ראשי מגזין ראש בראש: סוני A7 III מול ה-EOS-R והניקון Z6

ראש בראש: סוני A7 III מול ה-EOS-R והניקון Z6

0
0

השינוי הגדול ביותר שהתרחש במחצית השנייה של שנת 2018 הוא הכניסה הדרמטית של קנון וניקון לשוק המצלמות חסרות המראה (הכוונה לפלח השוק המקצועי יותר עם חיישני ה-Full Frame). הדבר הביא סוף סוף תחרות לסוני ששלטה בפלח השוק הזה פשוט משום שהייתה האופציה (הכמעט) בלעדית בשנים האחרונות והספיקה להתבסס. כריס וג’ורדן מהאתר DP Review החליטו לצאת ולבחון את ה-A7 III של סוני מול שתי המצלמות החדשות של קנון (EOS-R) וניקון (Z6) באותו פלח שוק ולראות האם ליצרניות הוותיקות יש קלף מנצח מול סוני – וחזרו עם תוצאות מעניינות למדי.

לפני שניגש לבדיקה שביצעו כריס וג’ורדן חשוב להבין משהו. גם קנון וגם ניקון אמרו לנו מפורשות בראיונות שקיימנו איתם לפני כחודשיים בתערוכת פוטוקינה (ממש לאחר השקת המצלמות) כי לא הייתה בכוונתן לפתח מצלמות מקצועיות – כלומר כאלו שיתחרו בדגמי ה-D850 או ה-5D IV שלהן עצמן, אלא סוג של מצלמות פרוסיומר או מצלמות כניסה בקטגוריית ה-FF (מוצרים שנופלים יותר לפלח השוק של ה-D610 של ניקון או ה-6D MKII של קנון). הסוני A7 III לעומת זאת בהחלט פותחה לשימוש מקצועי (סוג של מצלמת All Around – קצת בדומה ל-D750 של ניקון בזמנו).

כריס וג’ורדן בחנו את שלושת המצלמות במגוון היבטים החל מאיכות תמונה, פוקוס אוטומטי, אספקטים שונים הנוגעים לוידאו ותפעול כללי כמו גם היצע העדשות. מומלץ מן הסתם לראות את הסרטון ההשוואתי שלהם בהמשך אבל בגדול אפשר לומר כי הסוני מצליחה להוביל כמעט בכל המבחנים על שתי המצלמות של היצרניות הוותיקות. הניקון Z6 הפתיעה בכמה מבחנים – המייצב המובנה שלה פעל מצוין, הפוקוס העוקב (במיוחד בוידאו) פעל הייטב ואיכות התמונה הכללית שלה – אף על פי שאיננה משתווה לזאת של הסוני הייתה טובה. הקנון לעומת זאת הפתיעה אבל בעיקר מן הצד השלילי. מלבד הקרופ האדיר בוידאו 4K, היעדר מייצב מובנה, ותמונה רכה  הם גילו במפתיע פוקוס עוקב בוידאו שאינו עומד בסטנדרד הגבוה שקנון עצמה הציבה במצלמות אחרות שלה עם מערכת ה-Dual Pixel – מה שמרגיש בסופו של יום כמצלמה לא בשלה מספיק.

שלושת המתמודדות ראש בראש (מתוך הסרטון)

sony 17 iii nikon z6 canon eos r

ייקח לקנון וניקון כנראה לפחות עוד דור אחד להדביק פערים מול סוני (שבעצמה כמובן לא שוקטת על השמרים ואפשר להניח שמבינה כי מעתה היא צפויה לתחרות קשה ותשיק בשנה הבאה מוצרים חדשים ומתקדמים עוד יותר). עבורנו כצלמים התחרות עושה לשוק רק טוב.

מבחינת מחירים הסוני והניקון נמכרות כיום במחירים דומים למדי בעוד הקנון דווקא מתומחרת במחיר מעט גבוה יותר (להלן מחירי חו”ל):

סרטון ההשוואה של כריס וג’ורדן מ-DPR

סרטון בונוס: מקס יורייב משווה איכות תמונה בוידאו בין 5 מצלמות (ה-X-T3 vs A7III vs EOS R vs Z7 vs Pocket 4K )

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *