ראשי מאמרים סיקור מיוחד: HP הים האדום – מאחורי הקלעים

סיקור מיוחד: HP הים האדום – מאחורי הקלעים

1
0

בראשית חודש נובמבר נערכה תחרות הצילום התת ימי הגדולה באילת אשר התקיימה השנה בחסות חברת HP. צוות MegaPixel בילה מספר ימים במקום יחד עם הצלמים ומביא לכם סיקור צילומי מיוחד מאחורי הקלעים.

בראשית החודש התקבצו בעיר אילת למעלה מ-70 צלמים תת ימיים מישראל ומרחבי העולם לתחרות צילום תת ימית נושאת פרסים המתקיימת בעיר מזה כשבע שנים. צוות MegaPixel שהה עם הצוללים והצלמים במסגרת ימי ההכנות והתחרות ותיעד את מאחורי הקלעים של אחת מתחרויות הצילום התת ימיות החשובות בעולם.

בריכת האימונים לפני הצלילה במלון ישרוטל ים סוף

isrotel yam soof

השבוע נפתח עם הגיעם של הצלמים-צוללים לאילת אל תוך מסגרת יומית של אימוני צלילה וצילום כיחידים ובקבוצות. כל צלם בחר לו את מסגרת הזמן הנוחה לו ביותר, בשעות היום או הלילה ויצא לצלילה.

יוצאים לצלילה

eilat welcome

משיחות שקיינו עם חלק מן הצלמים במהלך התחרות גילינו כי ה-D300/S של ניקון היא המצלמה הפופולארית ביותר בקרב משתתפי התחרות ומרבית הצלמים עשו שימוש במארזי צלילה של חברת Sea and Sea ו-AIKO.

אחת הדוגמניות התת ימיות לקראת צילום-צלילה

eilat underwater model

אמיר שטרן, תושב חיפה בן 29 וצלם תת ימי מזה כשבע שנים הפך לזוכה בפרס המרכזי בתחרות בן 10,000 דולר. אמיר לא הסתפק בפרס הראשון אלא זכה גם בפרס חבר השופטים על סך 5000 דולר. הצוות הספרדי בלט אף הוא וזכה בתחרות הקבוצתית ובפרס של 3000 דולר.

תמונותיו הזוכות של אמיר שטרן

Amir Stern 1

Amir Stern 2

Amir Stern 3אמיר שטרן והפרס הראשון (צילום: מיכאל ברונשטיין)

Amir stern eilat

אחד התחומים הבולטים השנה בתחרות היה צילום דוגמנות תת ימי. במסגרת הצילומים הזדמן לנו לשוחח עם אחת הדוגמניות העובדת ביום יום כמדריכת צלילה. עוד בטרם החלו הצילומים עם הדוגמניות נעשה שימוש בבובות (מחלון ראווה) אליהן חוברו משקולות בכדי שלא יצופו והן שימשו לאימון הצוללים מתחת למים.

צילום דוגמנות תת ימי – פרדריק טוביאס, גרמניה

Friedrich Tobias 1

Friedrich Tobias 2

Friedrich Tobias 3

חלק מן האימונים אגב בוצעו בבריכה של בית המלון עוד בטרם עברו הצוללים לים סוף. לפחות בחלק מן הצלילות בהן יצא לנו לצפות הוקדש זמן רב מאד על ידי הצלמים-צוללים לאיזון ללבן מתחת למים – נושא מורכב וחשוב במיוחד בצילום תת ימי.

דוגמנית לקראת צלילה

eilat underwater model sea

האוירה בתחרות הייתה טובה ובמהלך שבוע התחרות אורגנו ערבי הוודאי למשתתפים ולא מעט אלכוהול זרם לכוסות. באחד הלילות באזור המלון בנקודה חשוכה במיוחד סביב 02:00 לפנות בוקר הזדמן לנו לראות אור בוקע מן המים. כשתקרבנו ראינו להפתעתנו דמות יוצאת מן הים הכהה עם ציוד צלילה וצילום מלא ותאורות חזקות. לאחר שהתעשתנו התברר כי מדובר בצולל/צלם אריה בוניס – תושב אילת אשר יצא לצלילת צילום לילית מאוחרת במיוחד. זה המקום לציין אגב כי מרבית המשתתפים בתחרות אינם צלמים תת ימיים מקצועיים (כאלו יש מעטים מאד בעולם) אלא צוללים-צלמים אשר עבורם מדובר בתחביב שהוא לעיתים כמעט דרך חיים.

הצולל-צלם אריה בוניס יוצא מהמים בשעת לילה מאוחרת עם ציוד צילום תת ימי מלא

eilat underwater night 6400iso

בובות שימשו לאימונים

eilat trainings filo

eilat pool trainings3

eilat pool trainings

eilat pool trainings2

eilat poll trainings4

צוות MegaPixel היה אורח HP הים האדום

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מאמרים

תגובה אחת

  1. Avatar

    מוחמד

    25/11/2012 ב 10:00 PM

    ילא התחברתי

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *