ראשי חדשות DJI RONIN 4D – מצלמת קולנוע מיוצבת פורצת דרך

DJI RONIN 4D – מצלמת קולנוע מיוצבת פורצת דרך

0
0

חברת DJI השיקה הערב את אחד המוצרים המסקרנים של השנה בתחום הצילום. ה-DJI RONIN 4D הוא שילוב של מצלמת קולנוע עם חיישן FF ועדשות מתחלפות עם גימבל 4 צירים מובנה ושלל תכונות מתקדמות שחלקן טרם נראו במצלמות אחרות.

DJI RONIN 4D – הרקע למהפכה

DJI מוכרת לרבים כיצרנית רחפנים סינית גדולה אבל החברה עוסקת מזה לא מעט שנים בייצור מייצבים מקצועיים ולה כמובן גם רחפנים מקצועיים עם חיישנים גדולים מובנים כך שהבסיס ל-RONIN 4D קיים בחברה מזה זמן.

מה ש-DJI ניסתה לעשות עם המוצר החדשה הוא לשלב את כל הידע והטכנולוגיות שצברה במשך שנים הן בתחום המייצבים והן בתחום הצילום, השידור למרחוק והשליטה מרחוק למוצר מודולארי המותאם לעבודה לא רק של צלם יחיד אלא של צוותים קטנים או גדולים, על סט קולנוע או באירוע, עם שליטה מהמצלמה או שליטה מרחוק תוך שילוב שורה של אביזרים ואמצעים שלא נראו בתעשיה (או לפחות לא היו קיימים כחלק ממוצר משולב אחד).

מוצר מהפכני לשוק הקולנוע/וידאו – ה-DJI RONIN 4D

מוצר מהפכני לשוק הקולנוע/וידאו - ה-DJI RONIN 4D

DJI RONIN 4D – תכונות מרכזיות

ה-DJI RONIN 4D הוא מוצר כה מורכב שאין סיכוי לסקור את כל התכונות שלו בידיעה אחת (מומלץ מאד לצפות בחלק מהסרטונים אשר גם הם מספקים רק הצצה ראשונה אל המוצר המורכב והחדשני הזה). אנו ננסה בכל זאת להביא לכם כמה מן התכונות שאנו רואים כמרכזיות ביותר ל-RONIN 4D.

ה-RONIN 4D מורכב ממספר חלקים – גוף המצלמה המזכיר מצלמות וידאו/קולנוע והינו קומפקטי באופן יחסי עם זוג ידיות ומוניטור שליטה (מסך מגע, עם חוגה בצד), והזרוע עם הגימבל עליה יושב ראש הצילום עם החיישן. ל-RONIN 4D יש כאמור שתי גרסאות עם ראשי שונים – האחד ברזולוציה של 6K והשני עם רזולוציה של עד 8K – שניהם תומכים ב-CineCore 3.0 המסוגל להקליט פנימית ל-Apple ProRes Raw או ProRes 422 HQ או H.264 (הקצבים מאד תלויים בפורמט הצילום ומגיעים עד 60p בגרסת ה-6K ועד 75p בגרסת ה-8K – אבל שימו לב שאלו אפשריים רק ביחס תמונה של 2.39:1 ובשביל לקבל יחס של 16:9 צריך לרדת למטה). המצלמה מסוגלת אבל לצלם 4K עד 120 פריימים לשנייה (ושוב ב-2.39:1 בלבד).

ה-RONIN 4D מופעלת על ידי צלם יחיד

ה-RONIN 4D מופעלת על ידי צלם יחיד

למצלמה כאמור מבנה מודולארי ביותר (מזכיר אולי את המבנה של מצלמות ה-RED אבל יש תחושה ש-DJI יותר לייצר אקוסיסטם יותר מהודק מ-RED ואפשר להניח שזה רק יילך וישתפר עם הזמן). ניתן לפרק מהגוף את המסך או הידיות ולהשתמש בהן לשליטה מרחוק במצלמה, DJI גם תציע מודול תוספת עם חיבורי XLR ו-SDI לסאונד ווידאו והיא תומכת בסוללות TB50 המוכרות לכל מי שהשתמש ברונין 2 או ב-Inspire 2 של החברה (הסוללה תספיק לבערך שעה וחצי של עבודה בעולם האמיתי – אז מומלץ לרכוש כמה יחידות אם אתם מתכננים עבודות ממושכות).

תכונה מאד מסקרנת היא השילוב של פילטר ND מובנה בעל טווח מאד רחב – 0.03 עד ND2.7 – יותר מכל מצלמה אחרת שאנו מכירים – הישג מרשים במיוחד כשמסתכלים כמה דק החלק בו מצוי החיישן.

DJI לא חסכה גם בתחום האחסון. למעשה ניתן להשתמש עם המצלמה בשלושה סוגי אחסון שונים. המצלמה מגיעה עם ProSSD 1TB המתחבר לצד המצלמה והיא תומכת גם בכרטיסי CFexpress Type-B וניתן אפילו להקליט ל-SSD חיצוני דרך USB-C אבל שימו לב שעם חלק מהשיטות הללו יש מגבלות מבחינת קצבי ההקלטה.

הפעלה על ידי צלם ועוזר

הפעלה על ידי צלם ועוזר

לחיישן ה-FF של ה-RONIN 4D יש רגישות כפולה ב-800 ISO וב-4000 ISO (או בדגם ה-8K ב-5000 ISO). והטווח הדינאמי הרשמי עומד על 14 סטופים.

נושא העדשות מאד מעניין. DJI מוכרת כיום 4 עדשות העובדות עם המערכת באורכי מוקד של 16 מ”מ 24 מ”מ, 35 מ”מ ו-50 מ”מ (כולן בעלות צמצם f/2.8) ונשלטות מהמצלמה כולל AF. מה שאולי יותר מעניין הוא שניתן באמצעות מתאם לחבר עדשות E או M (לייקה) או EF כולל AF או בשילוב עם follow focus אשר ניתן לחבר לערכה ועם חיישן המכ”ם (LiDAR) שפיתחה DJI ניתן לשלוט אפילו בעדשות ידניות ולהפוך אותן לעדשות AF (החברה הציגה יכולת זאת בעבר אבל כאן מדובר על מוצר שלם התומך בכך והתוצאות מעניינות מאד כולל ביצוע מעקב אחר אובייקטים והזזת הגימבל ל”רדיפה” אחרי אובייקטים זזים.

צוות הכולל מפעיל מצלמה צלם ו-focus puller

DJI Ronin 4D 3

יש גם חיסרון אחד למערכת החדשה והוא משקל. למרות שלא מדובר במצלמה גדולה במיוחד משקלה עומד על יותר מ-4.6 ק”ג והוספת אביזרים ועדשות צד שלישי יכולה להקפיץ את המשקל בקלות ליותר מ-6 ק”ג – לא קל למצלמה נישאת ביד ואפשר להניח שחברות צד שלישי ואולי גם DJI עצמה ישיקו בהמשך אביזרים שיסייעו להקל על הנשיאה.

סט גדול עם צוות שלם ומגוון אביזרי שליטה אלחוטיים

DJI Ronin 4D 4

מחירים וזמינות

ה-DJI RONIN 4D איננו מוצר זול והוא מיועד לקהל מקצועי ברמות שונות – החל מצלמי וידאו יחידים ועד לרמות הגבוהות ביותר של יוצרים בתעשיית הקולנוע.

בשלב זה מוצעים שני דגמים של ה-DJI RONIN 4D – דגם ה-6K אשר מחירו לצרכן עומד על $7200 ודגם בעל חיישן 8K במחיר של $11.5K.

מבט מאחור על ה-DJI RONIN 4D

מבט מאחור על ה-DJI RONIN 4D

סרטונים מהרשת

מספר רב של סרטונים התפרסמו ברשת על העדשה ואנו ריכזנו עבורכם כמה מהם:

סרטון ההצגה הרשמי של DJI

Potato Jet מתנסה בשימוש ב-DJI RONIN 4D

Peter McKinnon נדהם מה-DJI RONIN 4D

נינו מ-CineD בסקירה ראשונה של ה-DJI RONIN 4D

Parker Walbeck בסקירה ארוכה של ה-DJI RONIN 4D

Armando Ferreira עם ה-DJI RONIN 4D 6K

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *