KATA 3N1-30 – ביקורת

8
0

את ה-3N1-30 לקחנו לבדיקה כחלק מביקור אינטנסיבי בן 7 ימים בלונדון אותו ערכנו לאחרונה. מחברת ABS, נציגי KATA בישראל, קיבלנו את האפשרות לבחור כל תיק מהליין הנוכחי של החברה ולאחר התלבטות קצרה החלטנו כי מבחינת היחס בין גודל פיזי, נפח נשיאת ציוד צילום ונפח נשיאת ציוד אישי, ה-3N1-30 הוא הבחירה המתאימה ביותר עבורנו לנסיעה הנוכחית. כיצד עמד ה-3N1-30 במבחן – אתם מוזמנים לקרוא בביקורת שהכנו עבורכם.

רקע

עולם תיקי הצילום מציג מזה שנים רבות שני סוגים עיקריים של תיקים: תיקי גב (הנישאים על שתי הכתפיים) ותיקי צד (הנישאים על כתף אחת ומכונים לעיתים גם תיקי Sling). תיקי הצד מאפשרים בדרך כלל שליפה מהירה של המצלמה ללא הורדת התיק מן הגב אך מוגבלים בכמות הציוד שהם יכולים לשאת מבלי לפגוע בכתף. תיקי הגב מסוגלים לשאת ציוד כבד בהרבה אך הם מקשים על הצלם לשלוף במהירות וביעילות את המצלמה.

סדרת ה-3IN1 של חברת KATA הוצגה לראשונה ב-2008. KATA הייתה יצרנית התיקים הראשונה בעולם להציג שילוב בין תיק צד עם שליפה מהירה, ותיק גב ארגונומי ופתחה בכך נישה חדשה בעולם תיקי הצילום. יתר החברות לא איחרו להעתיק את הקונספט וליצור גרסאות משלהן.

סדרת ה-3IN1 הפכה עם השנים לפופולארית למדי והיא כוללת כיום מספר גרסאות בגדלים שונים הממוספרים בסדר עולה (מ-10 ועד 30). התיקים בסדרה סימטריים, דבר המאפשר שימוש ובעיקר שליפה מהירה הן לצלמים ימניים והן לשמאליים. מערכת הרצועות של הסדרה מתקדמת במיוחד ומאפשרת שלושה מצבי נשיאה: תיק צד על כתף אחת, תיק גב על שתי הכתפיים (בצורה סטנדרטית) ותיק גב כאשר שתי הרצועות קשורות באלכסון מקדימה (בצורת X המזכירה את הסגירה המקובלת של חגורת המושב בקרב נהגי מכוניות מרוץ).

ה-3N1-30 על רקע הביג בן (צילום: עידו גנוט)

kata in london

אנו בדקנו כאמור את התיק בלונדון בראשית חודש אפריל, ביקור אשר כלל צילום רחוב במשך מרבית  שעות היום (ראו בין השאר “מצלמות בלונדון” ו-“10 טיפים לצילום חי“). בצירוף מקרים משעשע מסתבר שאחד הסרטונים הראשונים אותם צילמה חברת KATA במטרה לחנוך את סדרת התיקים צולם אף הוא בלונדון:

מבנה וחלוקה לתאים

ל-3N1-30 שני תאים עיקריים ושני תאים קטנים בצדדים לציוד נלווה.

תא ציוד צילום – התא הגדול ביותר בתיק. KATA בחרה בחלוקה זו של נפח האחסון בין ציוד צילום לציוד אישי משום שהיא רואה את ייעודו המרכזי כתיק צילום ורק אחר כך כתיק יום יום (במספר תיקים אחרים של חברת KATA החלוקה מאוזנת יותר וכמות ציוד הצילום אותה ניתן לשאת קטנה לרוב באופן משמעותי על חשבון הציוד האישי). מה נכנס בתא? משבוע ההתנסות שלנו התשובה – לא מעט. אנו הצלחנו להכניס בתיק 4 עדשות וגוף והיינו יכולים לשאת עדשה קטנה-בינונית נוספת. מכיוון שגופים ובעיקר עדשות מגיעים בגדלים שונים לא ניתן להגדיר באופן מדויק את כל מגוון הקומבינציות אשר יכנסו בתיק ואת אלו שלא. אנו נשאנו עימנו גוף קטן ללא גריפ (D5000 של ניקון) עם עדשת טלפוטו ארוכה יחסית –  70-300 ועליה HOOD אשר נכנסה לאורך התיק באופן מושלם, וכן שלוש עדשות קטנות יחסית (60 מ”מ מאקרו, 18-105 מ”מ וה-35 מ”מ). עבור הצילומים לכתבה זו הכנסנו לתיק ציוד גדול יותר אשר כלל בין השאר מצלמת D700 ועליה עדשת 70-200 מ”מ של ניקון ועוד מספר עדשות נוספות ופלאש – כפי שניתן לראות כולם נכנסו בתיק. ככלל בעת רכישת תיק צילום מומלץ מאד להביא את הציוד אותו אתם מתכננים לשאת בתיק לחנות ולוודא שהוא אכן מתאים.

תא ציוד הצילום כשהוא ריק (צילום: אופיר אילוז)

kata open1

תא הציוד מלא – מצלמת D700 ועליה עדשת 70-200 ומספר עדשות נוספות (צילום אופיר אילוז)

kata eqipment

התא המרכזי מודולארי ביותר ואנו ערכנו מספר התאמות באמצעות המפרידים איתם הגיע התיק בכדי לאפשר לכל הציוד להיכנס בנוחות (עוד על כך בהמשך).

תא לציוד אישי – תא הציוד האישי בתיק מרווח למדי והספיק לנו לנשיאת כל הדרוש לנו ליום שלם של סיור עירוני. אנו הצלחנו לדחוס פנימה חצובת שולחן, ארנק, פנקס, נרתיק למשקפיים, בקבוק שתייה (חצי ליטר – עוד על כך מייד), וז’קט או סוודר. בתא עצמו שורה של כיסים (עבור עטים וחפצים קטנים אחרים) אשר היו בהחלט נוחים לשימוש ומילאו את ייעודם. אם אתם מתכננים לקחת את ה-3N1-30 כתיק ראשי למספר ימים בשטח כדי שתבדקו היטב מה אתם לוקחים איתכם כי התיק לא תוכנן ולא נועד לשמש כתיק טיולים, אלא כתיק צילום עם מקום נדיב יחסית לציוד אישי.

תא הציוד האישי ריק ופתוח לחלוטין (צילום: אופיר אילוז)

kata top open

תא הציוד האישי – לא רק לגברים (צילום: אופיר אילוז)

kata makup

תאים צידיים לציוד נלווה – בתיק שני תאים צידיים קטנים יחסית. התאים מתאימים למטענים, מכשירים סלולאריים שאינם ארוכים במיוחד וחפצים קטנים נוספים. כל תא מחולק לכיס ראשי וכיס פנימי עם רשת.

תא קטן בכל צד (צילום: אופיר אילוז)

kata back eden2

תא למחשב נייד – בדגם ה-3N1-30 בו עשינו שימוש אין תא למחשב נייד (לא היה לנו צורך בו במהלך היום בנסיעה הנוכחית בכל מקרה). לסדרת ה-3IN1 תת סדרה אשר הוכרזה בשנת 2009 וכוללת גם מקום למחשב נייד. דגם ה-3N1-33 הדומה מאד לדגם אותו בדקנו הוא המקביל הישיר לדגם ה-3N1-30. ההבדלים בין השניים קטנים למדי, מלבד אפשרות נשיאת מחשב בגודל 15.4 אינצ’ בגב התיק ישנם הבדלים מינוריים בגודל (דגם ה-3N1-33 גם כבד בכ-200 גרם).

תוספות – ה-3N1-30 מגיע עם ארבעה מפרידים (שניים גדולים ושניים קטנים) הניתנים להתאמה או הוצאה. אנו עשינו שימוש באחד מן המפרידים הקטנים בכדי ליצור הרחבה במרכז התיק מתחתיה הכנסנו את עדשת הטלפוטו הארוכה. הפתרון עבד בצורה סבירה אך המלצנו ל-KATA לשקול אפשרות לספק בגרסה הבאה גם פתרון קשיח יותר אשר יפריד בין תאי העדשות השונים למצלמה והעדשה במרכז התיק (הדבר בלט במיוחד כשתא הציוד האישי היה מלא ודחק את תאי העדשות זה לעבר זה) – החברה הבטיחה לבדוק את הנושא. בנוסף בדומה לשאר התיקים של חברת KATA גם ה-3N1-30 מגיע עם כיסוי נגד גשם (מקופל לכדור זעיר). למרות שלונדון מתאימה מאוד בדרך כלל לבחון את יעילותם של כיסויים נגד גשם, הפעם זרחה עלינו השמש לכל אורך המסע והכיסוי שלנו נותר מיותם.

כיסוי גשם (צילום: אופיר אילוז)

kata rain cover

מנשא לחצובה – בנסיעה הנוכחית לא היה לנו צורך בחצובה ולכן גם לא הרגשנו בחסרונה באופן מיוחד. אך כאשר התיישבנו לכתוב את הביקורת נזכרנו מייד כי לא ראינו מקום לנשיאת חצובה ולמעשה מבנה התיק לא נראה כאילו הוא מאפשר כלל נשיאה של חצובה (מלבד חצובה שולחנית אותה לקחנו על כל מקרה ושהתה בתא הציוד האישי). חיפוש זריז באתר חברת KATA (אתר נוח מאד לשימוש הגדוש במידע ובסרטונים מועילים) העלה כי לחברה מוצר משלים המכונה 3N1 Tripod Holder ומתאים לכל תיקי הסדרה. מדובר במעין נרתיק היושב בחלקו הקדמי של התיק ומאפשר נשיאה של חצובת טיולים (תשכחו מחצובות סטודיו או חצובות ארוכות אחרות). בסרטון הקצר הבא ניתן לראות כיצד להרכיב את ההתקן:

לא הזדמן לנו כאמור לנסות את המנשא אבל הוא מתוכנן במטרה שלא להפריע לשליפה המהירה של המצלמה. KATA לרוב נדיבה מאד בכל הקשור לתוספות קטנות המגיעות עם תיקי החברה ולנו מעט חבל שהחברה לא כללה את המנשא לפחות בשני התיקים הגדולים והיקרים יותר מן הסדרה (ה-30/33).

מים – מרבית חברות תיקי הצילום ובהן גם חברת KATA התעלמו במשך שנים במופגן מן הצורך במקום ייעודי למים בתיקי הצילום שלהן (הדבר מטריד במיוחד בתיקים רב שימושיים דוגמת ה-3N1-30 אשר נועדו לשימוש בידי צלמים חובבים ומקצוענים גם במסגרת טיול או סיור בשטח). נקודה זו מוזרה בעינינו שבעתיים בשל ההיסטוריה של חברת KATA בפיתוח תיקים לתחום הביטחוני ואף העלינו את הסוגיה בפני נציגי החברה ביותר משיחה אחת. לאחרונה נראה כי יש תזוזה בכיוון ואנו מצפים לראות כיצד הדבר יבוא לידי ביטוי בדור החדש של תיקי ה-3IN1 של החברה (כבר בליין 2010 ניתן היה לראות ניצנים ראשונים לשיפור – כפי שראינו בביקורת שלנו על דגם ה-KATA Bumblebee DL 210).

מים – ליטר וחצי – נכנס בקושי – בקבוק של ליטר דווקא כן (צילום: אופיר אילוז)

kata bottle

למרות העדרו של תא נשיאה ייעודי למים תא הציוד האישי המופרד מתא ציוד הצילום מכיל בקבוק מים בנפח של עד ליטר – תלוי במבנה הבקבוק (בקבוקי ליטר וחצי היו ארוכים מידי לנשיאה נוחה בתא). בתיק בעל מבנה כשל ה-3N1-30 יש לחברת KATA בעיה עקרונית ליצור תא ייחודי למים, אך היצירתיות הרבה של מעצבי החברה יכולה לאפשר בדור הבא של התיק מקום ייעודי על חשבון חלק מן המקום לציוד אישי באחד הצדדים ואנו הצגנו לנציגי חברת KATA מספר רעיונות משלנו לפתרון הבעיה ואנו מקווים כי בחברה אכן יבחרו להוסיף יכולת חשובה זו לדור התיקים הבא.

ארגונומיה

ה-3N1-30 כמו תיקים אחרים מסדרת ה-3IN1 דורש כמה דקות של היכרות בכל הנוגע לתפעול. התיק יכול לשמש כתיק גב רגיל (שתי כתפיים) או כתיק “צד” (בעל רצועה יחידה “בהצלב” הנלבשת במרכז הגוף). התיק עצמו מתאים לימניים או שמאליים והוא מאפשר שליפה מהירה של המצלמה מכל אחד מן הצדדים ללא צורך להוריד את התיק לרצפה. אנו מצאנו את התכונה הזו יעילה ביותר ועשינו בה שימוש רב. את האפשרות לשאת את התיק על כתף אחת לעומת זאת לא ניצלנו בעיקר בשל משקלו של התיק כשהוא מלא, עניין אשר לא היטיב עם הכתף שלנו. את האפשרות ללבוש את התיק בתצורת X (כששתי הרצועות מוצלבות) לא הספקנו לבדוק בלונדון אך מכמה ניסיונות אותן ביצענו לצורך כתיבת הביקורת אנו יכולים לומר שהתיק מרגיש מאובטח יותר ממצבו כתיק גב רגיל אך לבישתו והסרתו מורכבת מעט ועשוי להיווצר לחץ בנקודת החיבור בין שתי הרצועות במרכז הגוף במקרים מסויימים. כמו כן אנו לא משוכנעים שכל הנשים ימצאו את צורת הנשיאה הזאת נוחה במיוחד.

תצורת X (צילום: אופיר אילוז)

kata X shaped

מערכת הגב של התיק מעולה. בתחילה בחרנו שלא לסגור את רצועת המותניים אך מרגע שעשינו זאת חלוקת המשקל הייתה נפלאה וגם לאחר יום שלם כמעט ולא חשנו בתיק למרות שהיה מלא לגמרי. המלצנו לחברת KATA לשפר את רצועת המותניים לגרסה מעט יותר מרופדת בדגם הבא (מ-KATA הבהירו לנו כי משום שהרצועה כולה ניתנת להסתרה בגב בתיק בזמן לבישה על כתף אחת, הפיכתה למרופדת לכל אורכה עשויה למנוע את קיפולה התקין). לתיק חסרה גם רצועת חזה (פחות מהותי כשהתיק נישא עם הרצועות במצב X), אנו נקווה כי זו תתווסף בדגם העתידי אם כי ב-KATA לא רואים את נחיצותה (רצועת חזה בסיסית קיימת בחלק מן הליין החדש ואנו מקווים כי גם היא תשופר מעט). ב-KATA בוחנים כרגע אפשרות להוספת רכיב שיאפשר קשירה של המצלמה לתיק להקלת המשקל על הצוואר בדור התיקים הבא.

מערכת גב נוחה במיוחד (צילום: אופיר אילוז)

kata bag back

ההערה המרכזית שלנו בנוגע לארגונומיה קשורה למערכת הרוכסנים ו”הסוגרים” של ה-3N1-30. מעצם טבעם תיקי 3IN1 דורשים מערכת סגירת רוכסנים מורכבת יותר מזו של תיק רגיל. ב-3N1-30 לתא ציוד הצילום שתי מערכות רוכסנים נפרדות ו”סוגר” בכל צד. למרות שהמערכת נשמעת מורכבת התפעול לאחר תרגול קצר הוא פשוט יחסית. הנקודה היא שבשל אופן תפירת הסוגר לא ניתן להצמיד את הרוכסן העליון לתחתון והדבר יוצר פתח קטן גם כשהתיק סגור לגמרי. פתח זה כמעט בלתי נראה כאשר “הסוגר” סגור אבל בפועל התיק אינו אטום לגמרי במצב זה ובמקרה של גשם קל עלולים לחדור אליו מים (לא, זה לא קרה לנו וכן, ברור שבגשם שוטף חובה לשים את כיסוי הגשם, אבל בכל מקרה מדובר בפגם מוזר). בסופו של דבר לא מדובר בבעיה משמעותית, אלא בפגם עיצובי הניתן לתיקון בקלות.

אבזם ורוכסנים – בגרסה האחרונה של התיק סגירת הרוכסנים תוקנה (צילום: אופיר אילוז)

avzam

כאשר שוחחנו עם חברת KATA על הסוגיה התברר לנו להפתעתנו כי החברה לא רק מודעת לבעיה, אלא כבר פתרה אותה בגרסאות האחרונות של הדגם הנוכחי (KATA ידועה כחברה הממשיכה לפתח, לשפר ולתקן מוצרים קיימים לכל אורך חייהם ולפיכך תיק אשר הוכרז ב-2007 עשוי להיות שונה במקצת מדגם זהה מ-2011). הפתרון של KATA פשוט למדי – במקום התפירה המפרידה היוצרת רווח בין שני זוגות הרוכסנים, חיברו ב-KATA רצועת בד זעירה בה ניתן להשתמש לצורך הפרדה בין הרוכסנים לצורך פתיחה מהירה או להשאירה בתוך התיק ולאפשר סגירה מלאה של התיק. לצערנו לא הזדמן לנו לנסות את הפתרון אבל על פניו הוא בוודאי עדיף על המצב הקודם.

שאר הרוכסנים פעלו כראוי (צילום: אופיר אילוז)

avzam3

בתא הציוד האישי לא היו כל בעיות עיצוביות וגם הרוכסנים תפקדו בצורה משביעת רצון. מכיוון שתא זה עשוי להוות מטרה לכייסים (לא משימה פשוטה משום שהרוכסנים נסגרים כלפי גבו של המשתמש) הצענו ל-KATA להוסיף בגרסה הבאה כיסוי סקוטץ לרוכסנים העליונים אשר יקשה עוד יותר על גנבים פוטנציאליים – גה פה נמסר לנו מ-KATA שהדבר יישקל עבור דור התיקים הבא.

שליפה מהירה מהצד – נוח ופשוט (צילום: אופיר אילוז)

kata sling eden

הערה אחרונה לפני שנעבור לסיכום. בעת פתיחת תא ציוד הצילום, הכיסוי העליון של התא צריך להיות מוחזק ביד בכדי שלא ייסגר בחזרה על התא. לא מדובר בעניין ייחודי לתיק הנוכחי אבל משום שמצאנו את עצמנו עוסקים לא מעט בהחלפת עדשות באמצע הרחוב מעל תא הציוד הפתוח – עניין הדורש שתי ידיים, חשבנו כי KATA תוכל לסייע למשתמשים בגרסאות הבאות של התיק באמצעות הוספת קליפס או לולאת הידוק אשר תקבע זמנית את התא הפתוח לחלק החיצוני של התיק ותשאיר אותו פתוח עד לסיום השימוש בו. כמו במקרים הקודמים העלנו את הרעיון בפני החברה ונקווה לראות שיפור בגרסה העתידית.

סיכום

לאחר שבוע אינטנסיבי מאד עם ה-3N1-30 אנו יכולים לומר בפה מלא שהתיק מילא את ייעודו בצורה מצוינת. הוא שמר על ציוד הצילום היקר גם מול העומס של ה-Tube הלונדוני בשעות השיא ומשקלו הנמוך בשילוב עם מערכת הגב המצוינת גרמו לכך שגם לאחר 10 שעות הליכה מאומצת עם ציוד מלא הרגשנו יותר את הרגליים מאשר את הגב. עניין נוסף שמעטים מתייחסים אליו קשור בצורתו הלא סטנדרטית של התיק – דק וארוך. צורה זו הייתה נוחה במיוחד ברכבת התחתית (ובמקומות צרים בכלל) ואפשרה לנו להוריד את התיק ולא לחשוש כי הוא יפריע למעבר.

הולכים ומצלמים (צילום: אופיר אילוז)

IMG 5111

יכולת הנשיאה הכללית של ה-3N1-30 גבוהה יחסית, הוא אולי לא מסוגל לשאת את אותה כמות של ציוד מקצועי כמו תיקים ייעודיים לצילום בלבד אבל גוף וחמש עדשות בינוניות (כולל עדשת טלפוטו ארוכה יחסית על המצלמה) או שני גופים ושלוש עדשות ייכנסו בו ללא קושי.

לא קיים מוצר שלא ניתן לשפר וה-3N1-30 אינו נבדל בכך מתיקים אחרים בהם התנסינו. במהלך הביקורת התייחסנו למספר נקודות פוטנציאליות לשיפור אותן אנו מקווים כי חברת KATA תשלב בדגם הבא אשר צפוי לצאת ככל הנראה בחודשים הקרובים. נושא סגירת הרוכסנים בתא הציוד הראשי כבר נפתר בגרסה האחרונה של התיק ויהיה נחמד לראות בדגמים הבאים מקום ייעודי לבקבוק מים, רצועת מותן מרופדת ואפשרות לחיבור רצועת המצלמה להקלה על הצוואר. בסך הכל אלו הן זוטות שלא השפיעו על חווית השימוש שלנו אבל אנו תמיד שואפים לשלמות ו-KATA ידועה כחברה המקשיבה ללקוחותיה.

אהבנו

  • מקום בשפע לציוד צילום (5 עדשות וגוף או שני גופים ו-3 עדשות).
  • תא גדול יחסית לציוד אישי.
  • אפשרות שליפה מהירה של המצלמה ללא הורדת התיק.
  • מערכת גב מעולה ונוחות גבוהה בעיקר עם רצועת המותניים.
  • קל משקל.
  • מתאים לימניים ולשמאליים כאחד.
  • אפשרות להפוך מתיק גב (שתי כתפיים) לתיק צד (כתף אחת) או לנשיאה הדוקה בתצורת X.

קצת פחות

  • הרוכסנים בתא ציוד הצילום לא נסגרים עד הסוף (כבר טופל בגרסה האחרונה של הדגם הנוכחי).
  • רצועת מותניים לא מרופדת והיעדר רצועת חזה/אפשרות קשירה של המצלמה להקלת העומס.
  • היעדר מקום מובנה לבקבוק מים (אם כי תא הציוד האישי יכול לאכסן בקבוק בן כליטר אחד).

תודה לאודי רופא ולחברת ABS יבואנית KATA על השאלת התיק לצורך הביקורת ותודה מיוחדת לקטיה שוקלין מחברת KATA על הסבלנות שנדרשה בכדי להקשיב לכל השגותינו ועל הפתיחות בקבלת הרעיונות לשיפור אותם העלינו.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות

8 תגובות

  1. Avatar

    Tami-P

    24/05/2011 ב 11:24 AM

    תודה על הביקורת המושקעת.
    שאלה – האם התיק מוגן מפני נתזי גשם גם ללא הכיסוי גשם?

    השב

  2. Avatar

    עוז

    24/05/2011 ב 12:14 PM

    נראה תיק ממש מגניב. תודה!

    השב

  3. Avatar

    עידו גנוט

    24/05/2011 ב 12:20 PM

    כאמור בלונדון פרט ליום אחר לא ירד גשם (גם זה קורה פעם ב…) וגם הגשם שירד היה חלש מאד. הייתי אומר שבטפטוף קל לא צריכה להיות בעיה – בכל דבר משמעותי יותר יש את הכיסוי. בגרסה האחרונה של התיק גם אין את הבעיה עם הרוכסן שהיה בדגם הקצת יותר ישן שאנחנו קיבלנו אז התיק אטום לגמרי.

    השב

  4. Avatar

    Y-M

    24/05/2011 ב 2:08 PM

    האם יש דגם כזה שמתאים ל2 גופי מצלמות?

    השב

  5. Avatar

    עידו גנוט

    24/05/2011 ב 2:22 PM

    הדגם שבדקנו הוא הגדול בסדרה (בלי מחשב נייד – הדגם עם מחשב נייד די דומה) – אפשר בהחלט להכניס בו שני גופים אבל מן הסתם אתה מוותר על מקום לעדשות. לא תוכל להכניס בו בנוחות שני גופים ועל כל אחד מהם עדשה אבל גוף אחד עם עדשה וגוף שני נקי + עוד 2 עדשות פחות או יותר תוכל להכניס (לא בדקתי בעצמי). ככלל כמו שכתבנו – קח את הציוד שלך לחנות ותראה אם הוא נכנס – זאת הדרך לרכוש תיק.

    השב

  6. Avatar

    n_aviv1

    25/05/2011 ב 12:32 AM

    אני לא מבין למה אין תיקים “הפוכים” בתכלית שמשמשים כתיק גב רגיל ובתחתית התיק יהיה מקום למצלמה עם עדשה מורכבת ועוד מקום לעדשה או שתיים. כך אפשר לקחת איך רק עדשות נחוצות (אם אתה הולך ליום לצילום פרחים במאקרו אין לך צורך בתיק עם מקום ל70-200…) שמאפשר לך גם לטייל ולהינות מהטיול – יעיל במיוחד למשפחות ככה שאפשר לטייל עם בקבוק של 2 ליטר ואוכל +מקום לסוודרים לכמה אנשים.

    השב

  7. Avatar

    עידו גנוט

    25/05/2011 ב 1:32 AM

    יש תיקים כאלו גם ל-KATA וגם לחברות אחרות. הבעיה היא ש-KATA וגם LOWEPRO וחלק ממתחרותיהן רואות עצמן כחברות לתיקי צילום ומכאן גם הגישה שאתה רואה ברוב התיקים (קודם ציוד צילום ואחרי זה-אם בכלל השאר). אין זה אומר שאין כמה תיקים בהם החלוקה יותר מאוזנת או הפוכה אבל הם מעטים יחסית. אותי אישית מפתיע שאנחנו לא רואים יותר תיקי “טיולים-צילום” – אני אישית חושב שלתיקים כאלו תהיה דרישה לא מבוטלת.

    השב

  8. Avatar

    אדי

    19/06/2012 ב 3:02 PM

    “…עושים ביקורות לתיקים של חברה שהיא הספונסר…” – לא מעלה ולא מוריד. קורא אינטליגנטי יודע להפריד בין הדברים, ולהסיק מהכתבה מסקנות מהצד שלו.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *