ראשי חדשות סאמיאנג משיקה עדשת זום ראשונה: AF 24-70mm F2.8 FE

סאמיאנג משיקה עדשת זום ראשונה: AF 24-70mm F2.8 FE

0
0

חברת סאמיאנג חוגגת 50 שנה והשיקה מוקדם יותר היום (שלישי) עדשת זום טלפוטו ראשונה עם פוקוס אוטומטי מובנה – ה-AF 24-70mm F2.8 FE למצלמות סוני, כל הפרטים, כולל סרטונים עם הצצה ראשונה בידיעה שלפניכם.

דרך ארוכה

חברת סאמיאנג הקוראנית עברה דרך ארוכה מאד בחמישים השנה האחרונות. מיצרנית אופטיקה קטנה (בעיקר עבור חברות אחרות) היא הפכה בשנים האחרונות למותג צילום בינלאומי מוכר (אם כי בארה”ב היא עדיין מתעקשת להימכר תחת המותג Rokinon).

במשך שנים יצרה החברה עדשת ידניות בלבד. במהלך העשור שעבר החלה החברה להוסיף לחלק מעדשותיה אפשרויות תקשורת עם המצלמה ולפני מספר שנים השיקה ליין חדש של עדשות AF שהלך והתרחב וכולל כיום שורה של עדשות פריים למצלמות סוני ולמספר יצרניות נוספות.

ההתפתחות האחרונה הגיעה כעת עם השקת עדשת הזום המקצועית הראשונה עם מערכת AF. בכך עושה החברה מהלך משמעותי להצטרף לשתי היצרניות היפניות הגדולות – סיגמא וטמרון אשר להן ליין עדשות AF נרחב כולל מספר רב של עדשות זום.

עבורנו כצרכנים מדובר במהלך מבורך במיוחד בעיקר בתקופה בה מחירי העדשות רק עולים (וצפויים כנראה להמשיך ולעלות בשל המצב הגלובלי) ופתיחת השוק למתחרה חדשה בנישה המאד פופולארית של עדשות זום מקצועיות רק תועיל ותספק עוד אפשרויות למי שמחפש אלטרנטיבות במחיר נגיש יותר (ולחילופין תחייב את שאר היצרניות להוזיל מחירים או להציע יכולות משופרות ברף מחיר שונה).

סאמיאנג AF 24-70mm F2.8 FE – זום AF ראשונה

סאמיאנג AF 24-70mm F2.8 FE - זום AF ראשונה

סאמיאנג AF 24-70mm F2.8 – תכונות מרכזיות

העדשה החדשה תוכננה לעבודה הן בסטילס והן בוידאו בדגש על מנוע הפוקוס הליניארי מסוג STM אותו שילבה חברת סאמיאנג בעדשה. חשוב לשים לב שמדובר בעדשה כבדה יחסית בקטגוריה – קצת יותר מ-1 ק”ג משקלה (והיא מתארכת – כמו כל מקבילותיה) ובעלת אלמנט קדמי גדול יחסית עם קוטר פילטר של 82 מ”מ.

לעדשה 17 אלמנטים ב-14 קבוצות כולל זוג אלמנטים אספריים, שלושה אלמנטים מסוג ED ושלושה מסוג HR וכן אלמנט אספרי היברידי יחיד.

מרחק הפוקוס המינימאלי של העדשה עומד על 35 ס”מ כאשר זאת נמצאת באורך מוקד של 24 מ”מ ויחס ההגדלה שלה עומד (באורך מוקד זה) על 1:3.7. לעדשה 9 להבי צמצם והיא עמידה לאבק ומים.

בצידה של העדשה תמצאו מתג יחיד בר תכנות (דומה לו כבר ראינו במספר עדשות אחרות של חברת סאמיאנג כמו למשל בעדשת ה-35 מ”מ f/1.8 אודותיה פרסמנו כאן ביקורת בראשית השנה) והוא מאפשר מעבר למצב פוקוס ידני, שינוי טבעת הפוקוס לצמצם או הגדרות אחרות (אותן ניתן לשנות באמצעות תחנת העגינה האופציונאלית של חברת סאמיאנג).

מתג בר תכנות בצד העדשה

מתג בר תכנות בצד העדשה

סאמיאנג AF 24-70mm F2.8 מפרט

  • אורך מוקד 24-70 מ”מ, צמצם f/2.8 וכיסוי FF.
  • 17 אלמנטים ב-14 קבוצות (כולל מגוון אלמנטים מתקדמים).
  • מנוע פוקוס Linear STM.
  • הגנה מאבק/מים.
  • מרחק פוקוס מיניאמלי – 35 ס”מ (ב-24 מ”מ).
  • 9 להבים מעוגלים.
  • פילטר 82 מ”מ.
  • משקל 1027 גרם.
  • תושבת E של סוני.

מחירים וזמינות

העדשה צפויה להיות זמינה בחו”ל בשבועות הקרובים ומחירה יעמוד על כ-1000 דולרים.

בארץ נמסר לנו מהיבואן (סאמיאנג ישראל) כי העדשה תהיה זמינה במהלך נובמבר 2021 ומחירה בישראל יעמוד על 3500 ש”ח (עד סוף השנה היא תגיע עם בונוס של תחנת עגינה. אנו מקווים לבדוק את העדשה בקרוב ולהביא לכם סקירה מפורטת לפני תום השנה).

סרטונים מהרשת

מספר סרטונים התפרסמו ברשת על העדשה ואנו ריכזנו עבורכם כמה מהם (האחרון הוא סרטון רשמי של חברת סאמיאנג שצולם בפריז):

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *