום אלא גם בנתון המרחק בין המצלמה לאובייקט דבר העשוי להגביל את השימושיות של האלגוריתם ליישומים שאינם מדעיים (חשוב לציין כי המחקר לא נעשה בראש ובראשונה בכדי לעזור לצלמים אלא במטרה לעזור לחוקרים לקבל תמונות מדוייקות יותר של התווך התת ימי והחיים בו). בהנחה שלא ניתן יהיה לשפר את האלגוריתם כך שיסיק לבד את נתון המרחק, יכול להיות שניתן יהיה לשלב מדי מרחק כחלק ממארזי מצלמות עתידיים אשר יוסיפו את הנתונים בתוך ה-EXIF עם החיבור למחשב וכך יאפשרו פעולה תקינה של האלגוריתם.

סרטון של המגזין על Scientific American על Akkaynak והאלגוריתם

 

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *