ראשי חדשות הכרזות מוצרים קנון מודיעה על פיתוח ה-EOS R3 ועדשות חדשות

קנון מודיעה על פיתוח ה-EOS R3 ועדשות חדשות

1
0

לאחר לא מעט שמועות הכריזה היום קנון על מצלמה מתקדמת חדשה מליין ה-R חסר המראה שלה – ה-R3. מדובר על הכרזה על פיתוח ולא על השקה מלאה ולכן ישנם מעט מאד פרטים בשלב זה. בנוסף הכריזה החברה על שורה של עדשות למצלמות חסרות מראה ביניהן עדשת מאקרו 100 מ”מ וזוג עדשות טלפוטו ארוכות ומקצועיות.

האולימפיאדה בטוקיו קרבה וקנון לא מתכוונת להשאיר את המגרש לסוני עם ה-A1 ולניקון עם ה-Z9 העתידית ומשיקה מתחרה משלה בקטגוריה הגבוה של המצלמות המקצועיות – ה-R3. אמנם לא מדובר במקבילה חסרת המראה לסדרת ה-1D-X הוותיקה אבל ללא ספק מדובר במצלמה מתקדמת מאד עם גוף מלא (ראו תמונה) בעיצוב חדש שתשב מעל ה-R5 מבחינת ליין המצלמות של קנון.

סרטון רשמי של קנון על ה-R3

מה אנו יודעים בשלב זה על ה-R3? כאמור לא יותר מידי. פרט לגוף הגדול יותר (הכולל כנראה מסך נתונים עליון) קנון הודיעה שהמצלמה תכלול חיישן Stacked CMOS (כפי שקיים גם בסוני A1 בין השאר) מייצור עצמי, אם כי לא פורטה הרזולוציה או יכולות הוידאו של המצלמה אבל קנון כן מסרה שהיא תהיה מסוגלת להגיע לקצב צילום של 30 פריימים לשנייה עם AF.

המצלמה תהיה עמידה למים/אבק ברמה של מצלמות ה-1D-X ותציע עוד הפתעה מעניינת אחת – שליטה בפוקוס באמצעות העין של הצלם (תכונה שהייתה קיימת בדגם ה-EOS-3 הקלאסי מסוף שנות ה-90 של המאה הקודמת).

החברה מ-PROAV על ה-EOS R3 ומה שאנו יודעים כרגע

דן ווטסון על ה-R3

כאמור אין בשלב זה מחיר או תאריך השקה ל-R3 ונאלץ להמתין כנראה עוד מספר שבועות או חודשים (ברור למדי שהמצלמה חייבת להיות זמינה לפחות לחלק מהצלמים לפני אולימפיאדת טוקיו 2021 שתתקיים באמצע יולי השנה כך שלא מדובר בזמן רב מאד).

קנון R3 – הרבה פרטים לא ידועים עדיין

Canon EOS R3

מלבד המצלמה הודיעה קנון גם על ה-RF 100mm F2.8L Macro IS USM עדשת מאקרו מקצועית ומיוצבת עם מרחק פוקוס של 26 ס”מ בלבד ויחס הגדלה של 1.4X (כלומר זאת איננה “עדשת מאקרו” במלוא מובן המילה אם כי קרוב לכך). היא כוללת מנגנון אותו מכנה קנון spherical aberration אשר מאפשר לשנות את האופי של הרקע באמצעות טבעת הקרובה למצלמה (בניקון הדבר מכונה לעיתים Defocus Control).

פיטר מקינון (שגריר של חברת קנון) על ה-RF 100mm F2.8L Macro IS USM 

העדשה תגיע לשוק ביולי ותימכר תמורת 1400 דולרים.

סרטון של חברת B&H על העדשות החדשות

קנון גם השיקה זוג עדשות טלפוטו ארוכות מסדרת ה-RF – ה-RF 400mm F2.8L IS USM וה-600mm F4L IS USM – שתי עדשות אלו אמורות להיות מקבילות לגרסאות ה-EF הקיימות באותם אורכי מוקד (קצת מאכזב אם לומר את האמת, קנון כנראה לא הספיקה לפתח דגמים חדשים לגמרי ובעיקר קטנים וקלים יותר לפני האולימפיאדה אם כי לא נתפלא אם אלו יגיעו בהמשך תוך שימוש בטכנולוגיית DO שכבר קיימת בליין ה-EF של קנון).

מחירי עדשות ה-400 וה-600 מ”מ שיגיעו גם כן ביולי 2021 – יעמדו על 12 ול-13 אלף דולר בהתאמה.

עדשת ה-RF 400mm F2.8L IS USM

RF 400mm F2.8L IS USM

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

תגובה אחת

  1. Avatar

    אילן

    16/06/2021 ב 9:00 PM

    מצלמות לעשירים בלבד, מה אתנו האנשיםהפשוטים?

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *