ראשי ביקורות\סקירות הצצה ראשונה ל-Zhiyun Weebill 2: גימבל קומפקטי ומתקדם

הצצה ראשונה ל-Zhiyun Weebill 2: גימבל קומפקטי ומתקדם

0
1

לפני מספר שבועות היינו בין האתרים הראשונים בעולם לקבל לידינו לבדיקה את הגימבל החדש מבית חברת Zhiyun. ה-Weebill 2 הוא הגרסה החדשה ביותר בסדרת הגימבלים שהחלה במקור עם ה-Weebill ובהמשך עם ה-Weebill S. הגימבל החדש מביא עימו שורה של שיפורים כולל הפתעה שדי הדהימה אותנו כשראינו אותה לראשונה.

הכתבה הנוכחית איננה ביקורת. המוצר אצלנו זמן קצר מידי, הוא אב-טיפוס עם מגבלות מסוימות (כפי שנראה מיד) והקושחה שלו עדיין מוקדמת מידי (שלא לדבר על בעיות חומרה שהיו עם חלק מהאביזרים שאנחנו קיבלנו). כל אלו הן מחלות ילדות שנובעות כנראה ממוצר בקדם-השקה (כאמור אנו קיבלנו את הגימבל שלנו מספר שבועות לפני ההשקה הרשמית) ואנו מקווים לפרסם בהמשך ביקורת מעמיקה יותר כשעדכונים יגיעו ואולי גם כשנקבל מוצר סופי).

הסקירה על ה-Zhiyun Weebill 2 מאתר הבת שלנו בשפה האנגלית LensVid

גימבל אחד, קיטים שונים

לפני שנתחיל ראוי לציין כי ה-Weebill 2 מגיע במספר קיטים/קונפיגורציות שונות כשההבדל הוא בחבילת האביזרים המצורפת לגימבל (כדאי מאד לשים לב איזו חבילה אתם רוכשים והאם אתם מקבלים את כל מה שאתם צריכים איתה).

החבילות הן:

  • החבילה הבסיסית – כוללת את הגימבל עצמו, רגלית, כבלים ברגים ופלטות ומחזיק עדשה.
  • Combo Kit – הכוללת בנוסף גם נרתיק נשיאה (מומלץ מאד אגב) ועוד רגלית/ידית.
  • Pro Kit – כוללת גם משדר אלחוטי המתחבר מתחת לאזור המצלמה ו-follow focus עם המתאמים הדרושים.
  • MasterEye VC100 – שלט אלחוטי מתקדם עם מסך מגע 5.5 אינצ’ ענק ברזולוציה של 1080p ומגוון כפתורים וחוגות שליטה המאפשרים שליטה מלאה על מגוון מצלמות המחוברות לגימבל וצפיה בתמונה מהגימבל עצמו ממרחק (השלט נמכר בנפרד וכלל הנראה יגיע גם כחלק מקיט).

אנחנו קיבלנו את ה-Pro Kit עם כל האביזרים הנלווים (פרט כאמור ל-MasterEye שעדין לא זמין).

כמה מן האביזרים הנלווים המרכזיים בחבילת ה-Pro – משדר אלחוטי ו-follow focus

Zhiyun Weebill II hands on stills 6

עיצוב דומה תכונות חדשות

ה-Weebill 2 דומה מאד בעיצובו הכללי ל-Weebill המקורי ול-Weebill S אבל כולל שורה של שינויים ושיפורים – חלקם מאד משמעותיים, אחרים קוסמטיים וגם כמה מהם פחות התלהבנו.

המבנה הקומפקטי נשמר

Zhiyun Weebill II hands on stills 7

נתחיל אולי מהתוספת המשמעותית ביותר וזאת שממש הפתיעה אותנו כשראינו אותה לראשונה – מסך המגע המתקפל (נציין כי עם יחידת הביקורת שלנו לא הגיעו הוראות או מדריכי הפעלה כלשהם והיינו צריכים ללמוד הרבה תוך התנסות ושיחה עם נציגי החברה).

מדובר במסך המתקפל כפי שאתם יכולים לראות בסרטון שלנו מעל הידית ומתחת לזרוע הגימבל – עיצוב מאד חכם ויעיל של המקום – נזכיר כי מדובר בגימבל קומפקטי יחסית (משקלו 1.3 ק”ג והוא בעל יכולת נשיאה של עד 3.2 ק”ג) ובעיצוב קלאסי של גימבל לא ניתן היה למקם מסך בגודל כזה מבלי להסתכן שזה יפגע בעת נשיאה בתיק. המסך עצמו עובד מצוין ומהוא מאפשר שליטה קלה ונוחה בתפריטים.

כמובן שאין באמת צורך במסך כל כך גדול (2.88 אינצ’) בכדי לשנות תפריטים וכאן נכנסת החדשנות הגדולה של Zhiyun לתמונה. באמצעות שימוש במשדר ה-HDMI האלחוטי המצוי מתחת למצלמה (מגיע כאמור בערכת ה-Pro וייעודי לדגם החדש של הגימבל) ניתן לצפות בתמונה מהמצלמה ואפילו לפקס ולעקוב אחר עצמים – מאד מרשים. עוד אפשרות שימושית – שליחת התמונה החוצה לטאבלט או סמרטפון.

בנקודה זאת אנו חייבים לציין כי בגימבל שלנו (כאמור דגם קדם ייצור) הייתה בעיה כלשהי עם המשדר והוא עבד לפרק זמן קצר בלבד (אולי פגם בייצור המוקדם) ולכן לא ממש הצלחנו לעבוד איתו ולנסות את יכולותיו עם מצלמות הסוני שלנו. משיחה עם מספר נסיינים אחרים נראה שלא מדובר בבעיה כללית אם כי ל-Zhiyun יש ללא ספק עוד עבודה בתחום הקושחה והם ידועים כחברה שמשיקה לא מעט עדכונים גם אחרי שמוצרים יוצאים לשוק.

עוד משהו שחייבים להזכיר הוא שכאשר כל הכבלים מחוברים למצלמה מדובר במראה קצת מגוכך עם הרבה כבלי USB-C ו-HDMI היוצאים מהמצלמה אל הגימבל והמשדר ומאד מסרבלים את המראה (ויכולים תיאורטית גם להפריע לתנועה אם לא קושרים אותם כראוי). קשה להאשים את Zhiyun והבעיה נעוצה ביצרניות המצלמות (אם כי היינו שמחים לראות בעתיד את המשדר האלחוטי משולב בגימבל).

לדעתנו כבר מזמן היו צריכות היצרניות להסכים על תקן אחיד לשליטה במצלמות שיאפשר ליצרניות צד שלישי שליטה בכל התכונות המרכזיות של המצלמה באופן חוטי ואלחוטי אחיד דרך כבל יחיד שגם יספק חשמל (או כאמור באופן אלחוטי בזמן אמת כולל העברת תמונה עם lag נמוך). הטכנולוגיה הזאת עדיין לא קיימת והתוצאה היא סבך חוטים לא קטן.

הרבה כבלים

Zhiyun Weebill II hands on stills 1

השינוי המרכזי השני הוא בכל נושא הסוללות. בדגמים הקודמים ה-Weebill וה-Weebill S עשו שימוש בסוללות ברות החלפה שהיו צריכות להיטען במטען חיצוני. אנו מכירים לא מעט צלמים שאהבו את השיטה הזאת שאפשרה להם החלפה מהירה של סוללות בשטח. לשימושים שלנו אנו חייבים לציין היה מדובר בכאב ראש לא קטן ואנו תמיד העדפנו לעבודה בסטודיו מוצרים הנטענים מ-USB-C וזה בדיוק השינוי ש-Zhiyun הכניסה בדגם החדש.

הסוללה הפנימית בדגם החדש מאפשרת באופן רשמי עד 9 שעות עבודה. באבטיפוס בו אנו השתמשנו קיבלנו קצת יותר משעתיים אבל אנו מבינים ממשתמשים אחרים שעבדו עם אב הטיפוס וגם עם הדגם שנמכר כעת כי ישנו הבדל משמעותי בחיי הסוללה והתוצאה קרובה יותר להצהרות היצרן (אנו נוכל לפרט יותר אם נקבל דגם מסדרת ייצור בהמשך). צלמי אירועים עשויים להתנגד למהלך בתואנה שהוא לא מאפשר להם להחליף סוללה במהירות, מצד שני הטענה מ-USB-C מאפשרת גם הטענה מסוללה ניידת ואולי נראה בהמשך גם אביזרים שיאפשרו הצמדה של סוללה כזאת באופן נוח יותר כך שניתן יהיה להמשיך לצלם יחד עם הסוללה.

מראה מהצד

Zhiyun Weebill II hands on stills 2

כל כפתורי השליטה בדגם החדש עברו לצד שמאל כולל גויסטיק השליטה וכפתור בורר המצבים וגם כפתור ההדלקה שמתחבא באזור שאליו נפתח המוניטור של הגימבל (אנו היינו בוחרים מיקום אחר לכפתור שאגב דורש לחיצה ארוכה לצורך הפעלה ומאפשר גם כניסה למצב השהיה אם אינכם רוצים לכבות את הגימבל).

כפתורי נעילת המנועים עברו שינוי (וגם המנועים עצמם כמובן שהם חזקים יותר מבדגם הקודם) והם נגישים יותר. אנו בניגוד לנסיינים אחרים לא התלהבנו בכלל מהאופן בו הכפתורים נפתחים ונסגרים (מצד שני גם בדגם ה-Weebill S בו השתמשנו קודם לא אהבנו במיוחד את הכפתורים – נדרשת לדעתנו חשיבה מחדש בנקודה זו).

מנועים משופרים

Zhiyun Weebill II hands on stills 3

עוד שינוי שאינו בהכרח לטובה קשור לפלטה. בניגוד לדגמים הקודמים אין כאן פלטה עם חיבור Arca ואם תרצו תצטרכו לרכוש בסיס Arca משלכם ולחברו לפלטת ה-501 התואמת שמגיעה עם הגימבל. לדעתנו גם פה יש מקום לשינוי עמוק באופן שבו דברים נעשים ואנו משוחחים כרגע עם מספר חברות בנוגע לפיתוח פלטה שתאפשר כיול מהיר ומדויק יותר.

אנו לא ניכנס בסקירה הזאת לכל הגדרות המשתמש והאפשרויות שה-Weebill 2 מציע מבחינת תוכנה (יש הרבה כאלו) לחברה יש מספר סרטונים בנושא ואנו מניחים שיתווספו עוד בהמשך. מה שכן נאמר כי ידית האחיזה החדשה שמגיעה בגרסת ה-Pro מצויינת אבל היא לא מאפשרת בדיוק שליפה מהירה במיוחד או החלפה עם הרגלית כמו בדגם הקודם אם הדבר מפריע לכם.

כפתורי השליטה והג’ויסטיק – ניתן לראות את המסך במצב מקופל

Zhiyun Weebill II hands on stills 5

לא בדיוק סיכום

הכתבה הנוכחית כאמור איננה ביקורת. לא היה לנו מספיק זמן לבדוק את הגימבל החדש לעומק, המוצר שבידינו הוא אב טיפוס וכנראה בעל מגבלות טכניות מסוימות שלא קיימות בדגם הסופי ונראה שיש ל-Zhiyun גם עוד עבודה מסויימת על הקושחה שעוד תשתפר. ובכל זאת צריך להסיר בפני החברה את הכובע בכל הקשור לנסיון לדחוף את המעטפת בתחום הגימבלים ומה שהם מסוגלים לעשות.

בעוד הרבה חברות משחררות עיצובים קלאסיים עם שיפורים מינוריים אם בכלל, ב-Zhiyun בחרו לשלב מסע מגע ענק ומתקפל (קטן רק במעט ממסך מצלמה ממוצע) ויכולות אלחוטיות שאמורות להקפיץ את השימוש בגימבל כמה צעדים קדימה ללא צורך בחיבור מסורבל של מכשיר סלולארי בכדי לבצע מעקב אחר עצמים.

התצורה הבסיסית של ה-Weebill נשמרה עם מבנה מאד קומפקטי המאפשר נשיאה של כל הציוד הנדרש בתיק קטן (ומאד נוח) והשילוב של סוללה מובנית הנטענת מ-USB-C הוא צעד בכיוון הנכון (אם כי יש כאלו אשר יחלקו עלינו כנראה).

Weebill 2 – גימבל מתקדם עם יכולות חדשניות

Zhiyun Weebill II hands on stills 4

בשבועות הקרובים אנו צפויים לפרסם מספר ביקורות על גימבלים חדשים נוספים ובתקווה גם סקירה מקיפה יותר על ה-Weebill 2.

מחירים

מכיוון שמדובר במספר קיטים שונים טווח המחירים רחב למדי – אנו מביאים בפניכם את המחירים בחו”ל:

  • החבילה הבסיסית (גימבל בלבד עם פלטות וברגים) – $550.
  • Combo Kit (עם נרתיק נשיאה + רגלית/ידית) – $650
  • Pro Kit (גם עם משדר אלחוטי ו-follow focus) – $900.
  • MasterEye VC100 – שלט אלחוטי מתקדם עם מסך מגע 5.5 אינצ’ – $500 בנפרד (צפוי להיות זמין בהמשך).
עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *