ראשי חדשות הכרזות מוצרים לא הכל נעצר: הצצה ראשונה אל ה-Zhiyun Crane 3S

לא הכל נעצר: הצצה ראשונה אל ה-Zhiyun Crane 3S

0
0

חברת Zhiyun-Tech הסינית המוכרת בזכות סדרת הגימבלים שלה השיקה בשבוע שעבר את ה-Crane 3S – סופר גימבל למשקלים כבדים עם שורה של חידושים במחיר נגיש למדי.

הקורונה סוגרת עוד ועוד מדינות בעולם אבל דווקא בסין נראה שמתחילים לחזור לעבודה ואפילו משיקים מוצרים חדשים (לא ברור מי יוכל לרכוש אותם מחוץ למדינה בתקופה זו אבל טוב לראות מוצר חדש במצב כזה בכל מקרה).

ה-Crane 3S הוא האח הגדול של ה-Crane 3 lab שהושק בתערוכת פוטוקינה לפני כשנתיים אבל הוא כולל שורה של שיפורים עם יכולת נשיאה גדולה משמעותית גם מבחינת משקל וגם מבחינת גודל המצלמות הנתמכות (מצלמות וידאו דוגמת ה- RED Raven, Canon C200, Sony FS7 כולן נתמכות הן מבחינת משקל והן מבחינת גודל).

ה-Crane 3S כמובן גם גדול וכבד יותר מהדגם המקורי עם משקל עצמי של 2.47 ק”ג הוא כמעט 600 גרם כבד יותר מה-Crane 3 lab אבל כושר הנשיאה שלו גדול משמעותית – 6.5 ק”ג לעומת 4.5 ק”ג. חשוב לזכור אבל שמדובר במשקלים כבדים מאד לנשיאה ידנית ממושכת (מנסיון אנחנו התקשנו להחזיק את ה-Crane 3 lab למשך יותר ממספר דקות בודדות עם מצלמת DSLR בינונית – בכדי להחזיק את הדגם החדש עם מצלמת קולנוע ועדשה כבדה תאלצו לבלות כנראה הרבה זמן בחדר כושר וגם אז מדובר במשימה לא קלה). חשוב להזכיר אבל שהגימבל החדש מתוכנן מראש לעבודה עם מגוון רחב של עזרים שיאפשרו למפעיל לשלוט בו גם בלי לשאת את כל המשקל (הדבר כולל אפשרות חיבור למנופים על רכב/רחף, סליידרים, דולי ו-EasyRig), כך שלא מדובר בגימיק שיווקי אלא במוצר המכוון לשוק עם צרכים מאד ברורים.

מיועד למצלמות גדולות וכבדות יותר – Crane 3S

Zhiyun CRANE 3S with URSA 1

הינה כמה מן התכונות המרכזיות של ה-Crane 3S:

  • מנועים חזקים יותר ואפשרות לחיבור rods לתמיכה בעדשות ארוכות יותר וחיבור follow focus בצורה אפקטיבית יותר.
  • חוגות לשליטה בפוקוס ובזום.
  • ידית אחורית ברת הסרה (2 דגמים אפשריים בתמחור שונה: EasySling – ידית רגילה ו-SmartSling עם מסך OLED וכפתורי שליטה).
  • 3 מצבי נעילה (ראו סרטון בהמשך).
  • כפתורים חדשים וסידור כפתורים חדש.
  • תמיכה בשלט ViaTouch 2.0.
  • הטענת DC (לפי נתוני היצרן 25.2V).
  • חיי סוללה של 12 שעות או תוספת של עוד 18 שעות עם סוללה חיצונית חדשה (למי שצריך פעולה מאומצת ליום צילומים ממושך במיוחד). שימו לב כי הגימבל עושה שימוש בסוללות בגרסה ייעודית של Zhiyun-Tech ולא בסוללות 18650 רגילות.
  • מבנה מודולרי במיוחד עם מגוון רחב של נקודות חיבור אביזרים ואפשריות חיבור בזוויות שונות כולל מאריך לזרוע לחיבור מצלמות ועדשות גדולות וארוכות יותר.

מודולארי במיוחד – Crane 3S

Zhiyun CRANE 3S with RED2

בכל הנוגע למחיר ה-Crane 3S יגיע בשלושה דגמים שונים: דגם ה-CRANE 3S-E הבסיסי שיימכר תמורת 650 דולר, דגם בעל ידית מתקדמת עם שליטה ומסך OLED בתוספת של 90 דולר ודגם הכולל גם מנועי follow focus ומשדר HDMI אלחוטי תמורת 1150 דולרים.

סרטון Hands on ראשון של הצלם Alexander J. Cheung אשר קיבל לידיו אבטיפוס של הגימבל והספיק לשחק איתו מעט ולהתרשם

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *