ראשי מבזקים סוני עשויה להשיק בקרוב מצלמה קומפקטית מתקדמת המיועדת לוולוגרים

סוני עשויה להשיק בקרוב מצלמה קומפקטית מתקדמת המיועדת לוולוגרים

0
0

תחום הוולוגינג (בלוגרי וידאו למי שחי במערה בשנים האחרונות) הולך ותופס תאוצה, אך רבים מן הפעילים בתחום אינם מרוצים בלשון המעטה מהיצע המצלמות הקיימות בשוק המתאימות לצרכיהם.

נציגי חברת סוני נשאלו פעמים רבות בראיונות (כולל על ידינו אגב), האם הם מודעים לצרכים של קהילת הוולוגרים ומדוע אין הם משיקים מצלמה ייעודית עבור קהל הולך וגדל זה. כעת נראה כי יש סיכוי שהחברה סוף סוף האזינה לדרישות הקהל ופיתחה מה שעשוי להיות מוצר ייעודי.

הדרישות המרכזיות של קהילת הוולוגרים נוגעות למסך – נדרש לרוב מסך מגע מפרקי (עם עדיפות למפרקי מלא עם פתיחת צד ולא פתיחה עליונה בה המסך מוסתר למשל על ידי מיקרופונים כמו ב-A6400), אפשרות חיבור מיקרופון/אוזניות (עוד תכונה שנעדרת מהסדרות הנמוכות של סוני), פוקוס איכותי במיוחד (בדגש על זיהוי טוב של פרצופים/עיניים ומניעת בריחות פוקוס), סאונד סביר (זאת נקודה בעייתית במיוחד שכן מעט מאד מצלמות משלבות מיקרופון ובעיקר קדם מגבר שמספק רעש עצמי נמוך) ותפעול פשוט. וולוגרים רבים דורשים כיום גם יכולת צילום ב-4K בדגש על צילום ללא קרופ (דבר שעשוי לגרור בעיות בשימוש בזוויות צילום רחבות יותר הפופולאריות בקרב וולוגרים). מעבר לכך נדרשות עדשות מתאימות – בעלות זווית רחבה יחסית הנדרשת למרחק צילום הקצר כשמחזיקים את המצלמה בעת צילום עצמי וכמובן רצוי גם משקל קל יחסית ומחיר נגיש.

מדובר ברשימת דרישות לא פשוטה עבור היצרניות ולא מפתיע אולי שעד כה לא הגיעו לשוק מצלמות אשר יכלו לסמן V על כל הדרישות (אם כי ישנן כמה מצלמות המתקרבות לכך). בידיעה שהתפרסמה מוקדם יותר היום באתר sonyalpharumors מופיע מידע ראשוני שהגיע לאתר אודות אפשרות כי סוני מתכננת מצלמה ייעודית לוולוגרים. מדובר במצלמה קומפקטית ולא מצלמה בעלת עדשות מתחלפות (גודל החיישן אינו ידוע – אפשרות סבירה היא שמדובר במצלמה חדשה מליין ה-RX הקומפקטי אבל כפי הנראה מדובר במצלמה שונה מאלו הקיימות בליין ה-RX100/RX10 וגם לא במצלמה מליין ה-RX0 אשר צפוי לזכות אגב גם הוא לעדכון בקרוב).

סלפי RX?

Selfi RX

מה ידוע בשלב זה על המצלמה (הכל בעירבון מוגבל כמובן) – הינה הפרטים:

  • מצלמה קומפקטית עם עדשה בלתי מתחלפת עם זום.
  • כרטיס זיכרון כפול (כאמור תכונה שלא קיימת כיום בליין ה-RX10/RX100 ומתאים יותר למצלמות מתקדמות כמו ליין ה-A7/A9).
  • קודק וידאו חדש, אפשרויות חדשות ל-grading ותכונות וידאו מתקדמות נוספות.
  • אפשרויות ליצירת כפתורים בהתאמה אישית לסטילס ולוידאו (עד כה סוני לא נהגה לעשות הפרדה זאת למרות שזה גם נושא שהעלינו בפניה נציגיה בעבר).
  • WIFI בתדר כפול (2.4GHz / 5GHz).
  • התאמה לוולוגרים (אין פירוט אבל אפשר להניח שהדבר מתייחס בעיקר לנושא המסך המפרקי).

אנו נמתין כנראה לראשית השנה היפנית (החל מאפריל) בכדי לראות האם לסוני אכן יש כוונות לספק מוצר ייעודי לשוק הוולוגרים והאם הוא יסמן לראשונה V על כל הדרישות המרכזיות של המשתמשים בתחום.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *