ראשי חדשות הכרזות מוצרים פנסוניק משיקה את ה-LUMIX S1/R – סיקור מקיף

פנסוניק משיקה את ה-LUMIX S1/R – סיקור מקיף

0
0

במהלך סוף השבוע הכריזה חברת פנסוניק על שורה של מוצרים חדשים ובראשם מצלמות ה-S1 וה-S1R חסרות המראה בעלות חיישני ה-Full Frame ואיתם גם עדשות חדשות ועזרים דוגמת גריפ. אף שהמצלמות (והעדשות) הוצגו עוד בתערוכת פוטוקינה בשנה שעברה – ההכרזה בסוף השבוע הביאה עימה הרבה מאד פרטים חדשים וכמובן גם את המחירים ומועדי ההגעה לשוק.

במהלך תערוכת פוטוקינה 2018 הזדמן לנו לצלם ולראיין את נציג חברת פנסוניק שהראה לנו את אבות הטיפוס של מצלמות ה-S1 וה-S1R. אז היו אלו רק גופים לא פעילים וגם הפרטים שחברת פנסוניק הייתה מוכנה לחשוף באותו הזמן היו מצומצמים מאד – לאחר ההכרזה הרשמית בסוף השבוע אנו כבר יודעים (כמעט) את כל הפרטים הרלוונטיים אודות שתי המצלמות החדשות ושלושת העדשות שיושקו על ידי פנסוניק בשלב הראשון. חשוב לציין כי לא מעט משתמשים מן האתרים הגדולים זכו להתנסות ראשונה עם המצלמות והתגובות עד כה מעורבות למדי (ראו סרטונים בהמשך).

אב הטיפוס של ה-S1R שצילמנו בפוטוקינה 2018

Panasonic S1R

נפתח בתזכורת לגבי כמה מן התכונות המרכזיות של שתי המצלמות החדשות (וכמה פרטים לגבי העדשות) שהצגנו לאחר תערוכת פוטוקינה והפעם עם עדכונים מן ההשקה עצמה:

  • ה-S1 תגיע עם חיישן 24 מגה פיקסל בעוד ה-S1R תגיע עם חיישן 47 מגה פיקסל – שתיהן בעלות חיישני FF חדשים מבית פנסוניק.
  • שתי המצלמות יגיעו עם תושבת L שהתחילה את דרכה בלייקה (כיום משמשת את ליין ה-SL ולה לא מעט עדשות מעולות – ויקרות מאד; סיגמא צפויה להשיק ליין עדשות בתושבת L משלה עם מצלמות בהמשך השנה).
  • בשתי המצלמות שולב מעבד Venus חדש ורב עוצמה.
  • טווח הרגישות של החיישנים בשתי המצלמות עומד על 100-51200 ISO.
  • לשתי המצלמות מערכת פוקוס (מבוססת קונטרסט בלבד) עם 225-אזורים (בטכנולוגיית DFD) שאמורה להיות מהירה מאד בסטילס (בכל הקשור לוידאו ראו התייחסות בחלק מהסרטונים שצרפנו).
  • שתי המצלמות יקליטו ב-4K עד 60p (ה-S1 עם קרופ קטן 1.09x וה-S1R עם קרופ משמעותי 1.5x). לדגם ה-S1 אין מגבלת זמן בצילום וידאו (לפחות בדגם המשווק בארה”ב) לדגם ה-S1R ישנה מגבלה של 30 דקות כמקובל בתעשיה.
  • שתי המצלמות תומכות ב-10bit HLG אבל אם תרצו 4:2:2 V-Log תאלצו לשלם בנפרד על קושחה משופרת.
  • לשתי המצלמות זוג כרטיסי זיכרון (XQD ו-SD עם תמיכה ב-UHS-II).
  • מסך המגע (2.1 מליון נקודות בגודל של 3.2 אינצ’) שמגיע עם המצלמה הוא בר הטיה עם הטיה ימינה (בדומה לחלק ממצלמות פוג’י) אבל לא מתהפך (לצילום עצמי תצטרכו מוניטור נפרד).
  • עם המצלמה יגיעו בשלב הראשון 3 עדשות – 24-105 מ”מ צמצם f/4 (במחיר של $1299) , עדשת 70-200 מ”מ f/4 (במחיר של $1699) ועדשת 50 מ”מ f/1.4 (יקרה במיוחד – $2299). בשלב זה יש ללייקה שורה של עדשות המתאימות לתושבת ה-L באורכי מוקד שונים כולל עדשות זום איכותיות – הבעיה העיקרית היא המחיר – רובן ככולן עדשות מאד יקרות (ולרוב גם גדולות) שיהיו כנראה מחוץ לטווח המחיר של מרבית משתמשי פנסוניק. בפנסוניק מתחייבים לשיק 10 עדשות חדשות לליין עד 2020 (בסרטון מסיבת העיתונאים בהמשך יש מפת דרכים לעדשות).
  • לשתי המצלמות מייצב מובנה בגוף וחלק מהעדשות התומכות יגיעו בנוסף עם ייצוב משלהן (הייצוב הפנימי בגוף המצלמה מספק עד 5 סטופים ופנסוניק טוענת לתוספת של עד סטופ נוסף עם חלק מהעדשות).
  • לשתי המצלמות עינית ברזולוציה הגבוהה ביותר מבין המתחרות עם לא פחות מ-5.7 מליון נקודות והגדלה של 0.78x.
  • למצלמות תמיכה בהטענה מ-USB-C.
  • למצלמות גוף מגנזיום עם עמידות גבוהה למים/אבק וקור.
  • מהירות הצילום המקסימאלית של שתי המצלמות עומדת על 6 תמונות לשנייה.
  • לשתי המצלמות מצב multi shot ברזולוציה גבוהה (על חצובה) המאפשר על פי פנסוניק תמונות ברזולוציה של 96 מגה פיקסל (S1) ולא פחות מ-187 מגה פיקסל (S1R).
  • לשתי המצלמות מסך עליון (בדומה לניקון Z6/Z7 ולקנון EOS-R).
  • פנסוניק מציעה עם המצלמות סוללה חדשה וגדולה במיוחד (גדולה משמעותית מזו של ה-GH5) עם 360 ו-380 תמונות לטעינה (S1 ו-S1R בהתאמה).
  • המחירים של שתי המצלמות צפויים להיות גבוהים משמעותית משל המתחרות – דגם ה-S1 יימכר תמורת 2500 ודגם ה-S1R תמורת 3700 דולר החל מאפריל 2019. גריפ למצלמות צפוי להגיע באותו הזמן תמורת כ-350 דולרים.

יש כאן כאמור הרבה מאד מידע והרבה מאד פרטים חדשים שלא היו גלויים בפנינו כשראינו את המצלמות לראשונה (ברור למשל לגמרי כרגע שה-S1 מיועדת יותר לוידאו בעוד שה-S1R היא בעלת אורינטציה גבוהה יותר לסטילס). על הנייר מדובר במתמודדות שמספקות תחרות חזקה מאד לסוני וכמובן גם לקנון וניקון בדגמים המקבילים. אלא שברשת יש מסתבר כבר לא מעט ביקורת על חלק מההחלטות של פנסוניק כפי שבאו לידי ביטוי בהשקה – הן על הנייר וגם לאחר התנסות קצרה, מי ששוקל רכישה של המצלמות הללו מומלץ במיוחד לצפות בסרטונים של טוני נורתרופ ו-cinema5d המופיעים בהמשך:

טוני נורתרופ עם הרבה ביקורת על ההשקה החדשה

cinema 5D עם התייחסות אחרי שימוש ראשוני לנושא הוידאו במצלמות

ויש כמובן גם התייחסויות כלליות יותר (ואולי גם חיוביות יותר) – DPR

ו-proAV באנגליה

למי שרוצה עוד מידע הינה מסיבת העיתונאים המלאה של פנסוניק עם הרבה פרטים טכניים

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *