ראשי חדשות הכרזות מוצרים DJI משיקה את ה-Ronin-SC – גימבל ייעודי מתקדם למצלמות חסרות מראה

DJI משיקה את ה-Ronin-SC – גימבל ייעודי מתקדם למצלמות חסרות מראה

0
0

אמש השיקה חברת DJI גימבל חדש מסדרת ה-Ronin הפופולארית שלה. הגימבל החדש קטן וקל משמעותית מקודמו, נועד עבור מצלמות חסרות מראה והוא מביא עימו מספר חידושים שלא היו קיימים באחיו הגדול.

חברת DJI מוכרת אולי בזכות הרחפנים שלה (ולאחרונה גם כמה צעצועים לא מרחפים מקוריים), אבל לחברה יש גם לא מעט היסטוריה בתחום ייצוב המצלמות על הקרקע. מלבד מצלמות ה-Osmo המיוצבות יש לחברה גם ליין מקצועי יותר של גימבלים ואמש נוסף לדגם ה-Ronin S הגדול אח קטן בדמות ה-SC. מה ההבדלים בין שני הדגמים ומה חדש בדגם ה-SC – להלן הפרטים.

מבחינה חיצונית ה-SC קטן הרבה יותר (22 ס”מ גובה כשהוא מקופל ללא הידית עם הסוללה) מה שהופך אותו לנוח הרבה יותר לעבודה ועוד יותר לנשיאה בתיק. הוא גם קל בהרבה 1.1 ק”ג בלבד (קצת יותר מחצי מה-S) דבר ש-DJI השיגה באמצעות שילוב של פלסטיק יחד עם מתכת (דגם ה-S עשוי בעיקר מתכת). חיי הסוללה באופן מפתיע כמעט ולא השתנו – 11 שעות (לעומת 12 בדגם ה-S).

DJI ערכה מספר שינויים משמעותיים בגוף עצמו (שחיצונית נראה דומה למדי לאח הגדול), כולל הוספה של נועלים לכל ציר תנועה (נוח גם לקליברציה אבל במיוחד לנשיאה בתיק), יש גם פלטה חדשה וקטנה יותר למצלמה (אם כי לא סטנדרטית לראשי מנפרוטו כמו ב-S וחבל) ובסיס לפלטה אותו ניתן להזיז ימינה ושמאלה לצורך כיול עם קליקים (הרבה יותר נוח ופשוט מתנועה חלקה שיש ברוב הגימבלים). גם לפלטה עצמה יש תוספת מעניינת המאפשרת לסמן עם נעילה עד איזה עומק יש להכניס את הפלטה בכדי לקבל ייצוב מדויק (חוסך ייצוב כל פעם מחדש כשמורידים את המצלמה מהגימבל).

כושר הנשיאה הוא אולי הנתון היחיד שחשוב לקחת בחשבון ביחס לדגם ה-SC – הוא עומד על מקסימום 2 ק”ג (חצי לערך מה-S). למרבית מצלמות ה-APS-C לא תהיה בעיה עם כושר נשיאה זה (עם רוב העדשות הרלוונטיות), במקרה של מצלמות FF יש לא מעט עדשות שיחרגו מהמשקל הזה וגם אם לא קחו בחשבון שעדשות ארוכות יחסית עם מרכז כובד קדמי עשויות לגרום לכם להזיז את המצלמה אחורה מה שיכול להיות בעייתי ביחס למנוע האחורי של הגימבל (וזאת למרות שהמנוע נמצא נמוך מבגימבלים ישנים יותר של לא מעט יצרניות מה שלרוב הפריע לראות את המסך ולא אמור לקרות ב-SC כמו גם ב-S).

כושר נשיאה של 2 ק”ג – מותאם למצלמות חסרות מראה – Ronin-SC

DJI Ronin SC

יש עוד שורה של חידושים ועדכונים (למשל BT 5.0 לעומת BT 4.0 בדגם הקודם) אבל אחת התכונות המסקרנות ביותר היא ה-Active Track 3.0 – יכולת של מעקב אחר אובייקט בפריים בלחיצה עליו בתוך האפליקציה בסלולארי (בערכה של הגימבל תקבלו מחזיק לסלולארי והוא כמובן צריך להיות מחובר לגימבל/למצלמה בכדי שהדבר יתאפשר). DJI היא לא הראשונה לשלב תכונה זאת אבל נראה שהניסיון הרב שלה בתחום אפשר לה לפתח מוצר אמין למדי שעשוי להיות שימושי עבור לא מעט צלמים (אנחנו היינו שמחים לראות פתרון שלא יחייב חיבור סמרטפון בצורה כה מקובעת על הגימבל אגב). עוד תכונה הקשורה לסמרטפון שגם היא לא חדשה בתחום אבל יכולה להיות שימושית היא אפשרות שימוש באפליקציית הסמרטפון ולמעשה בג’ירוסקופ של הסלולרי בכדי לשלוט בתנועת הגימבל – הזיזו את הסמרטפון למעלה והגימבל והמצלמה תזוז בהתאם – שימושי אם כי חבל שב-DJI לא אפשרו לראות live view מהמצלמה דבר שהיה הופך את התכונה הזאת לשימושית עוד יותר.

יש עוד לא מעט שיפורים קטנים כמו Auto Calibration (שמודד לבד את משקל המצלמה ומכייל את כוח המנועים – לא ברור לנו כמה טוב עובדת התכונה הזאת וכמה היא באמת חוסכת כיול בלי לפגוע באורך החיים של המנוע) וכמובן שורה של מצבי צילום כולל Panorama, Timelapse, Motionlapse, Motion Control, 3D Roll 360 אותם ניתן לבחור מהגימבל עצמו או מהאפליקציה (אגב לגימבל בשונה מדגמים מתחרים אין מסך נתונים אז קחו בחשבון).

מבחינת תמחור הגימבל יוצע כבר בזמן הקרוב במחיר תחרותי מאד של 440 דולרים לגרסה בסיסית או 540 דולרים לגרסה הכוללת גם follow focus עם שליטה בעדשות ידניות.

הצלם Parker Walbeck ספיק לקבל את ה-Ronin-SC לבדיקה וייצר לנו סרטון ביקורת מושקע כהרגלו

החברה מ-We Talk UAV עם ה-Ronin-SC

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *