ראשי ביקורות\סקירות סנדיסק Extreme Portable SSD בביקורת

סנדיסק Extreme Portable SSD בביקורת

0
0

היום אנו פותחים בסדרת ביקורות מקיפה של התקני אחסון ניידים של מספר יצרניות והדגם הראשון אותו אנו בוחנים הוא ה-Extreme Portable SSD של חברת סנדיסק (כיום חטיבה של חברת WD).

סדרת הביקורות הנוכחית הייתה אמורה להתפרסם כבר בשנה שעברה (אנו קיבלנו חלק מהתקני האחסון לפני למעלה מחצי שנה) אבל ההתארכות של סדרת הראיונות של פוטוקינה 2018 (כזכור פרסמנו למעלה מ-20 סרטונים מהתערוכה) ולאחרונה הקמת הסטודיו החדש שלנו שעודנו בשלבי בנייה וחייבה אותנו להשקעת זמן משמעותית (אנו נרחיב על כך בהמשך השנה) גרמה לדחייה מסויימת בפרסום סדרת הביקורות הנוכחית. כך או כך בשבועות הקרובים אנו נפרסם כאן כאמור מספר רב של ביקורות על התקני אחסון של מספר יצרניות, הן התקנים מבוססי SSD והן התקנים מבוססי דיסקים קשיחים מאכניים.

הביקורת הנוכחית תתמקד כאמור ב-Extreme Portable SSD של סנדיסק – מדובר בכונן זעיר למדי באורך של 9 ס”מ על 4.5 ס”מ ובעובי דקיק במשקל של 40 גרם בלבד. לכונן אין כפתורים או חיבורים כלשהם פרט לחיבור USB-C בחלקו התחתון והוא מגיע עם כבל USB-C קצר (ומתאם USB-C ל-USB-A). אנו מציעים לכם להשתמש בכבל זה או בכבל DATA מהיר אחר (לא כל כבל USB-C מעביר מידע באותה מהירות כפי שגילינו כשניסינו לחבר כבל USB-C ארוך יותר של חברה אחרת שהוריד את מהירות העברת הנתונים באופן משמעותי).

ה-Extreme Portable SSD של סנדיסק

SanDisk Extreme Portable SSD

הכונן עמיד למים (IP55) אם כי אנו לא בטוחים האם ניתן להטביל את כולו במים (במיוחד לא את החלק התחתון עם חיבור ה-USB-C) אבל מעט מים לא יפגעו בפעולתו (בדקנו) וכמובן הינו בעל עמידות לאבק ואפילו נפילות והוא מגיע עם 3 שנות אחריות מסנדיסק.

עוד סיבה לדחיה בסדרת הביקורות הייתה ההמתנה שלנו למחשב עריכה חדש ורב עוצמה במיוחד (שהגיע לאחרונה לסטודיו שלנו) הכולל מעבד Core i9-9900K, זיכרון – 32GB, כרטיס מסך Asus RTX 2070, לוח אם Z390 Gigabyte DESIGNARE הכולל 2 חיבורי TB3 (התואמים גם ל-USB-C) ושני התקני אחסון מהירים מסוג Samsung 970 EVO ומערכת הפעלה WIN 10 Pro. המחשב החדש מאפשר לנו להפיק את המירב מהכוננים בכדי ללמוד על הביצועים המייטביים שלהם (זאת הייתה גם אחת הסיבות לבחירה שלנו בלוח האם הספציפי הזה שאינו זמין אגב בארץ).

המבחנים שלנו כללו בדיקות סינתטיות (באמצעות תוכנת ה-CrystalDiskMark 6.0.2) וכן בדיקות העברת קבצים מהמחשב ואל המחשב (באמצעות קבצי מבחן בגדלים שונים). התוצאות שקיבלנו בתוכנת ה-CrystalDiskMark היו נאות בהחלט – 476MB/s בקריאה ומהירות גבוהה אף יותר של 487MB/s בכתיבה (מפתיע – לרוב מהירות הכתיבה מעט איטית יותר). חשוב לציין כי מהירות זאת היא איטית יותר מהמהירות המקסימאלית עליה מצהירה סנדיסק (“עד 550MB/s”) אבל אנו רואים מהירות זאת כמהירות העברה תיאורטית במידה רבה שמוגבלת כנראה על ידי ה-USB וגורמים אחרים (המהירות הגבוהה ביותר שראינו מ-SSD בחיבור SATA – היה מהסמסונג 860 EVO שהגיע ל-546MB/s בקריאה ו-520MB/s בכתיבה, אבל מדובר בכונן פנימי ולא בכונן בעל חיבור USB כמו הסנדיסק הנוכחי).

מבחן העברת הקבצים אל ומהמחשב (מה שמכונה בלעז real world test) היה מעניין ומעט מפתיע יותר. הכונן הצליח להפגין קצב העברה כתיבה (העברה מהמחשב לכונן) רציף למדי של כ-380MB/s (במבחן הועברו 5.65GB של קבצי וידאו בגדלים שונים בתוך כ-15 שניות),, לא מהיר כמו במבחן הסינתטי אבל מנסיוננו בעולם האמיתי דברים לרוב איטיים יותר. בכיוון ההפוך נתקלנו בתופעה מוזרה. המחשב שלנו הצליח לקרוא את המידע מהכונן בקצב מדהים וכל הקבצים הועברו בתוך כ-2 שניות (כלומר בין 2500-3000MB/s). ההסבר היחיד שיש לנו (נשמח לשמוע מכם בנושא בתגובות) הוא שבדרך כלשהי המחשב “זכר” את ההעברה הקודמת ופשוט העתיק את הקבצים מהזיכרון (RAM) אל כונן ה-Samsung 970 EVO (המסוגל להגיע בדיוק לקצבי כתיבה מהירים שכאלו). אם ההשערה שלנו נכונה אנו נבצע בביקורת הבאה בדיקה בה יועתקו למחשב קבצים שנכתבו לכונן במחשב אחר וכך לא נזהם את הבדיקה עם מידע שנשמר בזיכרון.

כך או כך אנו יכולים להעיד שמאז אמצע השנה שעברה לערך ועד לאחרונה הכונן שימש אותנו ככונן עריכת הוידאו המרכזי שלנו (לפני שעברנו לשימוש בכוננים מבוססי NVME שמהירותם גבוהה פי כמה אבל הם לרוב פנימיים ויקרים יחסית).

בכל הנוגע למחיר – המחיר הרשמי בחו”ל לכונן ה-1TB בו השתמשנו עומד על כ- $200 הגרסה בעלת הנפח הגדול יותר (2TB) מעט חסכונית יותר ביחס של דולר/GB ואילו הגרסה הקטנה יותר (500GB) קצת פחות. בגדול מדובר במחיר העומד באמצע בין המחיר של כונן ה-Samsung T5 לזה של ה-WD My Passport SSD שהוא במקרה גם הכונן הבא בסדרה אותו נבחן כאן.

לפני סיום רק נציין כי אנו מקווים להביא לכם בהמשך השנה סדרה נוספת של ביקורות על כונני SSD ניידים אך הפעם לכלול כוננים מהירים יותר המבוססים על תקן ה-NVME (יש כרגע כמה בודדים כאלו בשוק).

סרטון הביקורת שלנו מאתר הבת בשפה האנגלית LensVid.com אודות ה-Extreme Portable SSD של סנדיסק

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *