ראשי פוטוקינה 2018 פוטוקינה 2018: הצצה ראשונה אל הפנסוניק S1/S1R ומוצרים נוספים

פוטוקינה 2018: הצצה ראשונה אל הפנסוניק S1/S1R ומוצרים נוספים

0
0

אנו ממשיכים היום בסיקור המקיף שלנו אשר צולם במסגרת תערוכת פוטוקינה 2018 שנסתיימה זה מכבר, והפעם שיחה עם נציג בכיר של חברת פנסוניק אודות מצלמות ה-Full Frame החדשות שהושקו בתערוכה, העדשות החדשות ועוד כמה תוספות.

Dan Unger – נציג חברת פנסוניק איתו שוחחנו בתערוכה, איש יח”צ וותיק ונעים הליכות האחראי על כל מוצרי פנסוניק בארה”ב מבחינת התקשורת ולא רק בתחום הצילום (הוא אגב יהודי בעל משפחה בישראל וביקר כאן פעמים רבות), היה מסתבר מופתע מהמפרט של המצלמות החדשות בדיוק כמונו (שנינו נחתנו בגרמניה ערב לפני התערוכה ממש כשפנסוניק הודיעה על ה-S1/SIR). מסתבר שהחברה שמרה על הפרטים המדוייקים קרוב מאד לחזה ומעט מאד אנשים מחוץ ליפן ידעו את המפרט המדויק של המצלמות.

אבטיפוס של מצלמת ה-S1R בפוטוקינה

Panasonic S1R

אז מה אנו בעצם יודעים על המצלמות החדשות אחרי ההכרזה – למעשה לא יותר מידי – מדובר בשלב זה בסוג של הכרזת פיתוח – המצלמות והעדשות החדשות שיגיעו איתן בשלב הראשון עדיין בתהליכי פיתוח (המוצרים שאנו ראינו היו אבות טיפוס לא פעילים – חלק מהעדשות אגב הודפסו במדפסת תלת מימד והוצגו ללא זכוכית), די בדומה למה שעשתה פנסוניק לפני כשנתיים כשחשפה את ה-GH5 לראשונה בפוטוקינה בשלב מוקדם של הפיתוח.

הינה מה שבכל זאת ידוע על ה-S1 והאחרות מרובת הפיקסלים – ה-S1R:

  • ה-S1 תגיע עם חיישן 24 מגה פיקסל בעוד ה-S1R תגיע עם חיישן 47 מגה פיקסל – שניהן חיישני FF חדשים מבית פנסוניק.
  • שתי המצלמות יגיעו עם תושבת L שהתחילה את דרכה בלייקה (כיום משמשת את ליין ה-SL ולה לא מעט עדשות מעולות – ויקרות מאד).
  • שתי המצלמות יקליטו ב-4K עד 60p (אין פרטים נוספים ביחס לאיכות הוידאו/צבע בשלב זה).
  • לשתי המצלמות זוג כרטיסי זיכרון (XQD ו-SD).
  • המסך שמגיע עם המצלמה הוא בר הטיה עם הטיה ימינה (בדומה לחלק ממצלמות פוג’י) אבל לא מתהפך (לצילום עצמי תצטרכו מוניטור נפרד וחבל).
  • המצלמות גדולות יותר מה-GH5 אבל מרגישות בהחלט לא רע ביד ממה שניסינו בתערוכה (אלא אם יש לכם ידיים קטנות במיוחד).
  • עם המצלמה יגיעו בשלב הראשון 3 עדשות – 24-105 מ”מ, 70-200 מ”מ (לא פורסמו הצמצמים אבל הראשונה תהיה כנראה f/4 אם אנו יכולים לשער) ועדת 50 מ”מ f/1.4 גדולה למדי.
  • בשלב זה יש ללייקה שורה של עדשות המתאימות לתושבת ה-L באורכי מוקד שונים כולל עדשות זום איכותיות – הבעיה העיקרית היא המחיר – רובן ככולן עדשות מאד יקרות (ולרוב גם גדולות) שיהיו כנראה מחוץ לטווח המחיר של מרבית משתמשי פנסוניק. בפנסוניק מתחייבים לשיק 10 עדשות חדשות לליין עד 2020 (למעשה כשלוקחים בחשבון שהמצלמות יהיו זמינות בשנה הבאה מדובר ב-10 עדשות בטווח של כשנה – בהחלט מרשים). גם סיגמא צפויה להשיק ליין עדשות לתושבת L (אולי גרסה מותאמת לליין עדשות ה-FE לסוני שזאת השיקה זה מכבר).
  • לשתי המצלמות יהיה מייצב מובנה בגוף וחלק מהעדשות התומכות יגיעו בנוסף עם ייצוב משלהן.
  • לשתי המצלמות מסך עליון (בדומה לניקון Z6/Z7 ולקנון EOS-R).

חסרים עדיין הרבה מאד פרטים ואין כמובן גם מחיר צפוי בשלב זה לשתי המצלמות (אבל אפשר להניח שזה אמור להתחרות ראש בראש בניקון Z6/Z7 ובסוני A7III ו-A7R III), ההשקה בכל אופן צפוי כנראה ברבעון הראשון של 2019 (אולי סביב תערוכת NAB בארה”ב (בחודש אפריל).

אבטיפוס של עדשת ה-70-200 מ”מ למצלמות ה-S1/S1R העתידיות

Panasonic 70 200

מעבר לשתי המצלמות החדשות שוחחנו עם דן בקצרה גם לגבי ה-LX100 Mark II שהוכרזה זמן מה לפני התערוכה ותתחיל להגיע לשוק בסוף החודש. גם בפנסוניק מודים שלא מדובר במצלמה שמביאה חידושים גדולים מידי – מלבד החיישן החדש (17 מגה פיקסל במקום 12) יש לנו כאן בעיקר מסך מגע (ללא הטיה או מפרק לצערנו) שלא היה בדגם הקודם וכמה שיפורי ממשק עם יכולות כגון BT משופר וסטילס מוידאו 4K. המחיר – כ-1000 דולרים.

המוצר האחרון שהושק התערוכה עצמה היה עדשת 10-25 מ”מ מהירה – צמצם f/1.7 למצלמות מיקרו 4/3. למעשה מדובר באבטיפוס מוקדם (פלסטיק בהדפסת תלת מימד כפי שהוצג בתערוכה) לעדשה שתגיע לשוק מתישהו במהלך 2019. העדשה עצמה גדולה למדי, היא מפותחת בשיתוף עם חברת לייקה (כמו מספר עדשות אחרות של פנסוניק) ואין בשלב זה מחיר צפוי או פרטים אחרים אודותיה. ההשקה שלה בשלב זה נעשתה באופן ברור בכדי להמחיש את המחויבות המתמשכת של פנסוניק לליין המיקרו 4/3 גם כשהיא עובדת על מצלמות ה-S1/S1R.

אבטיפוס של עדשת ה-10-25 מ”מ f/1.7 העתידית למצלמות מיקרו 4/3 – פנסוניק לא נוטשת את הפורמט

Panasonic 10 25mm f 17

ראיון הוידאו שקיימנו עם פנסוניק בתערוכת פוטוקינה 2018

בימים הקרובים אנו נמשיך לפרסם כאן קרוב ל-20 סרטונים וראיונות מן התערוכה עם מיטב החברות, המוצרים והמציגים ואתם מוזמנים להמשיך לעקוב אחרינו כאן במגה פיקסל, בעמוד הפייסבוק שלנו ודרך ערוץ היוטיוב של אתר הבת LenaVid.com.

תודה מיוחדת לצלם ודים סוחרבסקי שהתלווה אלינו לתערוכת פוטוקינה והיה אחראי על צילום הסרטונים והתמונות בתערוכה.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב פוטוקינה 2018

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *