ראשי חדשות הכרזות מוצרים סקירה מקיפה של ה-RX0 II – זעירה ומתקדמת

סקירה מקיפה של ה-RX0 II – זעירה ומתקדמת

0
0

מוקדם יותר השבוע השיקה חברת סוני גרסה שנייה למצלמת ה-RX0 הזעירה שלה. בעוד שהדגם הראשון בסדרה סבל ממספר מחלות ילדות (כולל נטיה משמעותית להתחממות) הדגם החדש משפר שורה ארוכה של תכונות ומוסיף מספר יכולות חשובות. ברשת כבר התפרסמו מספר סקירות ואנו מביאים היום בפניכם שתים מהן.

לא מעט שינויים הוכנסו לדגם ה-RX0 II ביניהם חיישן 1 אינצ’ חדש (עם רזולוציה מופחתת באופן מפתיע – 15 מגה פיקסל במקום 21 מגה פיקסל בדגם הקודם), אבל בצד החיובי המצלמה מאפשרת צילום בעד 4K ב30p (עם S-log2) בעוד שבדגם הקודם נדרש מקליט חיצוני לשם כך מה שהפך את גודלה של המצלמה לחסר משמעות למי שמעוניין בצילום וידאו ב-4K. בדגם החדש יש גם אפשרות לצילום ממושך ללא התחממות (מבדיקות נראה שהסוללה הפנימית מחזיקה למעלה מ-40 דקות של צילום ב-4K – בארה”ב לפחות אין גם הגבלת זמן צילום במצלמה).

Jason Vong בביקורת על ה-RX0 II

אולי השינוי הבולט ביותר במצלמה החדשה הוא המעבר למסך בר הטיה – עדיין מדובר במסך זעיר ביותר (1.5 אינצ’ המקשה מאד על הצפיה ושינוי ההגדרות) ועדיין במקרה הנוכחי החליטו בסוני לאמץ את אותה גישה מה-A6400 שהוכרזה לאחרונה עם מסך מתהפך המאפשר צילום סלפי (המסך הקטן יאפשר לפחות לבחון קומפוזיציה בעת צילום עצמי).

יש גם לא מעט דברים שלא השתנו – המבנה הכללי נותר זהה – אם כי מעט עבה יותר בכדי לאכלס את המסך המתהפך, העדשה נותרה דומה – לפחות מבחינת אורך המוקד – צייס 24 מ”מ f/4 אם כי מרחק המיקוד המנימימאלי ירד ל-20 ס”מ. גם כאן יש לנו WIFI/BT אם כי האפליקציה החדשה מאפשרת תכונות מעניינות כגון ייצוב דיגיטלי מתקדם (שבהדגמות נראה שעובד לא רע בכלל וזאת משום שהוא משתמש בנתוני מד תאוצה במצלמה עצמה).

iPhonedo בביקורת משעשעת ומעמיקה על ה-RX0II

נושא אחד שעלה בלא מעט ביקורות קשור לפוקוס. למצלמה בדיוק כמו לדגם הקודם אין אפשרות מעקב פוקוס רציף (היא כוללת רק מצב AF-S ולא AF-C) וזאת למרות שלמצלמה יש פוקוס עוקב עין. התוצאה עשויה להיות לא מעט פספוסי פוקוס – בחירה מוזרה של סוני לאור העובדה שקהל היעד של המצלמה כולל בין השאר לא מעט וולוגרים אשר ירצו להשתמש בה לצילום עצמי.

פוקוס בצד, אולי הבעיה הגדולה ביותר לדעתנו עם המצלמה החדשה הוא תג המחיר שלה. בארה”ב מחירה עומד על 700 דולרים. מחיר זה אינו רחוק במיוחד מה-A6400 (אם כי למען ההגינות מדובר במצלמה ללא עדשה) אך גם מה-RX100 VA המעודכנת המציעה תכונות דומות למדי בנוסף לעדשת זום מובנית ומהירה יותר.

צילום עצמי קומפקטי במיוחד – אך באיזה מחיר?

ezgif.com resize

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *