ראשי ביקורות\סקירות TourBox Elite: אביזר עריכה מתקדם בביקורת

TourBox Elite: אביזר עריכה מתקדם בביקורת

0
1

אנו מפרסמים היום סקירה קצרה אודות “מקלדת” שליטה למחשב בשם TourBox Elite אשר תוכננה במיוחד לטובת עבודה עם תוכנות עריכה ולשימושם של יוצרי תוכן במגוון רחב של תוכנות ואשר מסיימת בימים אלו גיוס מוצלח מאד באתר קיקסטרטר.

סרטון הביקורת מאתר הבת שלנו בשפה האנגלית LensVid.com (אל תשכחו לעשות לייק!)

מה הוא בכלל ה-TourBox?

ה-TourBox Elite היא הגרסה השלישית של אביזר השליטה של TourBox אשר זכה לראשונה למימון במסגרת קמפיין קיקסטרטר קודם של החברה (בעלת אותו השם) ב-2018. הגרסה החדשה מביאה עימה מספר שיפורים לא גדול אבל חלקם משמעותיים למדי.

ה-TourBox החדש דומה חיצונית מאד לגרסאות הקודמות. הוא כולל מספר כפתורי לחיצה ו-3 גלגלות (עם אפשרות לחיצה) ונועד לעבודה עם יד אחת כשהיד השנייה מפעילה את העכבר. כל הכפתורים ניתנים לתכנות, התוכנה המפעילה אותם מסוגלת לזהות את היישום הפעיל במחשב ולשנות בהתאם את קיצורי הדרך (אפשר להשתמש בקיצורים קיימים, לשמור/להוריד או ליצור חדשים).

ה-TourBox Elite הוא בראש ובראשונה אביזר שליטה עם יכולות מאד מתקדמות המסוגל להתאים את עצמו לצורת העבודה של המשתמש ולמגוון מאד רחב של תוכנות – מפוטושופ, לייטרום, פרמייר ודה וינצ’י ועד תוכנות סאונד ואפילו תלת מימד.

ה-TourBox Elite

TourBox Elite

מה חדש ב-TourBox Elite?

כאמור הגרסה החדשה איננה שונה מהיסוד ביחס לגרסאות הקודמות וחיצונית נראית כמעט זהה (יש כעת 3 צבעים שאפשר לבחור מביניהם – כולל גרסה אפורה-שקופה – ראו תמונה שלנו למעלה) אבל עיקר ההבדלים נמצאים בתוך המקלדת.

ראשית ואולי השינוי הכי גדול ביחס לשתי הגרסאות הקודמות הוא שילוב ה-BT במקלדת. מעתה אתם לא חייבים יותר לחבר את המקלדת למחשב עם כבל USB אלא יכולים לעבוד בצורה אלחוטית ולהשתמש במקלדת בצורה נוחה וגמישה יותר. למקלדת מקום לזוג סוללות AA אבל נחמד לראות שעדיין אפשר לעבוד, אם אתם מעדיפים (או שהסוללות נגמרו) גם עם כבל USB-C למחשב.

יתרון נוסף שעשוי להיות משמעותי לחלק מן המשתמשים – אם אתם בעלי מחשב שולחני ונייד למשל – תוכלו לעבוד עם ה-TourBox Elite עם שני המחשבים באופן אלחוטי ולעבור מאחד לשני בלחיצה על הכפתור בגב המכשיר.

עוד הבדל חשוב ביחס לדגמים הקודמים הוא מה שמכונה heptic feedback. במילים אחרות לכפתורים ולחוגות יש סוג של התנגדות מסויימת בזמן השימוש שמאפשרת למשתמש לקבל משוב חוזר (ניתן לכבות זאת אם זה מפריע לכם).

למי שניסה את הדגם המקורי של ה-TourBox עוד חידוש מרענן הוא איכות החוגות בגרסה החדשה. בגרסה המקורית היו משתמשים שהתלוננו על איכות בנייה חלשה אבל בגרסה העדכנית הכפתורים הוחלפו והם כעת הרבה יותר איכותיים ונעימים לשימוש. אגב, לחוגה במרכז המקלדת יש כעת גם לחיצה (כמו לשאר החוגות) – מה שמאפשר להפוך אותה לעוד יותר שימושית.

גלגלות שליטה משודרגות

TourBox Elite wheel

ההתנסות שלנו עם ה-TourBox Elite

לא פשוט להעביר חוויית שימוש במוצר כמו ה-TourBox Elite ובאמת יש צורך להתנסות במוצר (רצוי גם ליותר מכמה דקות) בכדי להבין כמה שימושי הוא יכול להיות עבור כל יוצר תוכן כמעט. כמובן שיש הרבה מאד עניין סובייקטיבי ולא כל משתמש יצליח לשלב את המקלדת לתוך רצף העבודה שלו באותה המידה ויש גם עקומת למידה מסויימת (לא מאד גבוה לטעמנו).

אולי הדבר המרכזי שאהבנו במקלדת היא העובדה שכל מקש או חוגה מרגישים אחרת למגע. היתרון כאן הוא שמהר מאד ניתן לפתח זיכרון שריר לעבודה עם המקלדת מבלי שיש צורך להסתכל על הכפתורים והחוגות. זאת למשל בשונה ממקלדות עריכה אחרות איתן עבדנו כמו אלו של Loapdeck למשל אשר עושות עבודה מעולה אבל דורשות הרבה יותר תשומת לב בזמן השימוש.

עוד משהו שאהבנו הוא היכולת ליצור קיצורים מורכבים (macros) המבצעים שורה של פעולות במקלדת בלחיצת כפתור אחת – שימושי מאד למשתמשים מתקדמים אבל לא רק. אם שכחתם אגב מה הקיצור יש אפשר ליצור מקש קיצור אשר יציג לכם את הקיצורים שיצרתם עם שמות – מאד נוח.

תוכנת השליטה גם היא אינטואיטיבית מאד

תוכנת השליטה גם היא נוחה ואינטואיטיבית מאד

אין שום דרך שבא נוכל לסקור את כל הדרכים בהם ניתן להשתמש ב-TourBox Elite אבל בפוטושופ לדוגמא ניתן לבצע זום פנימה והחוצה עם חוגה אחת, לשנות את גודל המברשת עם חוגה אחרת, לקבוע קיצורי דרך לכלים נפוצים עם הכפתורים וב-Camera RAW (או לייטרום) לדלג בקלות בין תפריטים עם חוגה אחת ולשנות את הערכים של בהירות, ניגודיות, צבע וכו’ עם חוגה אחרת מהר יותר מכל מה שתצליחו לבצע עם העכבר. בתוכנות עריכת וידאו כמו פרמייר או דה וינצ’י ניתן להקטין או להגדיל את ציר הזמן עם החוגות, לנגן מהר או לאט יותר את הסרטון להכיל אפקטים ועוד ועוד ואלו כמובן רק התכונות הבסיסיות ביותר.

כמו שכתבנו בעבר בסקירה שלנו על ה-Stream Deck – ככל שהמשתמש מתקדם יותר ומשקיע זמן משמעותי יותר בהתאמה אישית של התכונות כך גם יכולתו לבצע פעולות מורכבות יותר בקלות – עולה (ואגב השילוב בין ה-Stream Deck ל-TourBox צפוי להיות מעניין במיוחד).

אפילו תוכנות פשוטות כמו נגן המדיה של מערכת ההפעלה יכולות לקבל קצת סיוע מה-TourBox Elite וגם שם ניתן לתכנת הפעלה/הרצה קדימה במהירות רגילה או גבוהה ועוד באמצעות המקלדת.

מקלדת עריכה קטנה אך מתקדמת

TourBox Elite מלקדת עריכה

מחירים וזמינות

לפרויקט נותרו בזמן כתיבת שורות אלו 3 ימים בלבד וניתן לתמוך בו באתר קיקסטרטר במחיר של 188 דולרים (המחיר הרשמי בהמשך צפוי לעמוד על 268 דולרים).

כמו תמיד כשמדובר בפרויקטי גיוס המונים – עשו שיעורי בית, לימדו על החברה, ההיסטוריה שלה וקחו בחשבון שהשקעה בפרויקט היא הבעת אמון שלכם ביוצרים ולא רכישה של מוצר בחנות וכי יכולים להיות בעיות ועיכובים והיו גם פרויקטים שלא צלחו למרות מימון מלא.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *