ראשי ביקורות\סקירות ביקורות ביקורת: WD My Passport SSD

ביקורת: WD My Passport SSD

0
0

אנו ממשיכים היום בסדרת הביקורות המקיפה שלנו אודות התקני אחסון ניידים של מספר יצרניות והדגם השלישי אותו אנו בוחנים הוא ה-WD My Passport SSD.

לפני כשבועיים פתחנו את הסדרה עם ביקורות אודות ה-Extreme Portable SSD של חברת סנדיסק (כיום חטיבה של חברת WD) והיום אנו ממשיכים עם בדיקה של דגם דומה למדי של חברת האם ה-My Passport SSD (גרסת ה-SSD לסדרת ה-My Passport הפופולארית של החברה).

לפני שניגש לביקורת עצמה פרט חשוב – סדרת הביקורות הנוכחית הייתה אמורה להתפרסם כבר בשנה שעברה (אנו קיבלנו חלק מהתקני האחסון לפני קרוב לשנה – כולל את הדגם שנבדוק היום), ההתארכות של סדרת הראיונות של פוטוקינה 2018 (כזכור פרסמנו למעלה מ-20 סרטונים מהתערוכה) ולאחרונה הקמת הסטודיו החדש שלנו שעודנו בשלבי בנייה וחייבה אותנו להשקעת זמן משמעותית (אנו נרחיב על כך בהמשך השנה) גרמה לדחייה מסויימת בפרסום סדרת הביקורות הנוכחית. בהקשר הנוכחי לדחיה יש חשיבות רבה שכן מסתבר ש-WD השיקה גרסה חדשה (זהה לחלוטין חיצונית וגם דומה מבחינת שם המוצר אך שונה מבחינת שם הקוד). הגרסה החדשה על פי כל המבחנים שפורסמו ברשת מהירה יותר – נרחיב עוד על כך בסיכום.

ה-WD My Passport SSD קטן וקל במיוחד (40 גרם בלבד ואורך של 9 ס”מ ורוחב של 4.5 ס”מ). אין שום כפתורים או חיבורים על הכונן פרט לחיבור USB-C יחיד (בדיוק כמו לאחיו מסנדיסק) והמבנה משלב מתכת ופלסטיק (והוא עמיד לנפילות אם כי לא ידוע לנו על עמידות למים).

מבנה עשוי מתכת ופלסטיק

My passport ssd 2

כמו הסנדיסק גם כאן לא תקבלו יותר מידי בחבילה פרט לכונן עצמו – הכבל המגיע עם הכונן לא מאד קצר אבל גם לא ארוך מידי ודי קשיח – היינו מאד רוצים לראות יצרניות משלבות כבל USB-C באורך של מטר לפחות ובעל גמישות טובה יותר לטובת משתמשי מחשבים שולחניים. מעבר לכך תקבלו מתאם ל-USB-A רק קחו בחשבון שהשימוש בו לא בהכרח יבטיח ביצועים זהים לחיבור למחשב בעל כניסת USB-C.

כמו בביקורת הקודמת ביצענו את הבדיקה על מחשב העריכה החדש ורב העוצמה שלנו הכולל מעבד Core i9-9900K, זיכרון – 32GB, כרטיס מסך Asus RTX 2070, לוח אם Z390 Gigabyte DESIGNARE הכולל 2 חיבורי TB3 (התואמים כמובן גם ל-USB-C) ושני התקני אחסון מהירים מסוג Samsung 970 EVO ומערכת הפעלה WIN 10 Pro.

המבחנים שלנו כללו בדיקות סינתטיות (באמצעות תוכנת ה-CrystalDiskMark 6.0.2) וכן בדיקות העברת קבצים מהמחשב ואל המחשב (באמצעות קבצי מבחן בגדלים שונים). בניגוד למבחן בביקורת שעברה בו קיבלנו תוצאות “טובות מידי” בעת העברה של קבצים מהכונן חזרה למחשב הפעם ערכנו את הבדיקה על מחשב נפרד וקיבלנו תוצאות ריאליות יותר.

הדגם הישן – יקר ואיטי 

My passport ssd 1

בתוכנת ה-CrystalDiskMark קיבלנו תוצאות של – 384MB/s בקריאה ומהירות מעט נמוכה יותר של 373MB/s בכתיבה. חשוב לציין כי מהירות זאת היא איטית יותר באופן משמעותי ביחס לסנדיסק אותו בדקנו (שם המהירויות היו סביב 480MB/s).

מבחן העברת הקבצים אל ומהמחשב (מה שמכונה בלעז real world test) ראינו מהירות כתיבה רציפה מהמחשב לכונן של כ-332MB/s (במבחן הועברו 5.65GB של קבצי וידאו בגדלים שונים בתוך כ-17 שניות), בכיוון ההפוך ביצענו כאמור את הבדיקה על מחשב אחר וקיבלנו מהירות דומה (סביב 330MB/s).

כאמור המהירויות שקיבלנו עם הכונן נמוכות בעשרות אחוזים ביחס לסנדיסק אותו בדקנו לאחרונה. מקריאה ברשת עולה שהדגם החדש של הכונן – שנמכר אגב כיום באמזון במחיר זול משמעותית מהדגם הישן אותו אנו בדקנו (מוזר – אנחנו יודעים – לא ברור כלל מדוע אמזון ו-WD ממשיכים למכור את הדגם הישן ועוד מתמחרים אותו במחיר כה גבוה), מציג ביצועים דומים מאד לאלו של הסנדיסק. לפיכך ההמלצה הגורפת שלנו היא לבחור בסנדיסק או בדגם החדש ולהתעלם מן הדגם הישן (והיקר).

בכל הנוגע למחירים שני הדגמים נמכרים כיום בחו”ל ברמות מחירים דומות של כ-180-190 דולרים לנפח של 1TB (סנדיסק ו-WD). הכוננים זמינים גם בנפחים קטנים יותר וגדולים יותר.

סרטון הביקורות שלנו מאתר הבת בשפה האנגלית LensVid.com

 

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *