ראשי חדשות הרחפן הקולנועי: DJI משיקה את ה-Mavic 3 בשתי גרסאות

הרחפן הקולנועי: DJI משיקה את ה-Mavic 3 בשתי גרסאות

0
0

בסוף השבוע שעבר השיקה חברת DJI את דור רחפני ה-Mavic 3 עם שני רחפנים שצפויים להיות בתקופה הקרובה לפחות הגבוהים והמתקדמים ביותר בסדרת ה-Mavic של החברה אך כאלו המגיעים גם עם תג מחיר גבוה במיוחד ונועדו לקהל שמחפש את הטופ של הצילום האוירי באריזה קטנה.

מה חדש ב-Mavic 3 ב-Mavic 3 Cine

גם ה-Mavic 3 וגם ה-Mavic 3 Cine שהוכרזו בשבוע שעבר כוללים מערכך צילום ממותג Hasselblad מסוג L2D-20c. המצלמה הראשית מתוך השתיים היא בעלת רזולוציה של 20 מגה פיקסל עם חיישן גדול (מיקרו 4/3) ועדשת 24 מ”מ עם צמצם משתנה (דבר נדיר מאד ברחפנים) בין f/2.8-f/11. המצלמה המשנית היא בעלת רזולוציה של 12 מגה פיקסל בגודל 1/2″ עם עדשת 162 מ”מ (שווה ערך ב-35 מ”מ) עם צמצם f/4.4 קבוע. השילוב בין שתי העדשות עם זום דיגיטלי מאפשר לקבל עד 28X הגדלה.

ההבדל המרכזי בין שני הדגמים קשור ביכולות צילום הוידאו שלהן. ה-Mavic 3 Cine מסוגל לצלם בפורמט ProRes 422 HQ עם קצב נתונים מקסימאלי מהיר ביותר של 3,772 מגה בייט לשנייה ועושה שימוש לצורך אחסון ב-1TB SSD מהיר ביותר. לעומתו דגם ה-Mavic 3 הרגיל מסתפק ב-8GB של זיכרון מובנה.

שני הדגמים מסוגלים לצלם עד 5.1K ב-50 פריימים לשנייה ואולי שימושי יותר ב-4K עד 120 פריימים לשנייה או 200 פריימים לשנייה ב-1080p. שני הדגמים מסוגלים לצלם ב-10-ביט עם D-log.

עוד הבדל חשוב בין שני הדגמים נוגע לשליטה. דגם ה-Mavic 3 עושה שימוש בשלט ה-RC-N1 המוכר מה-Air 2S וה-Mini 2 בעוד שה-Mavic 3 Cine עושה שימוש בשלט חדש ומתקדם המכונה RC Pro עם מסך 5.5 אינצ’ בהיר במיוחד (1000nit).

סרטון רשמי של DJI אודות ה-Mavic 3

חידושים נוספים בשני הדגמים כוללים גרסה חמישית ל-Advanced Pilot Assistance Program (או APAS) התומך בשמונה חיישנים שונים להימנעות ממכשולים בכל הכיוונים (אלו מסוגלים לזהות כעת עצמים עד 200 מטר קדימה). ה-ActiveTrack העוקב אחר אובייקטים עודכן גם הוא לגרסה חמש וכעת הוא מאפשר לעקוב גם אחרי עצמים שיצאו וחזרו לפריים במהירות. פונקציית החזרה הבייתה שופרה גם היא בדגם החדש ולרחפנים החדשים תמיכה בכל שלושת מערכות ה-GPS הנפוצות (GPS האמריקנית, GLONASS הרוסית ו-BeiDou הסינית).

יש עוד שורה של שיפורים קטנים יותר בדמות ריחוף יציב יותר, מערכת AirSense להתראת מטוסים מפני התנגשות ומערכת שידור חדשה בשם O3+ עם טווח של עד 15 ק”מ ושידור אחורה של אות עד 1080p ב-60p (המרחקים האלו הם לרוב תיאורטיים משום שברוב המדינות ישנם חוקים ברורים לגבי הטסה בטווח ראיה מהרחפן) אבל המשמעות בפועל היא תקשורת יותר טובה עם הרחפן גם בטווחים קרובים.

מהירות הרחפן עומדת על 75 קמ”ש, וב-DJI מבטיחים זמן הטסה של עד 46 דקות (בפועל נראה שהזמן עומד על פחות מ-40 דקות – ועדיין הישג מכובד לרחפן קטן יחסית). המשקל דומה למדי לדור הקודם – כ-900 גרם בקירוב והסוללות החדשות (כן יש סוללות חדשות) מסוגלות לספק  5000mAh.

Mavic 3 scaled

מחירים

אין ספק שמדובר בשדרוג מרשים לסדרת הרחפנים הקודמת של DJI אבל היא מגיעה גם עם תג מחיר מרשים. בחו”ל צפוי ה-Mavic 3 להימכר תמורת 2200 דולר בגרסה הבסיסית או 3000 דולר בגרסת הקומבו ודגם ה-Mavic 3 Cine בגרסת הפרימיום קומבו יגיע ללא פחות מ-5000 דולר (מחירים בחו”ל) – בהחלט לא תג מחיר של רחפנים המיועדים לכל צלם.

סקירות ראשונות של ה-Mavic 3 ב-Mavic 3 Cine מרחבי הרשת

“תפוח האדמה המעופף” בסקירה של ה-Mavic 3 Cine

iPhonedo עם ה-Mavic 3 Cine

לונדון בידווי מ-Full time filmmaker בסקירה של היתרונות והחסרונות של דגם ה-Mavic 3 Cine

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *