ראשי ביקורות\סקירות ביקורת: LaCie Portable SSD

ביקורת: LaCie Portable SSD

0
0

אנו ממשיכים היום בסדרת הביקורות המקיפה שלנו אודות התקני אחסון ניידים של מספר יצרניות והדגם השלישי אותו אנו בוחנים הוא ה-LaCie Portable SSD.

לפני כחודש פתחנו את הסדרה עם ביקורות אודות ה-Extreme Portable SSD של חברת סנדיסק (כיום חטיבה של חברת WD) ובהמשך עם כונן דומה למדי של חברת האם ה-My Passport SSD (גרסת ה-SSD לסדרת ה-My Passport הפופולארית של החברה).

אנו עוברים היום למתחרה של WD – חברת LaCie (חברת בת של Seagate), המוצר אותו אנו בוחנים הפעם הושק בסוף 2018 והוא אינו ה-SSD הראשון של חברת LaCie (למעשה אנו נבדוק בהמשך כונן SSD ישן יותר של החברה).

ה-Portable SSD קומפקטי ודק למדי אם כי כפול ברוחבו משני הכוננים של חברת WD או 9 ס”מ על 7 ס”מ עם משקל עצמי של 82 גרם – נכנס בקלות לכל כיס של תיק או מעיל. הוא עשוי מתכת ופלסטיק עם פס כתום אסתטי, אין לו שום כפתורים או חיבורים מלבד חיבור USB-C אחד (זה הסטנדרד החדש ברוב הכוננים החדשים יותר), אבל בניגוד לשני הדגמים הקודמים יש לו נורה קטנה המראה את פעילות הדיסק (נחמד, אבל יש כאלו שלא אוהבים – תמיד אפשר לכסות עם קצת מאסקינג טייפ שחור – לא ידוע לנו על דרך כיבוי אחרת).

ה-LaCie Portable SSD אלגנטי וקומפקטי

LACIE PORTABLE SSD

כמו הסנדיסק וה-WD גם כאן לא תקבלו יותר מידי בחבילה פרט לכונן עצמו ולזוג כבלים – אחד USB-C ל-USB-C והשני -USB-C ל-USB-A (שניהם באורך 50 ס”מ – היינו שמחים לראות כבלים מעט יותר ארוכים בעתיד) – אנחנו לא ממליצים להשתמש בגרסת ה-USB-A אלא אם אין לכם ברירה ובאופן זמני בלבד משום שמהירות ההעברה שתקבלו נמוכה באופן דרסטי מן הבדיקות שלנו (ראו בסרטון). אם אין לכם חיבור USB-C במחשבים שלכם שווה אולי לבדוק אפשרויות אחרות כי הכונן הנוכחי וביצועיו יהיו מבוזבזים עליכם.

כמו בביקורת הקודמת ביצענו את הבדיקה על מחשב העריכה החדש ורב העוצמה שלנו הכולל מעבד Core i9-9900K, זיכרון – 32GB, כרטיס מסך Asus RTX 2070, לוח אם Z390 Gigabyte DESIGNARE הכולל 2 חיבורי TB3 (התואמים כמובן גם ל-USB-C) ושני התקני אחסון מהירים מסוג Samsung 970 EVO ומערכת הפעלה WIN 10 Pro מעודכנת.

גם הפעם המבחנים שלנו כללו בדיקות סינתטיות (באמצעות תוכנת ה-CrystalDiskMark 6.0.2) וכן בדיקות העברת קבצים מהמחשב ואל המחשב (באמצעות קבצי מבחן בגדלים שונים).

בתוכנת ה-CrystalDiskMark קיבלנו תוצאות מרשימות ביותר של – 562MB/s בקריאה ומהירות מעט נמוכה יותר של 499MB/s בכתיבה. מהיר משמעותית משני הכוננים הקודמים שבדקנו. מבחן העברת הקבצים אל ומהמחשב (מה שמכונה בלעז real world test) ראינו מהירות כתיבה רציפה מהמחשב לכונן של כ-434MB/s (במבחן הועברו 5.65GB של קבצי וידאו בגדלים שונים בתוך כ-13 שניות), בכיוון ההפוך ביצענו כאמור את הבדיקה על מחשב אחר וקיבלנו מהירות של סביב 313MB/s (בדיקה זו בוצעה על מחשב שונה בכדי לא לקבל תוצאות מוטות חיובית כפי שקרה לנו במקרה הקודם ולדעתנו זאת הסיבה לתוצאה הנמוכה יחסית – אנו מרשים להניח בסבירות גבוהה כי לאור תוצאות ה-CrystalDiskMark התוצאה בפועל על אותו מחשב הייתה צריכה להיות גבוהה משמעותית).

בשורה התחתונה מדובר בכונן המהיר ביותר שבדקנו עד כה ואולי גם כונן ה-SSD מבוסס ה-SATA המהיר בשוק כיום – אם תרצו כונן מהיר משמעותית תצטרכו להשקיע בכונן מבוסס טכנולוגיית NVME (ולהשתמש בחיבור TB3).

בכל הנוגע למחיר אנו מדברים על מחיר (בחו”ל) של 210 דולרים עבור 1TB (ישנן גם גרסאות בעלות נפח קטן וגדול יותר), מעט יקר יותר מהכוננים המקבילים של WD וסנדיסק אבל לטעמנו הפער בביצועים בהחלט מצדיק את התוספת המינורית (בערך 10 דולרים).

סרטון הביקורות שלנו מאתר הבת בשפה האנגלית LensVid.com

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *