ראשי חדשות הכרזות מוצרים DJI משיקה את ה-Air 2S

DJI משיקה את ה-Air 2S

0
0

המחצית השנייה של השבוע החולף הייתה עמוסה בהכרזות רבות ומסקרנות. אחת מאלו היא ההשקה האחרונה של חברת DJI שחשפה רחפן חדש ומשודרג בשם Air 2S (שימו לב כי החברה זנחה את המותג Mavic) אשר מביא איתו חיישן גדול, עדשה רחבה ושורה של תכונות מתקדמות ומשופרות.

תכונות חדשות – Air 2S

לרחפן החדש שורה די ארוכה של תכונות חדשות/משופרות. הפיצ’ר המרכזי אולי של ה-Air 2S הוא החיישן הגדול – 20 מגה פיקסל 1 אינצ’ (גודל ורזולוציה דומים לאלו של ה-Mavic 2 PRO הגדול והיקר יותר אך ללא המיתוג של חברת האסלבלד). הבדל נוסף נוגע לרזולוציית צילום הוידאו – 5.4K (לעומת עד 4K בדגמים הקודמים) וכן צילום ב-4K עד 60 פריימים לשנייה (בניגוד ל-30p בדגם ה-Air הקודם) אם כי ישנו קרופ קטן במצב זה. קצב הצילום בוידאו מגיע עד 150 מגה ביט לשנייה והוא מאפשר צילום ב-10 ביט ו-D-log וכן סטילס ב-RAW (יש גם מצב HDR ושיפורים לצילום הפנוראמה).

ה-Air 2S החדש של DJI עם חיישן 1 אינצ’

DJI Air 2S

מעבר לחיישן אחד ההבדלים שיהיו כנראה הכי משמעותיים להרבה משתמשים היא העדשה החדשה. זאת למיטב זיכרוננו העדשה הרחבה ביותר ש-DJI שילבה בדגם צרכני של רחפן אי פעם – 22 מ”מ (בשווה ערך ל-35 מ”מ כמובן) וזאת לעומת 24 מ”מ בדגם ה-Air הקודם ו-28 מ”מ בדגם ה-Mavic 2 Pro. זמן השהיה באויר נותר קצת מעל 30 דקות באופן רשמי (בפועל תקבלו בין 20-25 דקות – תלוי באופן הטיסה ומזג האויר).

סרטון רשמי של DJI המציג את הרחפן החדש

שיפורי תוכנה ומה חשוב לדעת

ה-Air 2S מביא עימו לא רק שיפורי חומרה אלא כפי שאפשר לצפות הרבה מאד שיפורים בתוכנה. בין השאר תכונות ה-ActiveTrack 4.0 וה-Point of Interest 3.0 אמורות לשפר מעקב אחר עצמים בעת שימוש בטיסה אוטומטית, אופציה חדשה בשם MasterShots המספק סוגי תנועה/צילום קבועים מראש (מצב זה מיועד יותר למשתמשים מתחילים שרוצים לקבל זוויות מעניינות ואינם בהכרח בעלי ניסיון טיסה והוא מיועד לפרסום ברשתות חברתיות וכללל אפקטים שונים).

OcuSync 3.0 מאפשרת טווח ארוך יותר וחיבוריות טובה בין הרחפן לשלט (עד 12 ק”מ אם כי במרבית במדינות ישנה חובה לעבוד במרחק ראיה שהינו לרוב קצר משמעותית).

למרות שעל הנייר נראה כי לרחפן החדש רק יתרונות על פני ה-Mavic 2 Pro הוותיק (שעדיין עולה משמעותית יותר והינו גדול וכבד יותר) יש כמה דברים ש-DJI בכל זאת שמרה לגרסת ה-PRO ואפשר להניח שתשפר אפילו יותר בגרסת ה-PRO הבאה. הראשון הוא צמצם משתנה. מי שלא בקיא בנתוני מצלמות של רחפנים יכול לטעות ולחשוב שבדומה למצלמות רגילות גם ברחפנים ניתן לשנות את הצמצם, אלא שלא כך (הדבר אגב נכון למרובית המצלמות של טלפונים סלולאריים – לרובם צמצם קבוע – פתוח בדרך כלל ובלתי ניתן לשינוי). בעוד בדגם ה-PRO ניתן לשנות בין צמצם f/2.8-f/11 בדגם החדש הצמצם קבוע על f/2.8. למה זה חשוב? בעיקר בצילום בימים עם שמש חזקה (שלא חסרה בארץ) כתחליף לפילטר ND (אם כי בגרסת הקיט של הרחפן החדש תקבלו גם 4 פילטרי ND).

עוד כדאי לשים לב של-Air 2S אין חיישני צד כפי שקיימים בדגם ה-PRO ולכן נדרשת זהירות רבה יותר בעת הטסה מסכנות התנגשות בצידי הרחפן (למשל במוך לענפים וכו’).

מחיר וקהל יעד

ה-Air 2S נמכר בארה”ב תמורת כ- $1000 בגרסה הרגילה או  $1300 בגרסתצ הקומבו עם עוד 2 סוללות רזרביות, מדחפים, תיק נשיאה ופילטרי ND.

על פניו הרחפן עולה במרבית התחומים על דגם ה-Pro הוותיק (אינדיקציה ברורה שדגם זה יוחלף גם הוא בקרוב אגב) ותמורת מחירו הוא מציע כמעט כל מה שמטיס חצי מקצועי (וכנראה גם חלק מהמטיסים המקצועיים) יכול לבקש עם מספר מצומצם יחסית של פשרות (בעיקר נושא הצמצם והיעדר חיישני צד) במחיר אטרקטיבי למדי ובגודל קומפקטי במיוחד (משקל הרחפן כ-600 גרם בלבד והוא קטן משמעותית מדגם ה-Pro).

סרטונים וביקורות ראשונות מהרשת

ברשת כבר התפרסמו לא מעט ביקורות וסקירות אודות ה-Air 2S ואנו מביאים בפניכם כמה מהם.

ידידנו נינו מ-Cine D מתנסה ב-Air 2S

Landon Bytheway מהערוץ Full-Time Filmmaker משווה את הרחפן החדש לגרסת ה-Mavic 2 PRO

דן ווטסון על ה-Air 2S

אייפונדו עם ה-DJI Air 2S 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *