ראשי פוטוקינה 2018 פוטוקינה 2018: סיכום התערוכה (וקצת על מה שלא פרסמנו עדיין)

פוטוקינה 2018: סיכום התערוכה (וקצת על מה שלא פרסמנו עדיין)

0
0

תערוכת פוטוקינה הסתיימה לה כבר בסוף חודש ספטמבר אבל לנו לקחו מספר שבועות להשלים עריכה של למעלה מ-20 סרטונים שונים, כולל מספר ראיונות עומק ארוכים מן התערוכה וכעת מגיע זמן הסיכומים.

התערוכה השנה הייתה שונה מאד ממרבית התערוכות הקודמות של העשור (בטח מאלו של 2014 ו-2016). נכון, התערוכה התכווצה בגודלה והיא לא מה שהתרגלנו בשנות השיא, ועדיין מדובר באירוע שלא ניתן לכסות במלואו על פני ארבעה ימים בלבד (בוודאי בהנחה שגם מצלמים ומקליטים במקביל) ולכן פוטוקינה הייתה ונותרה תערוכת הצילום הגדולה בעולם – גם אם עולם הצילום עצמו כבר לא בדיוק בגודל שחלקנו זוכרים.

מה היה כל כך מיוחד בתערוכה השנה? לפני שנגיע להשקות עצמן צריך לדבר על אווירה. בעוד בתערוכות קודמות בעשור הנוכחי היה ניכר דכדוך מסוים אצל חלק מהיצרניות (זה משהו שעלה בעיקר בשיחות מאחורי הקלעים), נראה ש-2018 הביאה גל חדש של אופטימיות. ספק אם שוק הצילום יגיע שוב להקפי המכירות של לפני 6 או 8 שנים אבל נראה שבשלב זה יצרניות הצילום יסתפקו בלעצור את מגמת הירידה במכירות שהתרחשה שנה אחר שנה מאז 2013 לערך. האופטימיות היחסית הזאת נובעת מהמעבר של כל היצרניות הגדולות לתחום חסרות המראה “המקצועיות”. שנת 2018 תיזכר כשנה שבה קנון, ניקון ופנסוניק הציגו דגמי מצלמות חסרות מראה (Full Frame) אחרי תקופה ארוכה של דומיננטיות של סוני בתחום.

גם אם המוצרים שהוצגעו על ידי קנון וניקון לא בשלים לגמרי להתחרות בסוני (שתי החברות אמרו אגב בנפרד בראיונות איתנו כי לא הייתה להן שום כוונה לייצר מצלמה “מקצועית” והדבר נכון גם ל-Z6/7 ובוודאי ל-EOS-R) עצם ההשקה של התושבות החדשות (Z/RF וגם ה-L הקיימת המשותפת מעתה ללייקה, פנסוניק וגם סיגמא שתיכנס למשחק בשנה הבאה) מדובר בצעד מאד מאד גדול לתעשיה – אולי חשוב אפילו יותר מזה שהתרחש בסוף העשור שעבר כשהוצגו המצלמות חסרות המראה הראשונות בשוק.

עד כאן מבחינת התערוכה עצמה וכעת לכמה מוצרים שלא זכו אמנם לסרטונים וסקירות נפרדים על ידינו אבל היו מספיק מעניינים בכדי שנצלם אותם (ראו סרטון בהמשך) ונגיד כמה מילים:

Ricoh GRIII – ליין ה-GR של ריקו זכה בתערוכה הנוכחית לעדכון (דור 3) עם חיישן 24 מגה פיקסל חדש (APS-C) במקום חיישן ה-16 מגה פיקסל הישן, עם מייצב על החיישן ופוקוס מבוסס פאזה (גם הוא על החיישן). יש למצלמה החדשה גם מסך מגע (אבל לא מפרקי או בר הטיה לצערנו) והדגם הקומפקטי החדש יישאר עם אותה עדשה (18.3 מ”מ f/2.8) קבועה שהייתה גם בדור הקודם – מוצר מעניין למי שרוצה מצלמה קטנה וקלה מאד עם חיישן גדול ויכול להסתדר עם פריים רחב בלבד (בקטגוריה הזאת אנו בהחלט מקווים לעדכון של ניקון ל-CoolPix A המיתולוגית). המחיר הצפוי סביב 1000 דולר בראשית 2019.

אנחנו עם ה-GR III – קומפקטית חדשה עם חיישן גדול 

GR III

עדשות סאמיאנג החדשות – לאט לאט הופכת סאמיאנג ליצרנית מוכרת המתמודדת כתף אל כתף עם סיגמא וטמרון והדבר ניכר במיוחד השנה עם ליין עדשות AF שכולל כרגע לא פחות מ-8 דגמים שונים ועם ליין עדשות מתקדמות (XP) ידני שמנסה לקרוץ לאיכויות של השחקניות הבכירות בשוק דוגמת צייס (אבל במחירים הרבה יותר נסבלים). בתערוכה הוצגו 4 עדשות חדשות – עדשת 85 מ”מ f/1.8 קומפקטית ידנית למצלמות חסרות מראה (העדשה כבר נמכרת תמורת כ-400 דולר); עדשת 14 מ”מ f/2.8 עם פוקוס אוטומטי לניקון (הדגם לקנון כבר הוצג מוקדם יותר השנה) ושתי עדשות ידניות מסדרת ה-XP האיכותית – ה-14 מ”מ f/2.4 והעדשה המוגדרת על ידי החברה כרחבה ביותר למצלמות רפלקס שאיננה עדשת fish-eye – ה-10 מ”מ f/3.5 (שתיהן עדשות FF ידניות). המחיר של האחרונה לא פורסם בזמן התערוכה אבל הערכות מדברות על איפשהו בין 900-1200 דולרים – נמתין ונראה.

טמרון – טמרון נוטה לשמור על פרופיל נמוך יותר מסיגמא בתערוכה והציגה זוג עדשות FF חדשות למצלמות DSLR – ה-17-35mm f/2.8-F/4 – עדשה קומפקטית וקלה במיוחד עם תג מחיר של $600 (אנחנו חייבים להודות אבל שלא התלהבנו מאיכות הבנייה שלה – במיוחד הטבעת הזום שהרגישה פלסטיקית מאד). העדשה השנייה מסיבית בהרבה – 15-30mm f/2.8 G2 – מדובר בדור השני של עדשות הזום אולטרה רחבות של טמרון והפעם נוספו לעדשה שלל ציפויים חדשים וגם מייצב 4.5 סטופים – מעניין אבל לא זול במיוחד עם תג מחיר של $1300.

פוג’יפילם GXR 50R – פוג’י הייתה החברה המרכזית היחידה שלא הזדמן לנו לראיין בתערוכה (וממש לא כי לא ניסינו). לכן גם הקדשנו לה הרבה פחות תשומת לב. כן נגיד שה-GXR 50R – מצלמת הפורמט הבינוני החדשה של החברה היא בהחלט קטנה משמעותית מהדור הקודם (והיה גם אבטיפוס של מצלמת פורמט בינוני עם חיישן 100 מגה פיקסל שתגיע כנראה בשנה הבאה סביב 10,000 דולר).

Hahnel captur Pro – נסיים עם מוצר ממש לא חדש אבל כזה שאנו נתקלים בו בפעם הראשונה ולדעתנו הוא ממש מעניין. חברת Hahnel האירית שעוסקת בפיתוח שורה של עזרים לצילום השיקה לפני כמה שנים קצת בשקט את ה-captur Pro – מדובר בשילוב של טריגר הפעלה למצלמה/פלאש שכולל בתוכו שורה של חיישנים. המשמעות – ניתן להשתמש בו בכדי לגרום לאירועים מסוימים להפעיל את המצלמה או הפלאש בדיוק בזמן שתרצו (או עם השהיה נתונה), כך למשל אפשר לצלם טיפות נופלות לתוך צלחת, בלון מתפוצץ, יריה ברובה ועוד ועוד. בערכה כלולים חיישני לייזר, חיישן קול, אור ואינפרה אדום. אנו התנסנו בהדגמה של המוצר בתערוכה שעבדה לא רע בכלל וביחס לתג המחיר – סביב 100 דולר – נראה כפתרון שימושי מאד למי שאוהב צילומים מהסוג הזה.

סרטון הסיכום שלנו מתערוכת פוטוקינה 2018

בקישור הבא תוכלו למצוא את כל הסרטונים שפרסמנו במהלך תערוכת פוטוקינה 2018. אנחנו נתראה שוב בתערוכת פוטוקינה 2019 שתתקיים הפעם במאי (ומעתה כל שנה בחודש זה) וכמובן נמשיך גם את העדכונים הרגילים שלנו עם השקות, ביקורות ועוד.

תודה מיוחדת לצלם ודים סוחרבסקי שהתלווה אלינו לתערוכת פוטוקינה והיה אחראי על צילום הסרטונים והתמונות.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב פוטוקינה 2018

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *